17 Reacties

4 jaar geleden

Groente en fruit uit potjes is helemaal niet slecht voor baby's, anders zou het niet verkocht mogen worden. Het is wel gladder gepureerd dan je het thuis zelf kan doen (hangt ook af van welk soort potje je koopt want je hebt ook met stukjes natuurlijk) en het smaakt zachter.

4 jaar geleden

Ik heb wel eens die knijpzakjes van Ella's kitchen gehad voor onderweg en volgens mij zijn die biologisch en zonder extra toevoegingen. Dus als je je echt zoveel zorgen maakt kun je denk ik het beste die nemen.

4 jaar geleden

Waarom zou het niet goed ziin 12 dagen uit potjes.. mijn meisje en zo vele baby's krijgen alleen maar potjes, daar is echt niks mis mee hoor 😊😊

4 jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Waarom zou het niet goed ziin 12 dagen uit potjes.. mijn meisje en zo vele ...
Hier ook! Uiteraard zonder toegevoegd suiker!

4 jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Waarom zou het niet goed ziin 12 dagen uit potjes.. mijn meisje en zo vele ...
er is onlangs een onderzoek geweest waaruit bleek dat groente potjes niet voldoen aan de eisen. Hetgeen wat erin moet zitten zit er te weinig in, en van wat er in mag zitten zit er teveel in. Even kijken of ik het kan terug vinden moment

4 jaar geleden

Kan je daar geen rijp fruit bemachtigen en fijn prakken? Mango, perzik, peer, aardbeien en een goede rijpe banaan kunnen uitstekend tot een fijn papje geprakt worden. En anders heb je nog deze oplaadbare reisblender, kan je erop los pureren: https://www.bol.com/nl/nl/p/blend-in-blender-to-go-smoothie-blender-mini-blender-smoothie-maker-portable-blender-smoothies-shakes-draadloos-draagbaar-usb-oplaadbaar-groen/9300000044031006/?bltgh=unKBpDWQuRxTcRuKRudGAg.4_13.14.ProductPageUrl Voor de avondmaaltijd biologische potjes aanschaffen, NaturNes bio, AH bio, Hipp, enz. Lepeltje olijfolie er doorheen voor de vetten en klaar. Je kindje zal er echt niet doodziek of ondervoed van raken in die 12 dagen hoor.

4 jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Kan je daar geen rijp fruit bemachtigen en fijn prakken? Mango, perzik, pee ...
Ik hoor dat daar weer andere bacteriën inzitten wat weer niet goed is en last kunnen krijgen van hun buik

4 jaar geleden

Het is prima hoor.. er is alleen een kans dat je kindje het niet wil. Hier is ze ook vers gewend en als ze dan een keer een potje krijgt, gaat het niet van harte😂

4 jaar geleden

Ik las laatst dat de potje soms zelfs beter zijn dan zelf-bereide voeding (ivm vetten)... Er is ook heel strenge controle op, dus voor die 12 dagen zou ik me zeker geen zorgen maken. Vers gemaakt heeft volgens mij de voorkeur, maar uit een potje is ook niet slecht ;-)

4 jaar geleden

Thankyouuu voor de berichten lieve mamass💕💕

4 jaar geleden

Anders kan je altijd nog appels en peer kopen en dat ff koken??

4 jaar geleden

Banaan, avocado, aardbei, frambozen etc kun je fijn prakken met een vork tot een papje en hoef je niet te koken, dus fruit lijkt me sowieso geen probleem. Sommige groenten kun je geraspt geven, zoals komkommer. De app (en website) Solid Starts geeft misschien wat inspiratie, niet alleen over hoe je hele stukken eten aan kunt bieden maar hier en daar ook wel hoe je er papjes e.d. van kunt maken. Onze zoon eet hele stukken groenten en fruit (zeg maar de Rapley methode) dus ik kijk er misschien wat anders tegenaan, maar met 6 maanden kunnen ze al heel wat eten (en tegelijkertijd hebben ze juist vooral nog melk nodig en verder geen hele maaltijden). Iedere mama doet het op haar manier, geen goed of fout. Zelf geef ik geen potjes, tenzij echt in een noodgeval (maar dat is nog niet gebeurd). Ik eet zelf namelijk ook liever vers dan een maaltijd uit een potje denk ik dan en ik hoop dat onze zoon straks dus ook lekker met de pot mee eet. En dat een potje beter zou zijn dan vers klinkt voor mij als een marketingverhaal van een potjesfabrikant maar ik ben ook geen expert 😊

4 jaar geleden

Reactie op Buideltje

Banaan, avocado, aardbei, frambozen etc kun je fijn prakken met een vork to ...
En fijne vakantie natuurlijk!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op MommySss

Ik hoor dat daar weer andere bacteriën inzitten wat weer niet goed is en la ...
Dat zou dan ook zo moeten zijn als je het thuis vers bereid, lijkt me, dus niet anders dan wat je al gewend bent...

VRIEND

4 jaar geleden

De conclusie van het artikel geeft al wel duidelijk een oplossing aan als je toch tijdelijk potjes gebruikt. Ik las hem hier ook al ergens; olie toevoegen. Dan heb je in ieder geval wat het kind minimaal nodig heeft, bij de meeste potjes.

4 jaar geleden

Ik weet niet hoe lang je aan het reizen bent. Maar ik vries de avond hapjes altijd in ijsblokjes in. Nu ben ik laatst op vakantie geweest en heb ik dus gewoon die blokjes bevroren in de ijsblokvorm laten zitten. Ik heb er 3 op elkaar gestapeld en in alluminiumfolie gewikkeld met een paar koelelementen uit de vriezer en toen ik een paar uur later op plek van bestemming kwam meteen weer in de vriezer gedaan en alles was nog prima bevroren. Zacht fruit kun je gewoon ter plekke prakken zoals banaan en mango. En rijpe peren en appels kun je prima raspen met een fijne rasp.