339 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Denise2207
Oh vervelend! Ik hoop dat hij z'n rust vind na z'n laatste fles. Hoezo ben ...
Jaa hij sliep opzig wel goed daarna. Rond 5-6 uur werd die even wakker maar niet voor een flesje. Daarna heb ik hem naast me gepakt hebben we samen geslapen.
Omdat het de nacht is. Overdag vind ik het niet erg met hem alleen te zijn. Maar de nacht vind ik op de een of ander manier echt verschrikkelijk. Ik hou van mensen om me heen, overdag is het licht, allemaal mensen buiten, kan makkelijker iemand bellen als er iets is, kan naar buiten als ik wil wandelen, maar in de nachten js dat zo anders heb ik het idee, dan voel ik me meer alleen.
2 jaar geleden
Reactie op britt2496
Jaa. Snap ik helemaal.
Hier is t zondag gisteren avond weer helemaal shit. ...
Ik herken ook een paar dingen. Volgens mij zit de mijne nu in sprong drie. Niks lijkt goed te zijn. Even neerleggen op de speelmat is niet leuk meer. Hij vind het echt niks opeens 😞. Schreeuwen, droge aanzet van wenkbrauwen en scheten herken ik ook. Slapen overdag is ook een drama.
2 jaar geleden
Reactie op britt2496
Hier is het al sinds het begin zo. En mijn gevoel zegt dat er iets is. (Mog ...
Aahh okee, hopelijk krijg je wat meer duidelijkheid bij de kinderarts dan! Succes 🌸
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op britt2496
Jaa. Snap ik helemaal.
Hier is t zondag gisteren avond weer helemaal shit. ...
Jep; verborgen reflux (kots inslikken) vooral tijdens het persen, poep is hier ook alweer een paar dagen groen en de berg op het hoofdje heeft zich inmiddels uitgespreid naar de wenkbrauwen en omliggende huid (ruw en schilferig)...
2 jaar geleden
Reactie op mamaminipanda🐼
Jaa hij sliep opzig wel goed daarna. Rond 5-6 uur werd die even wakker maar ...
Dus eigenlijk ging het heel erg goed! Wat fijn. De stilte van de nacht is dan heel erg aanwezig ik kan mij er iets bij voorstellen ja. Ik weet niet of je Facebook hebt maar er is een groep genaamd nacht ouders van nu. wellicht dat je daar ook mede lotgenoten kan vinden🙂
2 jaar geleden
Reactie op Denise2207
Dus eigenlijk ging het heel erg goed! Wat fijn. De stilte van de nacht is d ...
Jaa precies. En dan zijn ademhaling en snotterende neusje is dan nog extra hard en zielig🥺🥺. Heb echt te doen met hem.
Ben er meteen lid van geworden haha. Ben benieuwd naar de groep.
2 jaar geleden
Reactie op Beaudine1
Nog meer mama’s die merken dat er ineens meer gespuugd wordt?
Nou, zeg dat wel! Zoontje, 11+3, geeft altijd wel wat terug maar nu wordt er (vooral overdag!) zo onrustig gedronken, veel herkauwen, teruggeven dat het via zijn schouder/borst, buik naar mijn benen loopt.. Was normaal maar een mondje. Wat een ontwikkelingen ook in het lijfje..
2 jaar geleden
Reactie op britt2496
Maar reflux hebben ze altijd en gaat niet als ze andere voeding krijgen ine ...
Jazeker hier wel! Reflux en koemelkallergie kunnen dus ook in verbinding met elkaar staan. Protest van het lijfje dat de melk er weer uit moet (lijkt mij). Hier is de (verborgen) reflux echt vele malen minder!
2 jaar geleden
Hoelang duurde sprongetje drie bij jullie kleintjes ongeveer? Jeetje wat is sprongetje drie heftig voor zo’n kleine. Hij heeft zoveel pijn ervan. Wilt zijn flesjes niet leegdrinken, drinkt heel onrustig. Lijkt alsof niks goed is. Slapen overdag gaat al niet zo lekker. Daarnaast is hij ook begonnen met schreeuwen opeens. Ik merk ook wel weer ontwikkelingen zoals bubbels blazen van zijn speeksel. Ben zo bang dat dit niet meer over gaat en hij niks meer leuk gaat vinden. Probeer hem ook te motiveren om te spelen op zijn speelmat, maar dat wilt hij ook niet. Zelfs op schoot wordt hij soms niet rustig.
Maar als die rustig is dan kijkt hij mij wel lachend aan, dus dat maakt alles wel weer goed. Maar hoe hebben jullie het aangepakt en hoe merkten jullie dat de lastige, moeilijke fase van de sprong voorbij was?
2 jaar geleden
Reactie op mamaminipanda🐼
Hoelang duurde sprongetje drie bij jullie kleintjes ongeveer? Jeetje wat is ...
Hier was sprong 3 ook echt vreselijk.. vooral idd het huilen zodra ik een fles in dr mondje deed, en het niet slapen overdag. Drama. Bij ons duurde het ongeveer een week. Had net het inbakeren enzo afgebouwd maar heb haar toen wel weer ingebakerd in de hoop dat ze ging slapen. Dus kan weer opnieuw beginnen 🤣 ik ben overdag juist een beetje eruit gegaan.. boodschappen, even naar het centrum. Ze vond dit erg leuk want ze wil sinds die sprong alles zien.. ook deed ik tijdens de fles vaak de tv aan en zette ik haar in de zit houding, als ze dan de tv zag dan dronk ze wel 🤣 heel slecht ik weet.. ook deed ik haar bijna dagelijks in badje want daar knapte ze echt van op. Normaal om de 1 a 2 dgn.
2 jaar geleden
Wow ik had dit topic tot nu toe een beetje vermeden. Sprong 1 en 2 zorgen voor een paar dagen meer slaap overdag en hier en daar wat huilen, maar echt te overzien. Wel steeds twee weken eerder dan volgens schema, en heeft ook nog niet het proberen pakken van dingen dat bij het 2e sprongetje zou komen.
Maar sinds maandag is onze zoon opeens echt niet goed. Veel hard huilen, alsof hij pijn heeft. Gewoon uit het niets, als hij honger heeft (veel meer dan normaal!), als ik hem in bed leg, als ik hem uit bed pak. Echt heel hard en vaak. Overdag slaapt hij Bijna niet, alleen heel kort of op bij of in de wagen. Het maakt me zo onzeker en emotioneel, zo bang dat ik hem verpest… we hadden net een lekker ritme te pakken 🥲
Omdat we volgens de app nog in de staart van de 2e zitten had ik nog niet aan 3e sprongetje gedacht. Maar dus even vergeten dat hij altijd wat eerder is (nu 11 weken) en nu lees ik jullie ervaringen en weet ik het zeker: WE HEBBEN EEN SPRONG TE PAKKEN
Lieve kind ligt nu bij mij om toch wat slaap te pakken. Verder probeer ik wel vaste regelmaat en ritueeltjws aan te houden, maar dat is niet altijd makkelijk. Gelukkig gaat eten nog goed, hij komt alleen wat vaker maar met bv geen probleem, en is hij na een goed dutje bij ons of na het eten wel even vrolijk.
Zijn er kindjes door de 3e sprong heen? Hoe was het erna? Weer makkelijk terug in oude regelmaat? En nog tips om zoontje er doorheen te helpen en vaardigheden te oefenen? Mijn kindje krijg ik niet aan het “spelen”, terwijl ik dacht dat dat na de 2e wel meer zou komen
2 jaar geleden
Reactie op taartjes1234
Wow ik had dit topic tot nu toe een beetje vermeden. Sprong 1 en 2 zorgen v ...
Haha jou zin "sinds maandag is hij gewoon echt niet goed" heel herkenbaar. M'n man en ik kijken elkaar ook echt op zulke momenten aan van heb je hem geknepen ofzo dat hij ineens zo huilt.🤣 Officieel begint sprong 3 hier pas over 3 dagen maar ook wij hebben er sinds het weekend "last" van. De box daar kon hij zich gemakkelijk een uur in vermaken met z'n dino's maar nu is 5 min al teveel.
Ik zag dat die kleintjes na sprong twee 33 nieuwe vaardigheden zouden moeten kunnen en na sprong drie nog eens 26 stuks. Het is nogal wat om al die 59 vaardigheden te oefenen/stimuleren etc .. ik zou lekker stap voor stap uitproberen wat je kleintje op dat moment leuk vind aan de hand van dat sprongen lijstje en dat te oefenen.