339 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Patricia_87
Jeetje, hier is sprong 5 al een paar dagen aan de gang. Wat vind ik die hef ...
Heel herkenbaar. Hier zit de kleine meid ook in sprong 5. En is overdag ontroostbaar met slapen. Slaapjes zijn überhaupt ruk, slaapt 30 min daarna krijst ze alles bij elkaar. Wanneer ik bij haar ben je ze stil en valt ze weer in slaap. Maar zodra ik weg loop en ze dat in de gaten heeft, moord en brand.
Snachts daar in tegen doet ze nog steeds goed. Af en toe even keer wakker. Maar geen drama nachten. Alleen drama overdag. Laat het maar lopen zoals het loopt. Kan er niet veel aan doen dan het haar gemakkelijk maken. En is dat slapen waar ik bij ben of in m’n armen is dat maar even zo.
Het is een fase en gaat weer voorbij zeg ik elke keer 🙈
2 jaar geleden
Hoe gaat dat bij jullie als jullie kindjes op de opvang zijn in combinatie met de sprongetjes? Als ik zo lees en slapen kan wellicht een drama zijn tijdens een sprong, vraag ik me soms echt af hoe andere opvangen daarmee omgaan😭. Bij ons proberen ze hem dan te laten slapen met inbakeren, nu hij nog niet omrolt, maar ben benieuwd hoe dat gaat als hij begint met omrollen.
2 jaar geleden
Reactie op mamaminipanda🐼
Hoe gaat dat bij jullie als jullie kindjes op de opvang zijn in combinatie ...
9 van de 10 keer gaat het tijdens een sprongetje op de opvang altijd beter dan thuis. Omdat het ons eerste kindje is wij zelf ook nog niet altijd weten hoe we moeten handelen, zeggen wij altijd op de opvang, kijk maar wat voor jullie werkt. Gaat het niet bel ons en we komen haar halen (tuurlijk bellen ze niet, want ze hebben zoveel baby’tjes in hun werkperiode gehad, dat ze weten dat baby’tjes het niet altijd makkelijk hebben)
2 jaar geleden
Reactie op Daphne90
Heb je hem al in een slaapzak? Dat maakt rollen iets moeilijker
Ja ook dat inderdaad en we hebben zelfs uit ‘wanhoop’ bij zijn benen een voedingskussen onderlangs gelegd maar ook dan lukt het hem. We hebben wel gekeken naar een Nunki laken van Fedde en Kees maar ik vind het zo duur om aan te schaffen omdat het vast een fase is. 😉 Ik denk dat er niets anders op zit dan hopen dat de fase snel voorbij is. 😅 Dankje in ieder geval voor je reactie!
2 jaar geleden
Sinds gister heeft mijn dochter ineens heel veel moeite met savonds in slaap vallen.. normaal sliep ze wel na kwartiertje met dr handjes spelen. Nu drama.. gister pas om 23.00u in slaap gevallen terwijl ze om 19.00u al in dr bedje lag. Paar x eruit gehaald om te troosten of in slaap proberen te wiegen, rond 22.00 flesje gegeven maar niets hielp. Tot ik haar naast me in bed legde en haar armpjes vasthield zodat ze niet de hele tijd dr speentje hiermee wegtrekt toen pas sliep ze. Is dit weer een sprongetje of een verlate slaapregressie... Hoop dat ze snel weer dr oude ritme terugpakt.
2 jaar geleden
Reactie op Ieris
Dat was hier ook zo. Ik heb nu een slaapzak van puckababy waarbij je de han ...
Ik heb vandaag een speenknuffeltje aan haar speentje vastgemaakt en dan de knuffel in de slaapzak. Dat heeft denk ik geholpen want ze sliep nu binnen 10minuten en dr speentje bleef zitten.
2 jaar geleden
Reactie op AM 95
Mijn zoontje word sinds 2 nachten een paar keer per nacht wenend wakker. He ...
Ja hoor, kan!