8 Reacties
één jaar geleden
Is een slaaptrainer een idee? Wij hebben het schaap van zazu. Wordt groen en de ogen gaan open op het moment dat ze er uit mogen. Tijd hiervoor kun je zelf kiezen uiteraard. Zal even duren voordat hij het snapt, maar het is wel een makkelijker verwijzer. 'Het schaapje slaapt. Het is nog nacht. Ook jij gaat nu slapen'. Hier draait ze zich dan nog wel een keer om
één jaar geleden
Lastig! Ik zou eigenlijk als eerst aan vermoeidheid denken. 10-12u slaap per nacht en zo’n 2uur overdag zou nu nog zijn wat je het liefste ziet bij deze leeftijd.
Slapen doet slapen, dus ik zou toch proberen een dagschema elke dag opnieuw te hanteren met vaste tijden en eerder naar bed. Hier is de wakkertijd in de ochtend ca. 5,5uur. 07.00u wakker is dus om 12.30u weer slapen. Dan 2u middagslaapje en tussen 19.00u en 19.30u weer slapen.
In jouw geval zou 12.30 naar bed veel te laat zijn met hoe vroeg hij wakker is.
Zou proberen met de vroege wakkertijd of 11.00u lukt. Als hij dan 2uur tussen de middag slaapt, zorgen dat hij om 18.00u naar boven gaat en 18.30u in bed ligt.
Tijden kunnen steeds meer verschoven worden als hij in de ochtend langer gaat slapen, maar wel elke dag precies hetzelfde ritme aanhouden
één jaar geleden
Thanks voor alle reacties! Gisteren om 19.15 naar bed en vanmorgen om 4.45 wakker 🥴🎈
Hebben hem laten liggen, en hij was na 10 minuutjes wel weer stil. Tot 5.45, toen was ie er klaar mee en begon pogingen te doen om uit bed te klimmen 😂
Ik vermoed dat het toch ook wel de slaapregressie kan zijn, aangezien hij ook ineens met inslapen ‘s avonds gaat roepen en (nep)huilen. Maar goed, als het aanhoudt ook maar eens proberen om hem al eerder naar bed te brengen.
Fingers crossed 🤞