339 Reacties
2 jaar geleden
Heel hangerig en heel vaak maar weinig drinken. Overdag na 10 min slapen krijsend wakker worden.
Nu is alles weer over en is ze weer zoals ze was:)
2 jaar geleden
Ik denk dat mijn zoontje in het einde van zijn tweede sprong zit. Hij heeft de afgelopen 2 weken heel veel gehuild, wilde niet slapen etc. Dat lijkt sinds een aantal dagen beter te gaan, al doet hij in zijn eigen bedje enkel slaapjes van max 25 minuten helaas. Vandaag drinkt hij vaak, maar ook steeds zijn fles niet op. Hij wordt continue huilend wakker, maar ik denk dat dat van de krampjes is, en hij heeft vandaag overdag bijna 5 uur geslapen, waar hij de afgelopen dagen max 2 uur overdags sliep. Hopelijk betekend dit het einde van sprong 2 want ik ben wel weer toe aan een baby die veel slaapt en vrolijk is 馃お
2 jaar geleden
Minder goed drinken herken ik ook. Mijn zoontje is vrijdag 10 weken en ook midden in het sprongetje. Hij sliep voor het sprongetje al door maar nu niet meer tijdens de sprong.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 8,5 week en volgens de Oei Ik Groei app, is de 2e sprong voorbij. Maar hij heeft vandaag zo'n k*t-dag! Heeft sinds vanmorgen 10u maar 2x 45min geslapen en huilt, jammert, zeurt alleen maar 馃樀
2 jaar geleden
Reactie op Daphne90
Ohh ik hoop voor je dat dat weer terug komt na de sprong! Hier nog steeds g ...
Ja ik hoop het ook, we houden hoop haha. Oh die van mij kwam toen op den duur rond 5 uur toen kon ik het rekken tot 6 uur a half 7 met een tutje. Maar als hij rond 3 uur komt dan heeft hij wel echt een flesje nodig. Soms een beetje mee spelen als ze het toe laten馃槈
VRIEND
2 jaar geleden
Goede topic! Dit forum barst inderdaad van allerlei onzekere moeders met exact dezelfde problemen! Duidelijk een sprong, inderdaad!
Hier nu ook al een week huilerig en niet op zichzelf willen slapen overdag. Ook s'nachts wordt hij iets vaker wakker, maar ik merk dat het langzaam weer afneemt inmiddels.
Hij kan s'ochtends weer uitslapen, hij liet vannacht weer 2x 4 uur tussen voedingen, begint weer langer te drinken en ik kreeg gisteren een halve minuut lange brede lach dat voor het eerst geen poepgezichtje was! Ik heb hoop dat hij binnenkort weer dutjes kan gaan doen overdag, op zichzelf.
2 jaar geleden
Mijn dochter is nu 7,5 weken en het is een drama met slapen atm alleen maar huilen en krijg haar lastig getroost ze begon met hazenslaapjes en nu slaapt ze nog maar 15 min. En daarna allern maar drama. Ook vanavht sliep ze voor het eerst pas om 02.30 ipv 23.00 naar de fles. Zodra k der weglegde begon ze te huilen. Ik heb op dit moment zoveel spanning dat ik soms buikpijn heb als k haar weg moet leggen en ze naar 2 min. Begint te draaien in bed. Vooral snachts want ik MOET gwn even kunnen slapen. Overdag lukt al niet en snachts had ik even rust nu ook niet meer. Hoe gingen jullie ermee om? Ik zoek echt even iets van een hart onder de riem....
2 jaar geleden
Reactie op Vosje-Carmen
Mijn dochter is nu 7,5 weken en het is een drama met slapen atm alleen maar ...
Ik snap je helemaal! Heb je iemand in je omgeving die misschien een dagje of desnoods een middagje op haar kan passen? Kan je misschien wat bij slapen of desnoods even rusten of in bad (als je die hebt natuurlijk). Dat hielp mij al heel erg, bracht haar dan rond 12en naar opa en oma en haalde haar om 19 uur weer op.
Dat was heerlijk, hadden mijn man en ik wat tijd voor elkaar (als je snapt wat ik bedoel 馃お) en daarna hebben we heerlijk 2-3 uur in bad gezeten 馃槃
2 jaar geleden
Reactie op Daphne90
Ik snap je helemaal! Heb je iemand in je omgeving die misschien een dagje o ...
We kunnen haar wel even naar me schoonvader brengen maar aangezien ze zo veel krijst vind ik het lastig haar af te staan omdat ik anderen er niet mee wil opzadelen. Het is al zo pittig voor ons en wij zijn der ouders laat staan voor anderen. Krijsende babies zijn niemands favoriet en slaan snel op de zenuwen :(
2 jaar geleden
Reactie op Vosje-Carmen
We kunnen haar wel even naar me schoonvader brengen maar aangezien ze zo ve ...
Misschien valt het hardstikke mee 馃槉 ik merkte toen ik haar afgaf bij mij ouders dat ze opeens stil was en heel anders dus ik dacht ohhh jij hebt gewoon even een andere omgeving nodig.. dus misschien word jouw dochter er ook rustig van!
2 jaar geleden
Reactie op Daphne90
Misschien valt het hardstikke mee 馃槉 ik merkte toen ik haar afgaf bij mij o ...
Kan het zeker proberen. Volgende week start ze al op het kdv misschien dat dat ook al helpt of juist niet.....
2 jaar geleden
Fingers crossed. We gaan er maar weer aanstaan. Ik blijf oefenen met haar in bed leggen en wat ze slaapt is meegenomen de rest dan maar op de borst.
2 jaar geleden
Fijn deze topic!! Vorige week was onze kleine man ook hangerig. Volgens de oei ik groei app is zijn sprongetje mogelijk pas gisteren begonnen, maar vorige week een onrustige mannetje gehad. Ben dus heel erg benieuwd of hij het vorige week heeft gehad of dat het nog komt. Hij drinkt ook sinds vorige week wat minder. Zijn flesjes die hij voorheen goed leegdronk van 150+5, laat hij nu af en toe 20-30ml achter. Hij is wel verkouden dus misschien dat het daaraan ligt. Maar fijn dat deze topic er is, kunnen we allemaal elkaar steunen en ervaringen delen 馃榿馃榿
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Vosje-Carmen
Mijn dochter is nu 7,5 weken en het is een drama met slapen atm alleen maar ...
Ik heb in deze week mijn man gevraagd om de helft van de nachtelijke verschoningen op zich te nemen. Dan zijn we allebei vertiefd, maar een stuk minder. Hij helpt dan ook met alle gedoe eromheen, behalve het voeden. Heeft hij wel even geprobeerd, maar de kleine drinkt dan minder uit de fles (werd hij onzeker van) en mijn borsten ontploften omdat ik te moe was om te kolven. Wie weet werkt het voor jullie wel.
Gedeelde smart...