426 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Oke, het is zover! Onze kleine heeft nu ook bijna alle symptomen én 2 doork ...
Wauw! Hoektandjes! Ben erg benieuwd of ze echt door gaan komen, dat is speciaal zeg. Die komen normaal pas rond anderhalf jaar door 😮 Het kan natuurlijk wel, maar het komt niet veel voor geloof ik. Hij is idd echt een carnivoortje dan hihi. Ik kan niet wachten op een update 😆 Mijn zoontje had toch echt gezwollen tandvlees een paar dagen, maar het was niet echt rood. Voor de rest alle symptomen, waar er nu nog maar een paar van over zijn en nog geen tandjes. Hij had vlak nadat de symptomen begonnen wel twee vaccinaties gehad, geen idee of dat ermee te maken heeft. Zijn tandvlees lijkt nu minder gezwollen, dus ik vraag me af of ze nog door gaan komen of niet. Hij trekt steeds van die gekke bekken (lacht heel breed zodat je zijn tandvlees ziet, trekt zijn neus op en knijpt zijn ogen dicht) en het lijkt op een heel schattig enthousiast lachje (maar wel als een boer met kiespijn 👨‍🌾), maar volgens mij komt het doordat hij een gek gevoel in zijn mond heeft ofzo. Het is iig heel erg schattig 🙈 Heb er geen foto van omdat hij het op hele willekeurige momenten doet, maar wil het zo graag vastleggen haha 😂

VRIEND

2 jaar geleden

Moeilijk te fotograferen in je eentje, zeg! Een collega raadde vsm chamodent aan, maar na de aankoop las ik pas dat hier conserveringsmiddel sodium benzoate en alcohol in zit... Dus kijk nog even verder. Heb de paddestoel van Buchukimchi ook op mijn verlanglijst gezet.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

En onderin is het helemaal feest
Ja dat heeft mijn zoontje ook. Zijn hele tandvlees heeft overal bleke plekken waar de tandjes zitten. Bij de kiezen ook al. Heb daar niet echt bij stilgestaan, behalve dan de onderste en bovenste snijtanden 😮 Ik snap nu wel waarom hij zo gefrustreerd op zijn bijtringen kauwt. Vraagje. Hoe krijg jij in godesnaam zulke goede foto's?! 😂

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Moeilijk te fotograferen in je eentje, zeg! Een collega raadde vsm chamode ...
Jaaaa de mombella mushroom is nog steeds favoriet hier! Hij blijft ook plakken aan de kinderstoel (die van ons is van hard plastic en metaal) dus kan hij ook hands free kauwen 💁‍♂️

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Moeilijk te fotograferen in je eentje, zeg! Een collega raadde vsm chamode ...
Ik had trouwens ook een koel bijtring bij het kruidvat gekocht. Die vindt hij ook heel fijn. We zijn nu weer terug in Korea en het is hier nu bloedheet, dus hij wordt wel snel warm. Ik leg hem dan in de vriezer en laat hem eerst wat ontdooien voordat ik hem geef. Dan blijft hij langer koud, maar kan hij geen frostbite krijgen.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ja dat heeft mijn zoontje ook. Zijn hele tandvlees heeft overal bleke plekk ...
Geduld en worstelen 😜

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Geduld en worstelen 😜
Als ik in zijn mond probeer te kijken perst hij zijn lippen op elkaar of hij steekt steeds zijn tong uit. Met twee handen is het al bijna onmogelijk, laat staan als ik met één hand nog een foto moet maken 😳 Ik vind het knap hoor! 👏

2 jaar geleden

Hier lukte een foto alleen toen ze aan het huilen was 🤣

2 jaar geleden

Hier ook toen ze aan het huilen was. ze Is komende zondag 6 maandjes oud.

2 jaar geleden

Na maanden kwijlen zagen we ineens twee streepjes. Nu zijn het scherpe randjes en kan ze er al heel hard mee bijten 😉.

2 jaar geleden

Reactie op Angelique126

Hier lukte een foto alleen toen ze aan het huilen was 🤣
Mijn zoontje steekt altijd zijn tong uit. Zelfs als hij huilt kun je zijn tandvlees niet echt zien. Een maand geleden nog wel, maar nu is het bijna alsof hij het expres niet laat zien 😂😭 Hij is me dr eentje hoor

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje steekt altijd zijn tong uit. Zelfs als hij huilt kun je zijn t ...
Oh herkenbaar! Hier laat ze ook echt niks zien. Ik heb het ook maar opgegeven om te willen kijken. Probeer nu maar af en toe te voelen aan haar tandvlees als ze mijn vinger in haar mond trekt. Voelt nu wel ruwer aan aan de onderkant, beetje als heel fijn schuurpapier, is dat normaal?😅

2 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Oh herkenbaar! Hier laat ze ook echt niks zien. Ik heb het ook maar opgegev ...
Geen flauw idee.. hier voel ik een soort bobbel waar de ondertandjes zitten. Alsof ze het tandvlees iets omhoog duwen waardoor het hoger ligt dan de rest van het tandvlees

VRIEND

2 jaar geleden

Agossie toch... Wel mooie tandjes bij beide!

2 jaar geleden

Nou stop de tijd even! Onze dochter van bijna 7 maanden.. onderste 2 waren er al door, boven komen er nu 4 en onderin maast haar 2 tandjes komen aan beide kanten ook al tandjes! 🤣😅 ze heeft er gelukkig nog niet veel last van, alleen veel kwijlen en af en toe wat dunnere ontlasting.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik heb vandaag een vochtig doekje uit de koelkast aan hem gegeven. Hij werd ...
Goede tip! Hier komen twee, misschien zelfs drie, tandjes door in combinatie met de 3H fase: hangerig, huilerig en humeurig. Jeeminee, wat intens. Inslapen is een drrraaama. Huilen, huilen, krijsen, alles. Heb 'm vanmiddag voor het eerst sinds 3 maanden moeten wiegen eer hij sliep. Zo sneu voor hem en intens voor ons 😖🤣

2 jaar geleden

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor de tandjes echt doorkwamen? Ik merk dat mijn meisje nu echt onrustig is, slaapt slechter, drinkt slechter, trekt aan dr oor, veel over de wangen wrijven, dikker tandvlees. Maar ik voel verder nog niks wat betreft een tandje. Ze laat het ook echt niet toe om te kijken, want dan doet ze gauw haar tong ervoor of ze houd de lippen stijf op elkaar😅

2 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor de tandjes echt doorkwamen? Ik m ...
Hier duurde het ongeveer 4 dagen en daarna werd het minder 😊

2 jaar geleden

Hier komen ook de eerste twee tandjes echt door! Merk vooral dat ons meisje erg hangerig is, meer slaapt en verhoging heeft. Ze kwijlt veel. De gekoelde bijtringen vindt ze leuk om mee te spelen, maar lijken niet echt verlichting te bieden. Eten gaat verrassend goed, maar komt er op een later moment helaas weer uit. We zullen het maar moeten uitzitten en ondertussen lekker extra veel knuffelen!

2 jaar geleden

Mijn zoontje zijn 2 ondertandjes zijn door en hij heeft er over het algemeen geen last van hij bijt alleen veel op alles