25 Reacties
3 jaar geleden
Ik vond een flessenwarmer een miskoop (behalve om de moedermelk op te warmen maar duurde mega lang) Daarentegen een thermoskan met heet water en een fles koud water om snel een flesje te kunnen maken ideaal (toen we over gingen op kv)
Verder staat de luieremmer er echt voor de sier
3 jaar geleden
Ik vind de flessenwarmer juist een hele goede aankoop. Ik heb er een die na 3 minuten warm is (je kan zelf de tijd instellen hoelang en hij slaat uit als hij klaar is) en je kan een stand aanzetten die op temperatuur houd dus voor de nacht doe ik water in een flesje die zet ik erin op 37 graden en als hij wakker word alleen de poeder erbij.
Wat ik echt onzin aankopen vond was veel te veel kleding en teveel maten vooruit kopen. Mijn zoontje is klein dus ik had voor de zomer allemaal kleertjes waar hij pas in de winter in gaat passen en voor de lente allemaal kleren die hij nooit aan heeft gehad.
Verder vond ik de kipkep echt onzin die werkte voor geen meter en koelde super snel af.
Een kruik heeft hij misschien 2x in zijn bedje gehad maar dat verschilt per kind.
Teveel beddengoed en aankleedkussen hoessen. 2paar is meer dan genoeg, de een erom en de ander in de was.
Een maxicosi voetenwarmer vond ik ook onzin hebben we nooit gebruikt de maxicosi zelf is warm genoeg.
Ik vond rompers met korte mouwen (herfstbaby) echt onzin en die heeft hij toen nooit gedragen.
En wij hebben nooit een slaapzak gebruikt tot nu maar dat verschilt per voorkeur.
Wij hadden een speciale doek voor over je schouder na het drinken (omdat ze zeggen dat een hydrofiel doek snel van je afgeleid) die hebben we ook nooit gebruikt.
Veel te veel katoene slabbers, nooit gebruikt en uiteindelijk 2 silicone gekocht die worden wel veel gebruikt.
En een soort algemeen bekend maar wij hebben het toch gedaan.. Schoenen kopen in de kleinste maatjes. Mijn man is een sneaker gek en dus kreeg onze baby een hele lade vol schoenen die hij allemaal al niet meer past
Wel echt een aanrader vond ik het baby nestje, daar heeft hij in het begin heel veel in geslapen!
En een cosleeper als je ervan houd maar ik vond het heerlijk en super fijn dat je je baby gewoon naast je hebt.
Wij hebben een babyfoon met camera dat vind ik persoonlijk ook echt heel fijn! Je hoeft je oren niet continu gespitst te houden en je kan zien wat er gebeurd waardoor je niet bij elk geluidje naar de kamer rent. Wij hebben er een waar meerdere camera's op kunnen dus ook fijn voor meerdere kindjes.
Voor jezelf na de bevalling kan ik echt een peribottle aanraden! Dat is een fles waar je water in doet en dan kan je tijdens het plassen spuiten, het helpt echt tegen de pijn en je voelt je een stuk schoner dat is denk ik echt mijn top 1 en zelfs nu tijdens mijn menstruatie gebruik ik hem nog steeds.
En bij de h&m voedingstops als je borstvoeding wilt geven, daar heb ik echt in gewoond! Dat zijn gewoon hempjes maar dan met een sluiting voor bv.
Een goede ergonomische draagzak (zeker met meerdere kinderen) vind ik zelf ook echt een aanrader
Ik had van mijn zus penis piramides gekregen (om over de penis te zetten tijdens het verschonen dat hij niet alles onder plast) mijn man vond die geweldig, ik heb ze nooit gebruikt.
Sorry voor de waslijst maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
3 jaar geleden
Ik had een enkele boratkolf en wil voor een tweede zeker een dubble borstkolf.
Ik had een buggy met reiswieg die je ook schuin kon hangen tegen reflux, die heb ik meer gebruikt als haar park en co sleeper destijds. ik kon deze in de slaapkamer en woonkamer rollen zonder problemen en als ze nie kon slapen wiegde ik haar makkelijk in de buggy in slaap zonder haar nog eens neer te moeten leggen.
Luieremmer was een hele grote miskoop.
Flessenwarmer is een grote miskoop. Zakjes borstvoeding even onder lauw water. Flesvoeding een deel uit de waterkokker en een deel uit de fles ging het makkelijkst.
Badje en tummytub heb ik beide niet een heel fijne ervaring mee gehad. Tummytub ging mijn baby met 4 dagen oud al in staan en weigerde te zitten en in het baby badje bleef ze maar proberen om te rollen en te draaien. Uiteindelijk is ze meestal bij mij in een groot bad gewassen.
Draagdoek is ook een hele goede aankoop geweest die gebruikten we al om van ziekenhuis thuis te komen tot en met vandaag de dag.
Een veilige schaduwdoek in de buggy in de zomer is een goeie aankoop geweest.
Een waterafstonde maar stoffen verschoonkussen is een hele grote miskoop.
Toen ze nog heel klein was vond ik het doomoo baby nestje en een swing ook ideaal. Maar ik weet niet of ik haar swing voor zo n korte periode het geld ook waard vond.
3 jaar geleden
Ik heb de meeste dingen wel gebruikt. Ik heb alleen een draagdoek niet veel gebruikt, maar de draagzak wel toen hij wat ouder was.
Flessenwarmer ook veel gebruikt. Heb er eentje die in 3 minuten warm is.
Luieremmer gebruik ik nog steeds.
Tummytub ook vaak gebruikt, vaak ging hij 2x in de week in bad, 1x in de emmer en 1x in het babybadje.
3 jaar geleden
Cosleeper op nr 1 !!
Draagdoek, veel gebruikt want hij sliep alleen bij mij in het begin
Heeft ook hele periode overdag in de kinderwagen bak geslapen, dus daar heb ik veel plezier aan gehad.
Ik dacht dat ik teveel hydrofiele doeken en spuugdoekjes had, maar hij heeft maanden gespuugd ( zeker tot 6 maanden wel vrij extreem) dus dat was ideaal. De XL zijn heerlijk voor afdrogen.
Wipstoeltje zodat hij mee kon naar elke kamer als ik bezig was.
Verder hebben wij geen aparte dingen gekocht.
Kolf, fijne voedings bh's, en een fijn nachthemd met drukknoopjes om makkelijk te voeden.
Oh en vooral gaan voor comfy voor de baby! Maar kan ook verschillen, bij mijn derde vond ik boxpakjes ideaal en nu bij mijn vierde vond ik ze maar irritant vooral snachts. Lekkere leggingjes/zachte broekjes zijn gewoon het fijnst eerste jaar eigenlijk.
Oh en ik had een slaapzak waarvan je de voorkant kon openritsen zodat je snachts de luier kon verschonen maar dus niet de hele slaapzak af hoefde te doen! SUPER aankoop.
3 jaar geleden
babynestje vond ik echt ideaal, zeker de eerste periode heel veel gebruikt.
zo was ze bij ons had ik me handen vrij om iets te kunnen doen met er zus maar ze lag toch lekker bij ons en ze sliep er ook goed in (overdag als we bij haar zaten)
3 jaar geleden
Wij gaan eigenlijk alles hergebruiken. De babykamer wordt de kamer voor de nieuwe baby en onze meid schuift door. Gaan dus eigenlijk alleen een ledikant herkopen voor de tweede. En er moet een dubbele kinderwagen komen.
Alleen qua kleding had ik bij de eerste wel wat dingen gekocht die minder praktisch maar vooral leuk waren. Dat sla ik nu over, voor de kleding die we moeten kopen ivm een ander seizoen en misschien het geslacht.
VRIEND
3 jaar geleden
Spuugslabbetjes heb ik helemaal niks mee gedaan. Spuugdoekjes nog wel bij iedere bv.
Baby lounger was zoooo fijn de eerste maanden! Daarna baby nestje, nu nog steeds, zo handig.
Voor mezelf zou ik volgende keer op iedere wc een peribottle willen. Ik had boven een AA flesje dat gewassen was met spuitmond, maar twijfel nog steeds of dat misschien de oorzaak is geweest van de baarmoeder infectie een week na de bevalling...
En de haakaa had ik echt niet willen missen!
Evenals de dubbele draadloze kolven van 4mommy.
Zoals hier al eerder genoemd is, 2 sets beddengoed is meer dan genoeg.
En kruippakjes zijn zo handig!
3 jaar geleden
Dingen die wij helemaal niet gebruikt hebben:
Babynestje
Flessenwarmer
Schoentjes
Teveel kleding
Een stoel voor te voeden op de slaapkamer
Kipkep
Box ( gebruiken wij alleen voor rommel😂)
Babybadje alleen gebruikt in de kraamweek daarna gewoon in het grote bad, vond ons zoontje veel fijner.
Handige spullen:
Hydrofiele doeken
Co sleeper
Draagzak
Baby Björn wipstoel
Babyfoon met camera
AeroMoov Air Layer buggy inleg
De moonie bear met geluid en licht
De puckababy slaapzakken van piep tot de 4 seizoens
3 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Spuugslabbetjes heb ik helemaal niks mee gedaan. Spuugdoekjes nog wel bij i ...
Wacht maar tot de kleine tandjes krijgt, dan komen die spuugslabbetjes goed van pas ;-)
3 jaar geleden
Zo grappig om al die verschillen te lezen.
Geen luier emmer? Waar gooien jullie de luiers dan in? Hier gebruiken we die elke verschoning.
Maar 2 setjes beddengoed? Van de week had onze dochter buikgriep (en hiervoor een fase kma waar we niet meteen achter kwamen). Dan hadden we op 1 dag soms zelfs wel 4 hoeslakens nodig. Ik heb dus maar wat extra weer bijbesteld.
Hier een meid met reflux/kma/spugen dus vanaf dag 1 niet zonder spuug doeken en hydrofiel en gekund.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, iedereen is zo anders. Iedereen heeft z’n eigen manieren. En volgens mij heb jij ook je eigen manieren en weg gevonden bij je vorige kindje. En bij deze zal het ofwel hetzelfde zijn, of je hebt een heel ander kind en wil je ook weer hele andere dingen 🤷♀️
3 jaar geleden
Reactie op Kiwinasje
Zo grappig om al die verschillen te lezen.
Geen luier emmer? Waar gooien j ...
Wij hebben ondertussen precies om die reden ook meer beddengoed voor de ledikant! Wij hebben geen droger, en vorige week met de buikgriep op 1 dag 2x z’n bed moeten verschonen 😅 dus zijn snel bij de zeeman meer hoeslakens ed gaan halen 😂
3 jaar geleden
Miskoop:
Badzitje
Rompers met lange mouwen
Onmisbaar:
Waterkoker met instelbare temperatuur
Overslagrompers met korte mouwen
3 jaar geleden
Reactie op Pien1987
Haha ik snap ook nooit wat mensen zonder luier emmer doen. 😅
Gelijk in de kliko!