35 Reacties
4 jaar geleden
Ik had ook een extra groei echo, ik ben 1 november uitgerekend en de baby liep bij mij ook voor. Ze gaven aan dat 2 weken voor of achter lopen niet erg is.
Ik denk niet dat je eerder zwanger kan zijn toch, bij mij gaf de clearblue test echt 1-2 weken aan toen ik mijn eerste zwangerschapstest deed anders moest er bijvoorbeeld al 3+ weken staan.
Als je hier vragen over hebt kan je die altijd aan je verloskundige stellen!
4 jaar geleden
Reactie op chloeslm
Ik had ook een extra groei echo, ik ben 1 november uitgerekend en de baby l ...
De uitgerekende datum kan alleen in het begin vd zwangerschap goed berekend worden. Baby's groeien niet allemaal even snel, dus later in de zwangerschap kan de meting anders uitkomen en is dan dus niet meer betrouwbaar om je uitgerekende datum precies te berekenen. Daarom passen ze niet steeds je uitgerekende datum aan. Bij de meting is een verschil van max 2 weken helemaal prima.
4 jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
De uitgerekende datum kan alleen in het begin vd zwangerschap goed berekend ...
Bedankt voor je reactie ♥️
4 jaar geleden
Ik heb gisteren een groeiecho gehad. Nu maakten ze zich toch wat zorgen, omdat tijdens de 20 weken echo haar buikje wat voor liep en nu bij de 30 weken wat achter loopt. Ongeveer 1 week. Ik moet nu binnen 7 dagen gezien worden door een Gyneacoloog om een eventuele verklaring hiervoor te vinden.
Iemand van jullie hier ervaring mee? Maak me stiekem toch klein beetje zorgen 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Merelltje
Ik heb gisteren een groeiecho gehad. Nu maakten ze zich toch wat zorgen, om ...
https://www.ad.nl/binnenland/standaard-echo-om-groei-van-baby-te-meten-niet-nuttig~a5d73e1f/
Interessant artikel over het nut van groeiecho's. Echo's zijn niet 100% waterdicht. Het komt vaker voor dat er niks aan de hand is en in de meeste gevallen geven groeiecho's meer onrust dan nodig is.
Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar totdat de gynaecoloog zelf ook zegt dat er een goede reden is om je zorgen te maken zou ik me er niet al te druk om maken 😊
4 jaar geleden
Ik vroeg het gewoon tijdens de echo en die weken zijn gebasseerd op het gemiddelde. Dus inderdaad als hij iets groter is dan gemiddeld komt hij op een grote uit van gemiddeld 31 weken +/- een aantal dagen.
Mijn baby heeft dat ook, daarna had de verloskundige de grafiek laten zien met de informatie en daaruit bleek dat mijn baby gewoon zijn eigen groeilijn mooi volgt! Dus ook iets griter, maar gewoon binnen de uiterste lijntjes, dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken!
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Merelltje
Ik heb gisteren een groeiecho gehad. Nu maakten ze zich toch wat zorgen, om ...
Ons kleintje liep tot de eerste groei echo standaard een weekje voor.
Op de eerste groei echo lopen nu het hoofd en de buik 2 weken voor, maar de benen een week achter. Het ziekenhuis maakte zich daar wat zorgen over. Ik heb maandag een hermeting daarvoor zodat hij 2 weken heeft gehad om bij te trekken, maar dankzij de dames hier heb ik inmiddels vernomen dat ieder kind gewoon zijn eigen tempo trekt en over het algemeen in maand 8 alles wel in proportie zal zijn.
Inderdaad dus meer zorgen vanuit het ziekenhuis personeel, dan wat nodig blijkt in de praktijk.
4 jaar geleden
Er is altijd een bepaald percentage dat ze er naast kunnen zitten. Meten is niet zo eenvoudig gezien ze gezellig dubbelgevouwen liggen. 😅 mijn neefje schatten ze tijdens een echo al 3kilo rond een termijn van 36 weken. 1 week later werd hij geboren en bleek hij nog maar 2 kilo 500 te zijn. 🤷🏼♀️
Dus niet te hard mee inzitten! Zolang hij/zij goed groeit: prima!
4 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Ons kleintje liep tot de eerste groei echo standaard een weekje voor.
Op d ...
Oh ik heb dit gisteren ook te horen gekregen. Bij 20 weken waren hoofd, buik en benen p97. Bij 27 hoof en buik p97 en benen p60 en bij 30 weken hoofd en buik p97 en benen p10. Ik moet nu ook naar het ziekenhuis voor een groeimeting, heb jij al gehoord wat het kan zijn?
4 jaar geleden
Ik had vorige week donderdag bij mijn vk een groeiecho en daar bleek het hoofdje 2 weken voor te liggen met groei. Maar zaterdag bij de 3D echo had iemand anders met andere apparatuur nog eens nagemeten en bleek hij gewoon precies gemiddeld te zitten. Dus denk dat ook niet iedereen lukt om precies goed te meten, over 2 weken weer een groeiecho, hoop dat ik dan een andere vk heb als afgelopen keer..
4 jaar geleden
Heb vandaag een nieuwe echo laten maken bij de Gyneacoloog, ze maken zich toch wel wat zorgen. Moet nu wekelijks een Doppler en over 2 weken een nieuwe groeiecho. 😔
Moet per direct stoppen met werken en sporten. Proberen zoveel mogelijk rust te pakken, om te kijken of de groei zich stabiliseert.😥
Toch even een spannende tijd nu. Hopelijk valt t allemaal mee 🙏🏻🍀🍀
4 jaar geleden
Reactie op Merelltje
Heb vandaag een nieuwe echo laten maken bij de Gyneacoloog, ze maken zich t ...
Heel veel sterkte!
Hopelijk trekt het allemaal bij en is er niks aan de hand 🍀🍀🍀