Hey!
Ik heb al eerder een topic gestart over mijn vroege vogel, maar nu we richting de 2jaar gaan zijn er misschien andere/nieuwe tips of ervaringen.
Mijn zoontje is altijd al een vroege vogel geweest (rond 06.00). We hebben ook periodes van 05.00/5.30 gehad 😵💫 maar de laatste weken ging het eventjes heel goed met 06.30. Tot het leed dat wintertijd heet. Sindsdien is alles weer terug bij af. Heel soms haalt ie 06.00, maar nu al drie dagen 05.00 wakker. Ik ben echt radeloos, want ik weet geen andere opties meer en het heeft zo’n invloed op de dag. Niet alleen vind ik het zelf een onmenselijke tijd, maar mijn zoontje is daardoor ook super prikkelbaar van moeheid.
We laten hem nu liggen tot 05.30, maar dan staat hij dus een half uur lang non-stop MAMAA te roepen op vol volume.
- als we naar hem toegaan om 05.00 en uitleggen dat hij nog lekker mag slapen, wordt hij heel verdrietig en boos en wordt het krijsen als we weglopen (en dat stopt niet vanzelf)
- hij gaat om 19.30 slapen (eigenlijk altijd zonder moeite)
- we hebben ook even geprobeerd hem bij ons in bed te leggen en uitleggen dat we nog moeten slapen, maar dan gaat hij alles behalve slapen (lees: z’n vinger in mijn neusgat stoppen en andere fratsen)
- hij doet een middagdutje van 1 a 1,5 uur, soms 2u als ie zo vroeg op is.
- hij heeft het niet koud
Hij krijgt nu nog ‘s avonds een fles melk en ‘s ochtends een klein flesje van 90ml. We gaan met de ochtendfles stoppen (daar gaat hij het niet mee eens zijn vrees ik maar goed) in de hoop dat dat misschien de motivatie om wakker te worden weghaalt. Dat is nog het enige wat ik kan bedenken.
Iemand anders een tip, herkenning of een bemoedigend woord 😅?