531 Reacties

3 jaar geleden

Zalm zoete aardappel frietjes uit de airfryer en genoeg doperwten. Probeer toch extra goed om 1x per week een visje te eten! En extra voor bonus: in oven, pan en airfryer zetten en wachten tot het klaar is. Is ook geschikt voor lichte avond misselijkheid 🥒

3 jaar geleden

Lekker recept van Sonja bakker. Speciaal voor zwangere vrouwen.

3 jaar geleden

Reactie op Essie86

Lekker recept van Sonja bakker. Speciaal voor zwangere vrouwen.
Iltaiaanse bol met eigen gemaakt Italiaanse salade met o.a. augurk en mozzerella

3 jaar geleden

Smoothiebowl van griekse yoghurt, banaan, (bevroren) blauwe bessen en avocado. Beetje kokosrasp, nootjes, lijnzaad en speltpops erop en klaar is kees! Eet makkelijk weg als je misselijk bent.

3 jaar geleden

Reactie op Jana21

Smoothiebowl van griekse yoghurt, banaan, (bevroren) blauwe bessen en avoca ...
Ziet er lekker uit! 😋😋 Kleine tip, beetje voorzichtig zijn met lijnzaad. Volgens ze ZwangerHap app mag je dat niet teveel nemen.

3 jaar geleden

Lunch vandaag. De hagelslag is voor mezelf 😋🤫 Pindakaas is gezond! En kaas voor calcium en komkommer voor vitamientjes en vezels en lekker volkorenbrood met pitjes.

3 jaar geleden

Reactie op Essie86

Lekker recept van Sonja bakker. Speciaal voor zwangere vrouwen.
Nom, kan je die ook opsturen? Soms te moe om zelf iets fatsoenlijks te maken 😜

3 jaar geleden

Ik heb vandaag een pokebowl gemaakt met: sushirijst, bosui, wortel, komkommer, sojaboontjes, avocado, mango, (gekookte) garnaaltjes, sesamzaadjes en sojasaus. Erg lekker en gezond 😊

3 jaar geleden

Reactie op Liberté

Ik heb vandaag een pokebowl gemaakt met: sushirijst, bosui, wortel, komkomm ...
Oh pokebowl is een goed idee!! Zeker als het nu wat mooier weer wordt, Thanks voor de tip😊

3 jaar geleden

Reactie op Essie86

Lekker recept van Sonja bakker. Speciaal voor zwangere vrouwen.
Wat is het recept ? Ziet er heerlijk uit.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Robin van Buren

Lunch vandaag. De hagelslag is voor mezelf 😋🤫 Pindakaas is gezond! En ka ...
Oh, ik doe ook altijd pindakaas met hagelslag! Geeft zo'n lekkere energie boost!

3 jaar geleden

Gezond eten wordt steeds lastiger 🙈 iemand tips voor een gezonde snack anders dan 'fruit' of 'stuk komkommer' voel me echt inspiratieloos.

3 jaar geleden

Groot huttekase fan hierzo. Gewoon een rijpe avocado doormidden, pit er uit. Holte vullen met huttenkase en wat peper er over. Heerlijk! Of de huttenkase op een cracker met tomaat en peper en zout. Gewoon een tomaat in kwarten met wat peper vind ik trouwens ook fantastisch.

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Gezond eten wordt steeds lastiger 🙈 iemand tips voor een gezonde snack and ...
Misschien een smoothie maken of een bananenbrood oid bakken?

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Gezond eten wordt steeds lastiger 🙈 iemand tips voor een gezonde snack and ...
Lekkere snack, moet je dan weer niet gelijk 10 van eten ofzo, want dan is het niet meer gezond: Noten-dadel balletjes. Via Google kun je precies vinden hoe het moet. Komt er op neer de dadels en noten in blender en daar dan balletjes van kneden. Balletje kun je daarna door cacao poeder of kokos rasp rollen.

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Gezond eten wordt steeds lastiger 🙈 iemand tips voor een gezonde snack and ...
Gezonde tussendoortjes: schaaltje yoghurt, plakje vleeswaar om een augurk , gekookt ei, warme appel met kaneel, noten, volkoren cracker met 100%pindakaas, rozijntjes.

3 jaar geleden

Voor de dames die houden van verse soep. Wij maken deze soep iedere week. Een recept voor 2 personen: - 1 Halve courgette (als het een kleintje is gewoon een hele erin mikken) - 1 Paprika - 1 grote ui - 4 tenen knoflook (of meer haha!) - 250 ML passata - 1.5 Blokje groentenbouillon (ik gebruik zelf die met minder zout erin) - Olijf- of kokosolie - Ongeveer 600 a 750 ml water. Minder water = lekkere stevige soep Hak de knoflook fijn en snij de ui, paprika en courgette in blokjes. Dat mag redelijk grof want je gaat het toch pureren. Giet een scheut olijfolie in een soeppan en bak de ui en knoflook tot de ui glazig is. Gooi de courgette en paprika erbij en bak dit even een poosje mee. Voeg vervolgens kokend water uit de waterkoker toe en het anderhalve bouillonblokje. Laat dit zo'n 15 minuten koken en zet het gas of de kookplaat uit. Pureer alles met de staafmixer tot een glad geheel en roer als laatste de 250ml passata er doorheen. Lekker met wat gedroogde basilicum erin! En heerlijk met een simpel belegd volkorenbroodje of een tosti erbij. Eet smakelijk ☺️

3 jaar geleden

Dadels dadels en dadels zoo gezond

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Gezond eten wordt steeds lastiger 🙈 iemand tips voor een gezonde snack and ...
Ik zit tegenwoordig aan de babybels en liga's vast niet helemaal verantwoord, maar geeft in ieder geval wat vezels en eiwitten. Als je tijd hebt, kun je zelf van die granen repen maken. Ook heel lekker!

VRIEND

3 jaar geleden

Lekkere snack, moet je dan weer niet gelijk 10 van eten ofzo, want dan is h ...
Dat is waar! Je kunt echt tig varianten maken van die balletjes! Zolang je een vochtig ingrediënt (gedroogde vruchten, jam, honing) combineert met iets droogs (gehakte noten en zaden) en de balletjes vervolgens rolt in iets poederigs (cacoa, kokos, gehakte noten, sesam), kun je alles maken wat je lekker lijkt. En het is nog leuk ook om te experimenteren met smaak combinaties!