16 Reacties

5 maanden geleden

Toevallig heb ik maandag het peuterbed in elkaar gezet en eerlijk gezegd valt het me (tot nu toe) reuze mee! Wij hebben ook een ondernemende dame, maar midden in de nacht roept ze ons eigenlijk altijd als er iets is. Had ik niet verwacht! Vanochtend om zes uur, riep ze ook eerst voordat ze er überhaupt uit klimt. We gaan nog wel zo'n slaaptrainer aanschaffen, zodat ze kan zien wanneer ze er wel zelf uit mag komen.

5 maanden geleden

Reactie op Lisa11-11

Toevallig heb ik maandag het peuterbed in elkaar gezet en eerlijk gezegd va ...
Ooh dat klinkt hoopvol. Heb inderdaad ook aan een slaap trainer gedacht

5 maanden geleden

Mijn zoontje blijft in het algemeen in zijn peuterbed en roept ons eerst. Alleen van de week duurde het hem te lang en was hij uit bed gekomen en sloeg tegen zijn eigen deur, maar bleef wel in zijn kamer en deed geen andere dingen.

5 maanden geleden

Mijn zoon is overgegaan op het peuterbed toen hij 1jr +7 maanden was. In het begin bleef hij heel braaf liggen maar later kwam hij er heel vroeg uit en maakte dan iedereen wakker. We hebben nu een slaaptrainer en de duerklink omhoog gezet 😂 nu gaat het weer goed! Zijn kamer heeft hij nog nooit op z’n kop gezet, al had ik hem daar ook wel voor aangezien. Denk dat het wel goed komt met je dochter 🍀

5 maanden geleden

Reactie op Mama101

Mijn zoon is overgegaan op het peuterbed toen hij 1jr +7 maanden was. In he ...
Bedankt voor je reactie! De deurklink heb ik ook al over nagedacht. Dat hebben we beneden ook

5 maanden geleden

Heel ondernemende klautergeit hier dus ik hield mijn hart vast toen ik hem een half jaar geleden in zijn grote bed legde…. Tot op heden is hij er nog niet 1 keer uit gekomen! Wacht ‘s ochtends netjes tot ik zijn kamer op kom en zegt dan ‘mamaaaa ik ben waaaakkeeeeeer! Mag ik er uit?’ 🤯🤪. Zelfs als hij al een kwartier wakker is blijft hij netjes liggen. Vanaf dat moment stuitert, klimt en klautert hij de dag door maar tot dat moment dus een en al rust. Overigens hier geen traphekjes en de deurklink omhoog heeft geen zin (maakt hij gewoon open). Aangezien hij tegenover de trap slaapt voor de zekerheid een paar weken een klem traphekje in de deurpost gezet. Hij kan echt prima traplopen maar voor het geval hij slaapdronken zijn kamer uit zou stommelen ofzo…. Maar niet nodig gehad dus!

5 maanden geleden

Onze knul is ook heel ondernemend, maar ligt nu al een half jaar in z’n peuterbedje (ledikant omgebouwd). Middagdutje zonder slaapzak 1x uitgekomen, nacht met slaapzak 1x uitgevallen (ondanks uitval beveiliging) en sindsdien bijna nooit meer uitgekomen. Blijft vrijwel altijd braaf liggen, ook de ochtenden dan roept hij ons. Enige keer dat hij er wel uitkomt is na een te lang middagdutje en in de avond nog niet moe genoeg

5 maanden geleden

Mijn zoon is net 2 weken over op zijn nieuwe bed 150x70, een soort huisje waar hij zelf uit kan klimmen maar niet in bed makkelijk uit kan rollen oid. Hij klimt er wanneer hij echt “wakker” is s’ochtends uit en komt dan naar onze kamer toe om te melden dat hij wil spelen. Als hij snachts wakker wordt, blijft hij in bed zitten en huilt/zeurt dan tot wij komen. De overgang gaat voor ons zoals verwacht en we zijn eigenlijk heel trots, er zijn goede nachten en minder goede nachten. Hij moet wennen aan zijn nieuwe kamer en aan het bed. Daarbij is sinds hij op zijn nieuwe kamer zit het besef dat er een baby aankomt en is hij wat aanhankelijker. Mijn vriend heeft 1 nacht bij hem geslapen op een matrasje en ik ben 2x overdag bij hem in bed geklommen om bij hem te liggen tot hij sliep voor zijn dutje. Maar er zijn meer nachten dat hij helemaal doorslaapt en ook overdag gelijk gaat slapen voor zijn dutje. Ik denk dat als je je voorbereid op een “overgangsfase” van een aantal weken, het alleen maar mee kan vallen. We zijn ontzettend trots op onze zoon dat hij het zo goed doet op zijn nieuwe kamer en in zijn nieuwe bed. Hij is zelf ook erg blij met zijn nieuwe kamer en laat vol trots zijn “bed mooi” zien aan opa’s en oma’s die komen kijken. Hij is volgens “de slaapcoaches online” eigenlijk nog te jong voor een groter bed en hij heeft best moeite met nieuwe situaties, toch doet hij het echt heel netjes voor wat je mag verwachten ❤️❤️❤️.

4 maanden geleden

Vannacht voor het eerst uitgeprobeerd. Ze bleef keurig liggen. Wel wat onrustiger slapen, dus tussendoor wat meer wakker. Maar dat zal de gewenning zijn denk ik :)

4 maanden geleden

Onze dochter sinds 2 nachten in haar nieuwe bed, maar zij komt er wel uit🙈 we zijn erbij blijven zitten tot ze sliep maar na een paar uur werd ze weer wakker en is ze weer bij ons in bed beland. Dit willen we eigenlijk echt niet dus het is nog even zoeken naar een goede manier om haar te laten wennen aan haar nieuwe bed. Het is een peuterbed dus te klein om er even bij te gaan liggen. Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken? Hebben meer kinderen dit gehad dat het wel een aantal nachten duurde voordat ze gewend waren?

4 maanden geleden

Reactie op janbaby23

Onze dochter sinds 2 nachten in haar nieuwe bed, maar zij komt er wel uit🙈 ...
Wij hebben een bedrekje in bed geplaatst. En daardoor heeft ze toch een soort ledikant idee. Ook zeggen we tegen haar dat als ze eruit komt de slaapzak weer aankomt of het babybedje weer in de kamer komt 🙈. Dat helpt goed hier. Laatst 1 keer eruit gekomen. Maar ze had gepoept en liep dus alvast naar de deur toe.

4 maanden geleden

Reactie op Tems87

Wij hebben een bedrekje in bed geplaatst. En daardoor heeft ze toch een soo ...
Thanks voor je berichtje! Er zit al een hekje voor idd! Verder wil ze juist graag de slaapzak en haar oude bed😂

4 maanden geleden

Mijn zoontje is vandaag met springen door zijn ledikant gezakt 😂😂 dus nu ook morgen noodgedwongen opzoek naar een groter bed. Hou m’n hart vast eerlijk gezegd met onze wildebras 😅

4 maanden geleden

Reactie op mila30

Mijn zoontje is vandaag met springen door zijn ledikant gezakt 😂😂 dus nu ...
Whoops haha 😂. Ik moet zeggen dat het nu overdag wel een uitdaging hier is. Ze slaapt middags vaak niet, ook al leg ik haar wel neer. En dan klimt ze ondanks een bedrekje er wel uit. Minstens 3 keer. Haha. Avonds doet ze dat niet zo snel

3 maanden geleden

Reactie op Tems87

Whoops haha 😂. Ik moet zeggen dat het nu overdag wel een uitdaging hier is ...
Ah wast lastig overdag! Hoe gaat het nu? Het gaat hier tot nu toe verassend goed 😱 blijft gewoon liggen en valt zelfs sneller in slaap ‘s avonds 😮

3 maanden geleden

Reactie op mila30

Ah wast lastig overdag! Hoe gaat het nu? Het gaat hier tot nu toe verassen ...
Het gaat nu top! Tussen de middag slaapt ze nu weer goed maar wel met slaapzak en bovenop de dekens 😂. Avonds geen probleem. Ze blijft goed liggen 💪🏻 zelfs als ze wakker is klimt ze er niet uit