339 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Nog meer mama’s die merken dat er ineens meer gespuugd wordt?

2 jaar geleden

Hebben jullie ook dat je soms onzeker wordt of het wel een sprong is? Of dat je kindje gewoon zo is. Ik ken de “normaal” nog niet van hem.

2 jaar geleden

Reactie op Beaudine1

Ja! Maar kan ook omdat hij over-eet nu.

2 jaar geleden

Reactie op Beaudine1

Jep! Hij spuugde nooit en nu ineens zeker 2x per dag... Soms ook 2 uur na z'n laatste voeding

2 jaar geleden

Kleine meid 12 weken oud en volgens mij zit ze in haar 3e sprongetje. Ze slaapt ineens heel veel. Ze krijgt haar flesjes met moeite op zo moe is ze dan. En spelen heeft ze bijna geen energie voor. Alleen in de ochtend is ze wat actiever. De middagdutjes wilt ze ook niet meer in bed doen maar juist bij papa of mama. En ondanks dat ze overdags meer slaapt, slaapt ze snachts ook nog is van 21.00 tm 07.00 uur. Behoorlijk wat slaap uurtjes dus. Meer mama’s die dit herkennen ?

2 jaar geleden

Reactie op Jennifer94

Kleine meid 12 weken oud en volgens mij zit ze in haar 3e sprongetje. Ze sl ...
Zeker. Onze dochter slaapt dan ook superveel. Amper wakker overdag en ligt liefst dan in onze armen. Ook wel heel erg lief en aandoenlijk

2 jaar geleden

Reactie op Beaudine1

Ja hier ook. Veel onrust in dat lijfje denk ik.

2 jaar geleden

2 weken geleden (7,5 week oud) had ze echt vervelende dagen veel huilen en snel overstuur en niet willen slapen. Deze week ging super goed (sliep uren achter elkaar en wqs super vrolijk) en sinds vandaag (morgen 9 weken) begint sze weer mer hazenslaapjes en persee op de borst verder slapem ipv in bed. Ook weer meer aan het jengelen. Kan dit nog steeds te maken hebben met haar sprongetje van 8 weken? Dat het op en af gaat als je denkt dat eindelijk achter de rug is het weer langzaamaan slechter gaat :(

2 jaar geleden

Even een vraagje over de app. In de sprongenschema staat dat mijn zoontje zijn 3de sprong vanaf 13 feb heeft, maar is dit met de 2 weken marge of moet ik zelf vanaf 13 feb een marge van 2 weken berekenen?

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Even een vraagje over de app. In de sprongenschema staat dat mijn zoontje z ...
Volgens mij moet jezelf nog de marge van 2 weken rekenen... Ik heb het gevoel dat sprong 2 en 3 bij ons in elkaar overloopt aangezien ze erg dicht op elkaar zitten

2 jaar geleden

Reactie op Denise2207

Volgens mij moet jezelf nog de marge van 2 weken rekenen... Ik heb het gevo ...
Aah okee, dankjewel!! Dat idee heb ik ook. Hij is net uit sprong 2, ging al paar dagen iets beter en sinds gisteren is hij weer heel onrustig. Normaal leggen we hem op de bank tegene en deken aan tijdens het voeden en nu wilt hij dat ook niet, hij wilt echt op schoot en las dat dat dus ook bij sprong 3 hoort dat ze meer fysiek contact willen tijdens het voeden, dus ik vermoed dat hij bij deze sprong 2 weken eerder komt, al maakt het mij wel heel onzeker 😞

2 jaar geleden

Aah okee, dankjewel!! Dat idee heb ik ook. Hij is net uit sprong 2, ging a ...
Ja ik herken het heel erg..afgelopen week was hij super zoet, hij sliep lekker en veel en vandaag weer drama😅 Heel onrustig en huilerig. Meteen weer oververmoeid en heb hem echt " moeten dwingen" te gaan slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Denise2207

Ja ik herken het heel erg..afgelopen week was hij super zoet, hij sliep lek ...
Hahah, ik lees gewoon bijna onze eigen zoon in je verhaal. Hij heeft volgens mij maar 3 keer een half uurtje geslapen in totaal en ben nu al heel de avond weer bezig met hem, hij weigert om te slapen

2 jaar geleden

Aah okee, dankjewel!! Dat idee heb ik ook. Hij is net uit sprong 2, ging a ...
Hier ook hoor. Na de 2e sprong ging het een paar dagen super goed en sinds een aantal dagen geleden is hij weer heel erg hangerig. Als ik hem aan het voeden ben en ik kijk even weg of ik heb 1 hand vrij om wat te drinken ofzo dan wordt hij gelijk weer onrustig. Dus dat meer fysiek contact willen bij het voeden merk ik hier ook heel erg. Hij slaapt ook alleen op mij en normaal gesproken valt hij dan binnen 3 tellen in slaap maar dat duurt nu minstens een kwartier als het niet langer is. Hij heeft ook wel z'n goede momenten, als ik met hem speel bijvoorbeeld. Maar ik merk dat hij veel sneller moe wordt. Het is lastig inschatten hoe lang ik met hem kan spelen/knuffelen voordat ik hem echt naar bed moet brengen en soms heb ik het idee dat het spelen/knuffelen eigenlijk gewoon even overgeslagen moet worden. Hij valt soms ook wel in slaap aan de borst (dan is hij dus net een halfuurtje wakker ofzo) en normaal gesproken wordt hij dan na een paar minuutjes wakker, maar nu slaapt hij zo 2u door. Als ik hem maar niet neerleg dan, want anders gaat hij weer huilen 😅

2 jaar geleden

Hahah, ik lees gewoon bijna onze eigen zoon in je verhaal. Hij heeft volgen ...
Haha Ja drama inderdaad. Hier ook echt iets van max 1,5 uur over de hele dag zelfs in de auto en tijdens het wandelen wilde niet werken. Nou hier is het voor nu de aanhouder wint! En dit keer ben ik dat haha.. meneer ligt (even afkloppen) sinds 19:00 te slapen. Heb wel een stuk of 6x terug moeten gaan voor z'n speen maargoed het is voor nu gelukt🥳

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Hier ook hoor. Na de 2e sprong ging het een paar dagen super goed en sinds ...
Ja zodra z'n lichaampje het bedje raakt is het klaar😅 op gegeven moment zijn ze zo doodmoe dat ze ook niet meer willen en kunnen protesteren van de vermoeidheid... Is het allerlaatste wat ik wil maar ja net als vanavond ik moet toch ook een keer eten dus dan maar neerleggen en even door de zure appel heen bijten en consequent terug gaan voor z'n speen

2 jaar geleden

Reactie op Denise2207

Haha Ja drama inderdaad. Hier ook echt iets van max 1,5 uur over de hele da ...
Hahah bij ons ook. Heb hem uiteindelijk om 21:30 ong nog extra 60cc gegeven en die heeft hij opgedronken en zometeen de laatste voeding hoop ik en dan aankijken voor de nacht. Morgen gaat meneertje 2 nachten naar opa en oma, ik heb maar tegen ze gezegd dat ze hun borst nat moeten maken en goed moeten uitrusten tot wij hem gaan brengen😂

2 jaar geleden

Hahah bij ons ook. Heb hem uiteindelijk om 21:30 ong nog extra 60cc gegeven ...
Haha heerlijk even bijtanken. Geniet ervan! Hier de laatste voeding gegeven en nu doorslapen (hoop ik🤣) morgen weer een nieuwe dag....of over een paar uur...we zien het wel🥴😂

2 jaar geleden

Reactie op Denise2207

Haha heerlijk even bijtanken. Geniet ervan! Hier de laatste voeding gegeven ...
Hahaha jaa wij hebben ook de laatste voeding gegeven en nu proberen te slapen. Hopelijk lukt her wel door de snottebelletjes geluiden van de kleine naast me😂😂. Slaaplekker voor zover het lukt haha

2 jaar geleden

Hahaha jaa wij hebben ook de laatste voeding gegeven en nu proberen te slap ...
Nou nee hoor... Daar ben ik al🙋😂 ik vrees dat het een lange nacht word. Ik hoop dat jij meer succes hebt