426 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dame laat echt al maanden zien dat de tandjes eraan komen. Maar ze is nu ruim 7 maanden en er is nog niks 🤔 is dit normaal??

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Mijn dame laat echt al maanden zien dat de tandjes eraan komen. Maar ze is ...
Hier hetzelfde hoor! Ik dacht echt dat ze deze keer door zouden komen, want zijn tandvlees zag er ook gezwollen uit. Maar ze zijn nog niet door. De tandjes bewegen binnen het tandvlees wel al naar het oppervlak en dat is denk ik waar hij zo'n last van heeft. Waar de ondertandjes zitten voel ik nu een iets hogere bobbel dan eerst dus ze zijn zeker wel iets omhoog gekomen. Ik ken andere kindjes bij wie het ook zo lang duurde terwijl ze wel al vanaf 3~4 maanden alle symptomen van doorkomende tandjes hadden. Is dus helemaal niet zo gek.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Hier hetzelfde hoor! Ik dacht echt dat ze deze keer door zouden komen, want ...
Oké gelukkig maar, begon mij al zorgen te maken 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Hier hetzelfde hoor! Ik dacht echt dat ze deze keer door zouden komen, want ...
Hier ook sinds vandaag 7 maand en zie nu pas ook echt tandjes aan de oppervlakte net klein stukje eruit .. maar ondertussen symptomen al maanden lang hahaa

2 jaar geleden

Mijn baby is 7 maanden en nog steeds geen tandjes... Zijn er nog meer baby's met (nog) geen tandjes?

2 jaar geleden

Reactie op Linns93

Mijn baby is 7 maanden en nog steeds geen tandjes... Zijn er nog meer baby' ...
Jep! Hier ook nog niet

2 jaar geleden

Reactie op Linns93

Mijn baby is 7 maanden en nog steeds geen tandjes... Zijn er nog meer baby' ...
Hier ook nog niet, maar sinds vandaag is het wel weer raak. Twee weken geleden ook al. Erg vermoeiend, en frustrerend en het is elke keer ook weer erger dan de keren ervoor. Het zou fijn zijn als ze deze keer wel doorkomen. Het is trouwens ook heel normaal als kindjes nog steeds geen eerste tandje hebben als ze 1 jaar zijn of zelfs ouder. Komt minder vaak voor, maar is niet zorgwekkend.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Linns93

Mijn baby is 7 maanden en nog steeds geen tandjes... Zijn er nog meer baby' ...
Hier ook nog niks, hoor

2 jaar geleden

Reactie op Linns93

Mijn baby is 7 maanden en nog steeds geen tandjes... Zijn er nog meer baby' ...
Hier ook nog geen tandjes. Wel liters kwijl en uitslag rondom z’n mondje al een paar weken door het vele kwijlen en continu bijten op z’n handjes.

2 jaar geleden

Hebben jullie kindjes ook hoge koorts gehad bij de eerste tandjes? Mijn zoontje had donderdag koorts, vrijdag en het weekend niks en sinds gisteren weer hoge koorts. Gisteren zelfs tot 39,7 graden. Lijken mij geen tandjes? Maar hij lijkt me ook niet ziek, hij drinkt en eet nog goed alleen slaapt hij wel veel…

2 jaar geleden

Reactie op zeratje

Hebben jullie kindjes ook hoge koorts gehad bij de eerste tandjes? Mijn zoo ...
Nee toen bij onze dochter haar tandjes door kwamen heeft ze een paar dagen verhoging gehad ( <38 graden) maar geen koorts.

2 jaar geleden

Reactie op zeratje

Hebben jullie kindjes ook hoge koorts gehad bij de eerste tandjes? Mijn zoo ...
Bij koorts moet je er niet vanuit gaan dat het door tandjes komt. Er is namelijk nooit een directe connectie gevonden/bewezen tussen koorts en tandjes. Verhoging tot 38 graden kan wel doordat ze meer in hun mond stoppen en dus met meer bacteriën in aanraking komen. Als je kindje koorts heeft moet je dus altijd eerst uitsluiten dat het niets anders is (griep of oorontsteking bijvoorbeeld)

2 jaar geleden

Ik dacht dat de afgelopen 4 maanden al zo zielig waren. En de afgelopen week is het ook zo erg geweest. Maar vandaag was wel echt heel heftig. De afgelopen maanden had hij ondanks dat hij last had van tandjes ook wel momenten dat hij lekker ging spelen of even vrolijk was en de pijn/het ongemak kwam met vlagen. Vandaag was het vanaf het moment dat hij wakker werd, tot het moment dat hij naar bed ging een en al ellende. Het is dat ik hem een zetpil heb gegeven voor ik hem naar bed bracht, anders was hij nu zeker al een aantal keer krijsend wakker geworden zoals hij de hele week al deed. Het is zo zielig hoeveel last hij ervan heeft. Hij is er helemaal niet lekker van en jengelt de hele dag door. Zijn hele gezicht vertrekt ook steeds en hij bijt continu op zijn onderlip. Gelukkig geen uitslag op zijn gezicht van het bijten of de van de liters kwijl. Bijtringen slingert hij ook allemaal weg. Hij wil ze eerst wel, maar dan bijt hij erop en begint te huilen alsof het pijn doet (ook koelbijtringen). Van mij mogen ze nu wel doorkomen hoor. Maar dat mocht maanden geleden ook al... Ik hoop echt dat het met de tijd minder heftig gaat worden, anders wil ik niet weten hoe hij straks zal zijn als zijn kiezen doorkomen 😭

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik dacht dat de afgelopen 4 maanden al zo zielig waren. En de afgelopen wee ...
Zijn boventandjes zijn trouwens ook al een heel eind gekomen, dus dat zal ook niet lang meer duren.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Zijn boventandjes zijn trouwens ook al een heel eind gekomen, dus dat zal o ...
Hopelijk komen ze snel door en is het dan klaar met de pijn en het ongemak!

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Zijn boventandjes zijn trouwens ook al een heel eind gekomen, dus dat zal o ...
Hier ook! Maar ze heeft nog geen eens onder tanden 🤣 die komen toch altijd eerst dacht ik?

2 jaar geleden

Zijn er al kindjes met kiezen en hebben ze dan nog meer last?

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Hier ook! Maar ze heeft nog geen eens onder tanden 🤣 die komen toch altijd ...
Vaak wel. Maar moeder natuur doet haar eigen ding 😅🤪

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Hier ook! Maar ze heeft nog geen eens onder tanden 🤣 die komen toch altijd ...
In de meeste gevallen wel ja. Volgens mij kun je de boventanden wel beter zien zitten onder het tandvlees. Bij mijn zoontje zie ik echt de vorm ervan, terwijl bij zijn ondertandjes gewoon twee bleke plekken op zijn tandvlees zichtbaar zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Angelique126

Zijn er al kindjes met kiezen en hebben ze dan nog meer last?
De eerste kiezen komen meestal pas na 1 jaar en ja daar hebben ze meer last van omdat een kies een groter vlak heeft dat door moet breken. Als een kies doorkomt breekt die op vier plekken door (dus je ziet dan vier puntjes), en dan moet het kauwvlak nog komen. Vergeleken met andere tandjes die niet vlak zijn, maar scherp, dus ze hoeven maar een keer door te breken en de rest komt er vanzelf achteraan.