13 Reacties

één jaar geleden

Ik ben daar heel makkelijk in. Het kaf van het koren scheiden zeg maar. Je energie steken in mensen die het wel waard zijn.

één jaar geleden

Hoe bedoel je schoonfamilie? De ooms/tantes en neven/nichten van je partner? Eigenlijk zou ik ze vragen waarom ze nooit bij jullie verjaardagen komen? Wie weet hebben ze niet eens door wat het met je doet.

één jaar geleden

Reactie op Lapjesendraadjes

Hoe bedoel je schoonfamilie? De ooms/tantes en neven/nichten van je partner ...
Ooms, tantes, neefjes en nichten! De belangrijkste mensen zijn er wel altijd opa's en oma's en mijn familie. Ik denk dat ik me nog steeds als een vreemde voel om dat soort dingen te vragen. Daarom durf ik dat ook niet!

één jaar geleden

Reactie op Barbara1989

Ik ben daar heel makkelijk in. Het kaf van het koren scheiden zeg maar. Je ...
Ja, dat dacht ik ook! Maar ik blijf het vervelend vinden.

één jaar geleden

Hier komt mijn eigen familie amper. Mijn ooms en tantes zijn niet eens op kraamvisite geweest. Ok, het was nog een beetje coronatijd maar het had best gekund. Van mijn schoonfamilie zijn zelfs achterneven en nichten op kraamvisite geweest, maar dat is ook een erg hechte familie die minimaal 2 keer per jaar samen komt, en dan komt echt iedereen! Op verjaardagen komen vaak opa’s en oma’s en ooms en tante’s. Anders wordt het ook veeeeeelste druk. Ik vind het raar van mijn eigen familie want ik ging altijd naar hun toe en voor corona kwamen ze ook zeker bij mij, maar het is niet anders en ik ga mij er niet druk om maken. Het scheelt mij ook enorm veel tijd om niet naar alle verjaardagen te gaan 😂.

één jaar geleden

Wij nodigen eigenlijk niet eens ooms/tantes/neefjes/nichtjes uit Opa’s en oma’s, broers en zussen met de kids en vrienden met kids. Is wat mij betreft ook groot zat voor zijn verjaardag

één jaar geleden

Reactie op SdG

Wij nodigen eigenlijk niet eens ooms/tantes/neefjes/nichtjes uit Opa’s en ...
Ik zou trouwens ook stoppen met cadeautjes opsturen enz. Want dat vind ik dan wel zonde en teleurstellend voor jou, als jij dat wel doet en zij de moeite niet nemen om te komen als je ze uitnodigt

één jaar geleden

Alleen aandacht geven aan de mensen die ook aan jou en je familie aandacht besteden. Geldt ook voor de cadeautjes. Je kunt namelijk alleen een band opbouwen als het van 2 kanten komt. Dit klinkt als tevergeefse moeite. Dan kan je nog beter een beste vriendin of lieve buurvrouw als familie beschouwen, daar heb je veel meer aan 😉

één jaar geleden

Reactie op SdG

Ik zou trouwens ook stoppen met cadeautjes opsturen enz. Want dat vind ik d ...
Ja, daar ben ik dit jaar mee opgehouden! Maar ik vindt het gewoon naar, omdat die kinderen er niets aan kunnen doen. Er komt bv een nieuw kindje in de schoonfamilie. Zijn nichtje is hier nooit geweest, voor verjaardagen of housewarming, ook niet voor haar geboorte. Maar als het kindje geboren wordt voel ik me verantwoordelijk om te gaan. De keuze die ouders maken, heeft niets maken met het kind te maken. Ik heb dan het gevoel dat ik een kind buitensluit. Anderzijds, denk ik ook, familie staat tegenwoordig niet boven aan. Maar ik had het graag anders gezien voor mijn dochter. Want ik ben opgegroeid, in een lieve familie, die bij elkaar kwamen!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op SdG

Wij nodigen eigenlijk niet eens ooms/tantes/neefjes/nichtjes uit Opa’s en ...
Same. Erg grote familie en mijn ooms en tantes zijn stokoud. Directe familie en goede vrienden worden uitgenodigd. De rest alleen op de hoogte gehouden, jaarlijks bezocht als ik de tijd kan vinden en zo niet, dan lezen ze onze updates in de kerstkaart.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op SH1986

Ja, daar ben ik dit jaar mee opgehouden! Maar ik vindt het gewoon naar, om ...
Ga alleen als je werkelijk uitgenodigd bent. Anders ben je misschien niet eens echt welkom en wordt je gewoon gedoogd ofzo. Iedereen is anders en iedereen heeft een bepaald idee van mensen die ze dichtbij zichzelf en hun kinderen hopen te houden en mensen die hier niet onder vallen. Ik ben ook een enorm familie beestje en ik heb echt even moeite gehad met de afstand die opeens op werd gegooid tussen mij en mijn nichtjes toen mijn tante overleed. Inmiddels heb ik nauwelijks meer contact met ze, maar ik heb het een jaar geprobeerd te veranderen. Toen dat niet werkte, heb ik het los gelaten. Zij zijn niet bij onze housewarmingen of kraamvisite geweest. Alleen over zaken rond onze oma zie en hoor ik ze nog wel eens, maar dat is hun keuze. Je kunt jezelf niet blijven opdringen. Hoe goedbedoeld ook. Als zij het niet willen toelaten in hun inner circle, dan kom je er gewoon niet in, wat je ook doet.

één jaar geleden

Ik ben er heel makkelijk in geworden. Ik nodig de mensen uit waar ik contact mee heb. Al wie niet komen en ook niet feliciteren en afbellen is exit (dat je niet komt boeien maar feliciteren en afbellen kan wel) Mensen die afbellen prima. Elke keer wordt de kring kleiner dat wel en schoonfamilie is alleen mijn schoonouders en dat gaat ook niet meer heel lang duren🤣

één jaar geleden

Reactie op SdG

Ik zou trouwens ook stoppen met cadeautjes opsturen enz. Want dat vind ik d ...
Eens. Geen cadeaus sturen, maar bijv een kaartje. Of videobellen