6 Reacties
één jaar geleden
Ik denk dat ik zou proberen om haar andere manieren te leren om te uiten dat ze boos is.
Gaat het gelijk werken? Nee, maar dat zal met elke oplossing zo zijn.
Mijn zoontje bonkt met zijn hoofd op de vloer wanneer hij gefrustreerd/boos is. Ik probeer dan bijvoorbeeld een diepe ademhaling met hem te doen tot hij rustig is (helpt voor mezelf ook heel goed in dit soort momenten haha). En ik benoem zijn gevoelens.
Zolang kindjes hun gevoelens nog niet verbaal kunnen uiten zullen ze dat fysiek doen, door te gooien/slaan/bijten/zichzelf pijn te doen.
één jaar geleden
Hoihoi, is het bij jullie al over?? Want mijn docht is er ook mee begonnen maar vooral in bed
één jaar geleden
Reactie op Mama_van_J.M.
Hoihoi, is het bij jullie al over?? Want mijn docht is er ook mee begonnen ...
In bed goed opletten dan, dat de haren de vingers niet afknellen. Mijn zus had dit voor met haar jongste dochter, dus de haren moesten ‘s nachts altijd in een staartje of vlechtjes.
één jaar geleden
Reactie op Inndraaa
In bed goed opletten dan, dat de haren de vingers niet afknellen. Mijn zus ...
Ja dat doe ik zekker alleen als ik een staartje maak wordt het juist daardoor nog erger is. Waardoor ik het nu gewoon het haar loslaat want ze is aan de zijkanten kort en achter lang🥺 echt zonde!
één jaar geleden
Mijn dochter van 4 trekt ook haren uit niet als frustratie maar tijdens het duimen snachts in bed. Dus onbewust. Ik doe haar haar altijd invlechten. Met ingevlochten haren gaat het niet zo makkelijk.
één jaar geleden
Reactie op Mama_van_J.M.
Hoihoi, is het bij jullie al over?? Want mijn docht is er ook mee begonnen ...
Ja gaat een stuk beter hier! Het is nu vooral nog als ze in de modus van "ik bepaal lekker zelf wel wat ik doe" zit. Ik heb steeds benoemd dat dat pijn doet en dat ze t niet moet doen, en dat ze maar op de bank moet slaan als ze boos is. Overigens kneep ze ook kindjes op de opvang en trok ze hen ook aan de haren, dat gaat gelukkig ook veel beter al. Maar idd, zoals mama_van_j.m zegt, de haren aan de zijkant van dr hoofd zijn nu een stuk korter. Maarja, groeit ook wel weer aan