339 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Linns93

Mijn kindje is nu 29 weken oud en sinds een paar weken echt weer veel wakke ...
Hier komt ze doorgaans ook om de 3uur voor een speen. Hier is ervaring dat als ze de speen accepteert het geen honger is. Als ze blijft huilen wil ze eten. Ik denk dat je er bij jouw kindje ook op mag vertrouwen dat ze het wel goed aangeeft als ze honger heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Getob he! Wij hebben vanavond provocorisch dr kamer verduistert met vuilnis ...
Ja bij jullie ook ! En ik lig* in een andere kamer, niet leg haha ( mijn vorige bericht..)

2 jaar geleden

Reactie op Mijnnaamis

Ja bij jullie ook ! En ik lig* in een andere kamer, niet leg haha ( mijn vo ...
Hoe is het vanavond bij jullie? Hier weer elke 3 kwartier wakker. Kan wel janken dat ik nu al weet hoe de komende nacht gaat zijn 馃槬 Wat een gedoe dit zeg...

2 jaar geleden

Reactie op Linns93

Mijn kindje is nu 29 weken oud en sinds een paar weken echt weer veel wakke ...
Mijn zoontje word ook wakker door het omrollen of zijn speen . En komt ineens rond 2 uur voor een fles . Ik denk maar zo het gaat wel weer over. Ik had gelezen mijn zoontje is bijna 7 maanden. Door het tijgeren en kruipen gebruiken ze meer energie waardoor die meer honger krijgt . Dat die misschien daarom extra honger heeft

2 jaar geleden

Pfff... de laatste nachten zijn d-r-a-m-a! Zijn er meer kindjes die in de 3H fase (oei, ik groei)/rode gedeelte slechter sliepen?

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Pfff... de laatste nachten zijn d-r-a-m-a! Zijn er meer kindjes die in de ...
Die heb ik al gehad, maar hij was vreselijk 馃槩 niks was goed

2 jaar geleden

Nu komt sprong 6 eraan en ik merk het nu al 馃槗

2 jaar geleden

Nog meer kindjes in sprong 6? Vinden jullie hem ook heftig?

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Nog meer kindjes in sprong 6? Vinden jullie hem ook heftig?
Ik twijfel altijd of het een sprongetje is, denk vaak dat ik ze niet merk. Wat voor symptomen heeft sprong 6 ? Mijn dochter zit er ook in als het goed is

2 jaar geleden

Sprongetje is hier ook bezig, slapen in de nacht(even afkloppen) gaat nog steeds wel goed, alleen nu is het overdag dat hij na 2h wakker te zijn echt moe is soms al naar 1.5h doet echt 3 slaapjes op een dag die vaak een uur met soms uitschieters tot 2h tussen zitten. Komt wel zelf in slaap gelukkig (ook dit even afkloppen) hij heeft al sinds het begin een hydrofieleluier een knuffeldoek en een happyhorse knuffeltje in bed die hij krijgt, vind het fijn om over zijn gezicht te wrijven. Merk wel dat het zonder speen echt geen doen is, plopt die eerder uit is het ook niet slapen tot hij hem weer heeft (soms doet hij hem zelf weer in) maar overdag is weinig goed, geef hem soms maar speelgoed wat knisperd (niet altijd echt speelgoed, maar zakjes, ben er altijd bij) pff dan raakt je creativiteit wel op zeg zoveel proberen en niks werkt.

2 jaar geleden

Ik denk dat sprong 6 hier is begonnen? Sinds 2 dagen slaapt meneer s nachts echt niet goed. Huilen in zijn slaap (speentje helpt dan) en tussen 5 en 6 wordt hij echt wakker. Het speentje is dan niet meer voldoende. Verder eet hij zijn groente niet meer op en is hij echt enorm op mij gefocust. Hij vindt het erg moeilijk als ik even de kamer uit ga! Heel veel huilen ook tijdens het spelen. Vandaag viel ik voor zijn ogen (iemand had mijn stoel een tikje verzet en toen ik weer blindelings ging zitten, was er dus geen stoel) en hij schrok behoorlijk van mijn val, dikke tranen van verdriet! Hij is nu 33 weken oud (gecorrigeerd 34) en ik hoop dat deze fase niet al te lang duurt!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is altijd vroeg in de sprong en blijft er helaas lang in hangen. Ik denk dat sprong 6 hier ook is begonnen. Van 1-2 nachtvoedingen zijn we weer naar 4 nachtvoedingen gegaan en normaal kan hij prima een tijdje zelfstandig spelen maar nu schreeuwt hij de hele boel bij elkaar als we even geen aandacht aan hem besteden. Hopelijk blijft hij een keertje wat minder lang in de sprong hangen 馃槄

2 jaar geleden

Merken jullie ook iets met het eetgedrag? Mijn zoontje begint volgens de app over 9 dagen met sprong 6, maar drinkt al sinds zaterdag alleen de ochtendfles leeg. Bij de andere 3 flessen raakt hij helemaal overstuur bii het zien van de fles. Ook als hij naar bed gaat, raakt hij meteen overstuur als hij de fles ziet. Normaal zou ik dit koppelen aan de sprong, maar nu maak ik me wel meer zorgen omdat hij het gewoon echt niet wilt drinken. Fruit- en groentehapje en brood gaat wel goed, alleen hij krijgt dus te weinig vocht binnen. Ook water wilt hij niet. Iemand die dit herkent of zou dit echt bij sprong 6 horen馃ズ

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda馃惣

Merken jullie ook iets met het eetgedrag? Mijn zoontje begint volgens de ap ...
Wij zitten juist in sprong 6. Ik merk inderdaad een verandering in eetgedrag. Alleen is het bij ons omgekeerd. Mijn zoontje is normaal een kleine eter en eet nu opeens meer! Het slapen is ook een ramp!

2 jaar geleden

Och hier is het al heeeel lang gedoe met flesjes Zelfs de ochtendfles gaat er niet altijd (makkelijk) in.. Hier heeft het met m鈥檔 kind te maken denk ik.. niet met sprongetjes ofzo Maar zolang je kleintje nog gewoon plast en actief is, is het goed hoor :) Onze meid is een slechte drinker (drinkt vaak tussen de 400-450 per dag.. met uitschieters naar 350 en 520 soms) en doet het er ook goed op :) Ze halen ook veel uit de hapjes. Wat wij nu vaak doen als ze te veel de fles weigert, is er pap van maken Dat wil ze meestal wel

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde馃槶 Een week geleden hebben we hem zelf eerder van de opvang gehaald omdat hij niet wilde drinken. Ben ook radeloos...hij heeft en zelf obstipatie van. Het enige wat hij nu wel flink eet is borstvoeding met granen van Olvarit, een soort papje dat lust hij wel. Verder geen hapjes, soms wel fruit maar soms ook niet..... is dit normaal? Oja maispuffs gaan er wel in, supersnel 馃ぃ Hij is gelukkig wel vrolijk馃槉

2 jaar geleden

Hier een paar dagen slecht slapen achter de rug (in de avond na half uur wakker en dan ongeveer anderhalf uur huilen en pas rond 22/23 weer rustig) maar dat kan ook met z鈥檔 verkoudheid te maken hebben: die is nu al een stuk beter en vannacht sliep hij weer van 7 tot half 7 (afkloppen 馃) Maar sinds 2 dagen is meneer noga chagrijnig en roept hij de hele dag. Hij kan nog niet echt kruipen of tijgeren (doet kleine pogingen) of zelf gaan zitten en wil de hele dag geholpen worden. Aan het einde van de dag moet ik echt met hem in de draagzak gaan rondlopen om nog beetje rustig te worden. Hoe gaan jullie om met dat geroep en chagrijnig gedrag? Ik wil het zeker niet negeren, hij zal het ook zwaar hebben, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet soms.

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Hier een paar dagen slecht slapen achter de rug (in de avond na half uur wa ...
Hahah daar gaan onze kindjes weer tegelijk馃槀. Mijne kan ook zooo zeuren en chagrijnig doen. Hij heeft nu het schuiven onder de knie, maar als het hem te langszaam af gaat of het lukt hem net niet om iets te pakken, kan die echt hard schreeuwen. Ik kijk het aan. Als het iets is waarbij hij mijn hulp nodig heeft (speelgoed onder de kast, te ver van hem vandaan) dan help ik even en daarna laat ik hem weer alleen. Als het te lang duurt pak ik hem meestal even op en zet hem in zijn stoeltje. En als die weer wat rustiger is en daar verveelt leg ik hem weer op de grond. Het is een beetje aankijken. Ik wil het ook niet negeren, maar ik kijk aan wat op dat moment het beste is om te doen.

2 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Och hier is het al heeeel lang gedoe met flesjes Zelfs de ochtendfles gaat ...
Pap is zeker een goed idee. Gelukkig duurde het bij ons maar 3 dagen en ging het daarna weer goed. Maar als het weer gebeurd, zal ik ook overgaan naar pap als hij de fles niet wilt. Thanks voor de tip.

2 jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Wij hebben precies hetzelfde馃槶 Een week geleden hebben we hem zelf eerder v ...
Hahaha die maisvingers zijn ook wel lekker voor ze 馃槀. Maar eet hij ook geen groente of zijn jullie daar niet mee begonnen?