339 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ohhh dat verklaart die ene nacht dat ze 2 keer wakker werd voor een voeding ...
Hier ook ! Ze heeft 2 nachten achter elkaar doorgeslapen en nu opeens weer drama 馃き ik had zo gehoopt dat ze dat zou blijven doen

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu bij iedereen? Mijn zoontje zit nu bijna een week in sprong drie, maar het lijkt sinds eergisteren alleen maar erger te worden. Hoop zo dat ik mijn blije rustige baby hierna weer terug krijg 馃ズ Hele dag huilen, niks is goed zelfs niet in onze armen.

2 jaar geleden

Reactie op SE1997

Hoe gaat het nu bij iedereen? Mijn zoontje zit nu bijna een week in sprong ...
Ik denk dat mijn zoontje net uit sprong 2 is. Hij eet in ieder geval weer stukken beter en rustiger aan de borst en laat in de nacht er meestal weer 3 uurtjes tussen. Ik vind dat nog steeds pittig, maar het is altijd beter dan 2/2,5 uur 馃槄 wat wel nieuw is, is dat als hij doorheeft dat ik hem op bed ga leggen voor een dutje of voor de eerste slaap van de nacht (rond 19:30) hij eerst 15-30 minuten huilt en moeilijk te troosten is. Dat kost me toch ook wel veel energie met zo'n 4/5 dutjes per dag 馃ケ

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik denk dat mijn zoontje net uit sprong 2 is. Hij eet in ieder geval weer s ...
Klinkt inderdaad alsof hij er weer uit komt. Geef hem even de tijd, komt goed.

VRIEND

2 jaar geleden

Is het iemand al opgevallen dat sprong 4 een week of 4/5 gaat duren? Hoe gaan we dat overleven??? Is die net zo heftig als de vorige sprongen?

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ik denk dat mijn zoontje net uit sprong 2 is. Hij eet in ieder geval weer s ...
Dat huilen voor een slaapje heeft mijn zoontje ook! Alleen eerste dutje vab de dag niet. Laat hem dan maar uitrazen in m鈥檔 armen, misschien wat ontlading? Vaak stopt hij opeens en slaapt hij wel meteen, en kan ik hem minder vaak half wakker / half slapend wegleggen maar dus echt slapend. En dat terwijl we net aan het oefenen waren met (half)wakker in bed leggen 馃槚

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Is het iemand al opgevallen dat sprong 4 een week of 4/5 gaat duren? Hoe ga ...
Ja dit is echt een periode waar ik naar uitkijk馃ぃ vooral ook omdat de kinderopvang de afgelopen 2 dagen voor 17:00 al een berichtje stuurde "hoelaat komen jullie hem ophalen? Wij krijgen hem niet meer stil"馃檲

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Denise2207

Ja dit is echt een periode waar ik naar uitkijk馃ぃ vooral ook omdat de kinde ...
Wel fijn om te weten dat ze hem dus wel stil proberen te krijgen als hij huilt 馃挄

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Dat huilen voor een slaapje heeft mijn zoontje ook! Alleen eerste dutje vab ...
Precies dat, als hij in mijn armen eenmaal uitgehuild is, is hij ook vrijwel meteen in slaap. Het oefenen met wakker wegleggen komt wel weer als dit weer overwaait. Ik ga ervan uit dat het weer een fase is 馃構

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

De gevreesde vier maanden slaapregressie... ik kijk er ook niet naar uit, ben dan echt net weer aan het werk 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Dit wilde ik dus niet geloven馃ゲ. De mijne is sinds maandag onrustig en vind het tot nu toe al zwaar, laat staan zoveel weken. Ben benieuwd hoevaak ze mij gaan bellen van de opvang als hij in sprong 4 zit 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Wel fijn om te weten dat ze hem dus wel stil proberen te krijgen als hij hu ...
Ja dat is wel zo maar als ik straks aan het werk ben kan ik niet iedere keer om 5 uur die kleine ophalen馃槄馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Jaa ik ben heel benieuwd.. Overal lees je dat sprong 4 als zwaarste wordt ervaren dus we kunnen ons borst nat maken..

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Wel fijn om te weten dat ze hem dus wel stil proberen te krijgen als hij hu ...
Ja dat zeker alleen vandaag is officieel sprong 3 begonnen en momenteel is het echt heel erg drama...meneer is zo moe maar wilt niet slapen馃槄馃槄

VRIEND

2 jaar geleden

Hier is de 3e sprong ook begonnen en hij slaapt inderdaad meer, tot mijn grote verbazing! Las het ook al bij anderen hier... Hij slaapt nu s'nachts opeens 5-6 uur voor zijn eerste nachtvoeding ipv 2,5-4 uur en per etmaal hebt hij nu al 2x de 14 uur slaap aangetikt ipv 12 uur! Zo fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hier is de 3e sprong ook begonnen en hij slaapt inderdaad meer, tot mijn gr ...
Wat heerlijk! Hopelijk blijft het zo na zijn sprong! Hier helaas niet het geval 馃お tijdens de sprong sliep ze heerlijk door en nu is het weer een nachtvoeding haha

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Wat heerlijk! Hopelijk blijft het zo na zijn sprong! Hier helaas niet het g ...
1 nachtvoeding? Ik teken ervoor 馃槄 maar ik kan me goed voorstellen dat het balen is als die er een tijdje uit is en dan weer terugkomt. Heel benieuwd welk effect de 3e sprong zo heeft op onze jongen. Ik hoop hetzelfde als bij Hepziba. Vannacht was ik al blij met een slaapje van bijna 4 uur 馃槃

2 jaar geleden

Zo fijn om even wat herkenning te lezen. We hebben een hele makkelijke baby maar nu is ie overdag (vooral aan het einde van de middag / begin van de avond) erg huilerig. Alleen lopen met hem helpt, maar het kost veel energie. Hij slaapt overdag slechter en gooit z'n ritme een beetje in de war, maar als ik het zo lees hebben wij nog heel veel geluk haha.

2 jaar geleden

Arme meid vandaag zo moe van die dagen bijna niet slapen! Vandaag lange dutjes van elk 1,5 uur of meer en nu al helemaal knock out in der bedje. De dutjes wel bij mama gedaan maar vond het niet zo erg 馃槄

2 jaar geleden

Hebben jullie ook dat jullie kindje tijdens sprongetje 3 veel meer aan het spugen is/was na voedingen? 馃槵