426 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje kwijlt veel, kauwt veel meer op zijn handjes dan voorheen, is heel erg huilerig en hangerig, slaapt slechter en wrijft over zijn gezichtje/pakt zijn oortjes. Hij heeft ook rode wangen en vandaag had hij zulke zure ontlasting dat ik er zelfs last van mijn keel van kreeg. Hij is 14 weken, dus omdat het nog aan de vroege kant is twijfel ik of het niet gewoon bij sprong 4 hoort. Die was met 12 weken al begonnen(vermoed ik), maar zo erg als nu is het nog niet geweest. Hij slaapt nu ook overdag opeens wel in zijn bedje en in de avond ook weer. Vannacht werd hij voor het eerst gillend wakker, was bijna ontroostbaar en sliep vervolgens bijna niet meer. Zijn tandvlees lijkt er normaal uit te zien. Misschien iets bleek, maar ik weet eigenlijk niet hoe zijn tandvlees er eerst uitzag dus heb geen vergelijkingsmateriaal 🙈 Hij doet sinds gisteravond ook wat geks met zijn mond. Bijna alsof hij zijn tong uitsteekt maar zijn mond dicht houdt? Misschien heeft het er niks mee te maken, maar mijn gevoel zegt dat er een tandje door gaat komen. We zullen het gauw genoeg meemaken denk ik dan maar weer 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Mijn zoontje kwijlt ook ineens heel veel. Heb alvast dologel in huis gehaald. Herinner me van mijn andere kids dat dit hielp als ze doorkwamen.

2 jaar geleden

Reactie op Wondertjes1992

Mijn zoontje kwijlt ook ineens heel veel. Heb alvast dologel in huis gehaal ...
Ik heb vandaag een vochtig doekje uit de koelkast aan hem gegeven. Hij werd er gelijk stil van en was meteen ook meer tevreden. Niet voor lang, maar blijkbaar hielp het!

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik heb vandaag een vochtig doekje uit de koelkast aan hem gegeven. Hij werd ...
Je hebt ook bijtringen die je in de koelkast kan leggen! Die worden minder snel warm dan een doekje, misschien is hij daar wat langer tevreden mee? ☺️

2 jaar geleden

Reactie op HCR.

Je hebt ook bijtringen die je in de koelkast kan leggen! Die worden minder ...
Die heb ik nog niet in huis dus nog niet kunnen proberen. Inmiddels wel besteld dus we gaan het zien 😊

2 jaar geleden

Sinds vanochtend zijn er nu twee bleke plekjes te zien op het tandvlees van mijn zoontje. Hij heeft de hele dag gehuild en steeds maar kort geslapen, met af en toe wat rustigere momenten. Het huilen begint heel plotseling en hij maait dan met zijn armpjes en beentjes, en grijpt naar zijn oortjes 🥺 De bijt speeltjes zijn vandaag binnengekomen. Hij grijpt nog niet naar speeltjes dus als hij ze loslaat moet ik ze weer aangeven, maar ik heb er 1 die als een soort armbandje om zijn pols gaat en die is een groot succes. Hij is er steeds mee bezig en bijt er ook op!

2 jaar geleden

Zijn handje gaat door een opening en dan kan hij het handvat pakken. Hij blijft gewoon zitten ook als hij even loslaat. Deze is van coconory, een Koreaans merk. Er zijn vast ook vergelijkbare bijtringen/speeltjes in Nederland of online. Echt een aanrader voor kleintjes die nog niet goed een bijtring kunnen vastpakken! 👍

VRIEND

2 jaar geleden

Die van ons is sinds gisteren belletjes aan het blazen en speeksel eruit aan het spugen. Hij kauwt nu ook sinds vandaag op mijn vinger en tijdens 2 voedingen vandaag barstte hij opeens in huilen uit. Wie weet...

2 jaar geleden

Mijn eerste 2 zoontjes kregen tanden bij 3,5 maand en nu mijn dochtertje van 3 maanden ook alweer 2 tanden..! Veel hand in de mond, kwijlen, rode wangen en wat meer huilen. Je voelt het eerder dan dat je het echt ziet.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op noor-24

Mijn eerste 2 zoontjes kregen tanden bij 3,5 maand en nu mijn dochtertje va ...
Wauw, vroeg!

2 jaar geleden

Hier zoontje van 12 weken! Alle symptomen los van wrijven. Ontroostbaar!!! Behalve als je hem je vinger of een bijtring geeft. Werd vaak in de nacht wakker.. vsm chamodent werkte nauwelijks, gelukkig via via dentinox kunnen krijgen(overal uitverkocht) . Tandjes onderin zijn goed zichtbaar door het tandvlees. Pijn/ bijtdrang is gelukkig deze week ineens minder

2 jaar geleden

Mijn oudste zus haar dochter had bij 4 maanden ook al last van tandjes, maar die zijn nu nog steeds niet doorgekomen. Ik hoorde van een vriendin dat haar zoontje ook tot 7 maanden af en aan alle symptomen vertoonde maar dat de tandjes bij 7 maanden pas doorkwamen. Ik hoop eigenlijk gewoon dat ze door gaan komen, want ik vind het zo zielig. Hij gilt het echt uit en is dan ontroostbaar 😭

2 jaar geleden

Reactie op noor-24

Mijn eerste 2 zoontjes kregen tanden bij 3,5 maand en nu mijn dochtertje va ...
Het gekke is dus wel dat ik van de ene op de andere dag twee bleke plekjes op zijn tandvlees zag. Ik kon zo het lijstje afgaan en op rood gezwollen tandvlees na had hij alle symptomen. De volgende ochtend had hij die plekjes 😮 We zullen zien, denk ik dan maar. Als ze nog even blijven zitten hoop ik wel dat hij er niet lang last van houdt 😭

VRIEND

2 jaar geleden

Ik wordt net gebeten tijdens de voeding! Dat is na de eerste week nooit meer geen gebeurd!

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik wordt net gebeten tijdens de voeding! Dat is na de eerste week nooit mee ...
Hier is het nu dag 3 met plotselinge huilbuien waarbij hij zijn gezicht wrijft (en krabt 😭) en aan zijn oren trekt terwijl hij het uit gilt. Dan valt hij bijna in slaap en opeens begint hij weer met huilen en gillen. Hij vindt zijn bijtspeeltje heel fijn en is dan wel een tijdje tevreden, maar als hij moe is en wil slapen is het echt een strijd om hem in slaap te krijgen 🥺 De witte plekjes zitten er nog en lijken wat dikker dan gisteren. Ik dacht ook aan de zijkanten wat rood tandvlees te zien, maar als ik probeer te kijken steekt hij zijn tong uit 😶

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft zijn eerste 2 tandjes beneden ook al. Zijn broer was ook tussen de 3 en 4mnd. Als ik de moeder van mijn aanhoor dan waren hun als kinderen er ook vroeg bij 🙄 Ons zoontje heeft er niet veel last van gehad gelukkig, wel veel gekwijl en heel veel poepluiers.. En ons zoontje stopt zowat zijn hele vuistje in zijn mond, maar niet meer gehuild dan normaal! Tandenpoetsen vind hij echt heel leuk, kieteld denk ik, maar dan krijgt hij ineens een smile 😍

2 jaar geleden

Jup hier ook met 3,5 maand de eerste ontroostbare huilbuien voor tandjes.

2 jaar geleden

Hier een meisje van 15weken. Haar 1e tand is er net door. Een wit scherp puntje. Afgelopen week stopte ze vanalles in haar mond en zoog ze op haar onderlip. Had nog lang geen tanden verwacht maar dit waren wel 'tekenen'. Vandaag heeft ze 2x slijmerige maar ook plakkende, beetje groenige ontlasting gehad.

2 jaar geleden

Reactie op marcellaejms

Jup hier ook met 3,5 maand de eerste ontroostbare huilbuien voor tandjes.
Hoe heb je dat in godsnaam zo op de foto gekregen. Mijn kleintje houdt zijn lippen zelfs stijf op elkaar als ik tijdens zijn slaap probeer te kijken 😂 Ik kan het wel goed zien als hij huilt, maar het is lastig het goed op de foto te krijgen. Het ziet er precies zo uit als bij jouw kindje. Ik voel nu ook wel 2 lichte bobbeltjes, maar hij beweegt zoveel en steekt zijn tong dan steeds uit dat ik toch twijfel. Het is nu dag 4 en hij sabbelt en knauwt er nog steeds lekker op los. Ik heb ook de mombella mushroom teether op aanraden van een vriendin en hij is er echt zoet mee! Deze kan hij wel loslaten als hij dat wilt, maar zit alsnog een beetje om zijn handje heen zodat ie niet afvalt. En omdat ie om zijn vuistje heen zit is het ook makkelijk voor hem om in z'n mondje te stoppen.

2 jaar geleden

Reactie op marcellaejms

Jup hier ook met 3,5 maand de eerste ontroostbare huilbuien voor tandjes.
Wat grappig bij mijn zoontje precies dezelfde twee tandjes die je ziet zitten