15 Reacties

4 maanden geleden

Wij doen alleen haren wassen onder de douche. In bad vindt onze dochter ook niets.

4 maanden geleden

Ik volg mee want heb het zelfde probleem zodra het bij haar ogen of oren komt is es drama

4 maanden geleden

Wij hebben ook dat probleem, ook gehad met de oudste, alleen hebben we hem toen hij het beter begon te begrijpen geleerd dat hij zijn hoofd naar achter moet buigen (naar plafond kijken) en dat werkte toen, sinds dien geen problemen meer gehad. Alleen onze jongste van 2,5 snapt het nog niet. Maar hij vind alles in zijn gezicht vervelend, snoet poetsen, als de kapper komt knippen. Dus we houden maar in ons achterhoofd, het wordt beter

4 maanden geleden

Dan ben ik wel echt een harde.... sommige dingen moeten gewoon punt! Mijn dochtertje vind het überhaupt niks haren wassen in douche of bad... ik heb opties gegeven (washandje voor de ogen, zo'n ding om het hoofd dat er niks in de ogen komt, hoofd achterover enz) ze wil van alles niks prima dan heb je gewoon pech maar gewassen word het....

4 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Dan ben ik wel echt een harde.... sommige dingen moeten gewoon punt! Mijn d ...
Wij zijn ook wel hard wat moet dat moet. Alleen zou t zo graag anders zien want vind het wel zielig dat hij er zo van in paniek raakt.

4 maanden geleden

Reactie op MamaLars

Wij hebben ook dat probleem, ook gehad met de oudste, alleen hebben we hem ...
Jaa hier snapt hij dat ook nog niet. Gelukkig heeft ie kort haar en is hij er snel vanaf

4 maanden geleden

Reactie op Angelique126

Wij doen alleen haren wassen onder de douche. In bad vindt onze dochter ook ...
Jaa hier t probleem dat ie meestal in bad wil 😂

4 maanden geleden

Reactie op jipzz

Wij zijn ook wel hard wat moet dat moet. Alleen zou t zo graag anders zien ...
Ik snap je, ik zie mijn meisje ook liever niet huilen vanwege haren wassen maar ik ben bang dat er dan zo 1.2.3 geen oplossing is😅 althans ik heb de oplossing nog niet gevonden

4 maanden geleden

Was bij ons ook een probleem, totdat ze rond de kerst de Grinch (regelmatig) heeft gekeken... 🤣 Daarin zingen ze een liedje met: 'kijk omhoog' sindsdien zing ik het iedere keer, kijkt zij omhoog en kan ik d'r haren uitspoelen hahaha! Wellicht een optie? 😂

4 maanden geleden

Reactie op Lisa11-11

Was bij ons ook een probleem, totdat ze rond de kerst de Grinch (regelmatig ...
Hahaha hij is bang voor de Grinch 😂😂 maar het liedje kan ik wel eens opzoeken 😋

4 maanden geleden

Bij ons eerst ook, en bij het zwembad totaal geen probleem. Misschien omdat ze het daar iedereen ziet doen?! Geen idee. Vaker naar het zwembad gegaan, toevallig, en nu thuis ook geen probleem meer.

4 maanden geleden

Ik zeg tegenwoordig als ik ga uitspoelen dat hij naar mijn neus moet kijken. Wij douchen eigenlijk altijd samen, dus kan dan mooi achter hem staan met uitspoelen.

4 maanden geleden

Mijn zoon heeft dit ook niet graag maar ik doe het gwn afspoelen en en gedaan die handelen. Ik ben daar hard in en ben niet van plan om hem te betuttelen als hij iets niet wilt sorry als dit hard is maar we moeten ons kinderen niet altijd betuttelen of toegeven wij zijn nog steeds de ouders en niet andersom

3 maanden geleden

Wat hier helpt, is om een spiegel voor hem te houden zodat hij ziet wat er gebeurt. Hij moet dan naar boven kijken (we houden de spiegel wat hoger) en zo spoelen we makkelijk zijn haartjes met een bekertje. Heel veel drama in één keer opgelost!

3 maanden geleden

Bij ons werkt een washandje voor haar ogen die ze zelf mag vasthouden. Zo heeft ze de controle. Sindsdien gaat het zonder huilen 😊