450 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga beginnen met maken na de termijnecho. Ik moet ook nog een hoop andere klusjes in huis doen en die pak ik nu al rustig aan. Ik ben van plan om lakentjes, dekentjes, badcape, boxkleed, commodemandjes, hoes/deken voor de autostoel, hoezen voor het waskussen, hydrofiel doeken, kruikenzakken en misschien een babynestje en boxzak te maken. Is best veel, maar ik denk dat mijn moeder ook wil meehelpen. Mijn zusje gaat een box mobile voor mij maken.😍 Ik droom hier al jaren van (bijna 2 jaar medische molen), dus ik heb het al helemaal uitgedacht 😍 Alleen mijn kleurkeuze heb ik moeten bijstellen, mijn partner had iets anders in gedachten 🤣

3 jaar geleden

Met weinig ervaring toch een babynestje gemaakt voor een vriendin. Zo leuk om er straks ook eentje voor mezelf te kunnen maken!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op JannD

Met weinig ervaring toch een babynestje gemaakt voor een vriendin. Zo leuk ...
Wat leuk! Ik had ook nog nooit gehoord van een baby nestje!

3 jaar geleden

Hoi! Wat leuk om te lezen dat er meer mama-to-be’s maakgek zijn 🥰. Ik ben van plan om vrijwel alles wat stof-gerelateerd is zelf te naaien. Naaien en stof uitzoeken zijn mijn 2 grootste hobby’s! Dus: boxkleed, babynestje, hydrofieldoeken, lakens, dekens, aankleedkussenhoezen, gordijntjes, luiertas, kleertjes, mobiel, speeltjes etc. https://www.mysimplyspecial.com/diy-babynestje/ Heeft een makkelijk patroon voor een babynestje en ook wel meer leuke baby-gerelateerde patronen! Ik heb eerder voor vriendinnen een gehele babyuitzet gemaakt en al best wat babykleren genaait dus ik heb al een beetje mogen oefenen. Ik wil ook graag mijn eigen zwangerschapskleding maken. Ik heb al een spijkerboek kapot geknipt (voorzakken uit gehaald en vervangen met tricot) zodat die niet zo strak meer zit, echt een aanrader voor je wat oudere broeken! Hier het voorbeeld dat ik gebruikt heb: http://fabartdiy.org/diy-maternity-jeans-hack-tutorial-video/ Ik heb 1 babystofje van mezelf mogen kopen, maar daar maak ik nog even niks mee. Pas na de termijnecho mag ik echt los en ga ik alle stof kopen die ik wil en begin ik met maken. Daar heb ik echt HEEL ERG zin in 😍❤️.

3 jaar geleden

Ik heb me sufgenaaid bij de 1e zwangerschap en alles zelf gemaakt. En mijn nummer 1 tip is deze jumpsuit : https://www.purlsoho.com/create/2014/01/19/corinnes-thread-fleece-baby-jumpsuit/ Deze hebben mijn kleintjes oneindig vaak aangehad. Ik heb ze gemaakt van teddystof in de winter en tricot voor lente en zomer. Heeeerlijke pakjes. Vele malen fijner dan die oneindige drukknoopjes. Ipv drukknoopjes maaktje ik op 2 plekken trouwtjes om hem dicht te knopen. Veel plezier 🤗

3 jaar geleden

Voor de beginners : Baby legging http://emmaenmona.blogspot.com/p/gratis-patronen.html?m=1 Super leuk om te maken. Hele eerste jaar handig. Na een tijdje maak je ze aan de lopende band met 6 tegelijk 🤭

3 jaar geleden

Wat leuk om te zien allemaal! Ik heb deze schoentjes gehaakt. Volgende project wordt een knuffeltje

3 jaar geleden

Reactie op jannie86

Wat leuk om te zien allemaal! Ik heb deze schoentjes gehaakt. Volgende proj ...
Mag ik vragen waar je het patroon vandaan hebt?

3 jaar geleden

Je kan het hier downloaden: https://www.etsy.com/nl/listing/264080550/baby-booties-haakpatroon-baby-boots-baby

3 jaar geleden

Erg leuk! Ik ben zelf ook nog een beginner. Heb een ledikantdekentje, broekjes, shirtjes en jurkjes voor mijn dochter gemaakt. Nu is de 2e opkomst en willen niet weten wat het wordt. Wil ook wat gaan maken en denk dat het ook commode mandjes worden en nog een dekentje! Ook ik wacht wel tot na de termijn echo.

3 jaar geleden

Ik heb vaak als kraamcadeau een trappelzak en/of vlaggenlijntjes met naam gemaakt. Dit destijds ook uiteraard voor mijn dochter verder had ik voor haar kamertje de gordijnen en kussens in schommelstoel. Door der jaren heen genoeg gemaakt voor der kleertjes, kostuums, meest recente is een knikkerzak (leuke tip voor restjes stof) Momenteel ben ik bezig om boxkleden te maken dit eigenlijk met idee om te verkopen maar nu ben ik onverwachts zelf zwanger dus kan ik er straks ook een voor onze kleine maken 😍

3 jaar geleden

Wat leuk zeg zoveel mama's-to-be die lekker creatief zijn voor hun kleine. Ik haak mega veel en alles wat gehaakt kan worden wil ik wel proberen te maken. Daarnaast staat nu eindelijk mijn naaimachine op een vaste plek dus misschien ga ik daar ook wel eveb vaker achter zitten. Veel plezier allemaal en bedankt voor alle ideeën die iedereen stuurt!

3 jaar geleden

Ik heb deze gemaakt laatst 🥰 vond het stofje zo schattig, had hem al gemaakt voordat ik wist dat ik zwanger was 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Amooma

Hoi! Wat leuk om te lezen dat er meer mama-to-be’s maakgek zijn 🥰. Ik ben ...
Wauw, je gaat er lekker fanatiek in zeg😍. Ben heel benieuwd!

3 jaar geleden

Echt super leuk om al die plannen en tips te lezen! Zelf heb ik nu twee meter hydrofiele stof in huis en ga ik starten met een swaddle doek 🙂.

3 jaar geleden

Reactie op Lisa11-11

Super leuk!! Ik ben meer van de macrame, dus ga zeker leuke decoratie maken ...
Dit ziet er echt supergaaf uit en zou ik ook wel willen proberen! Zijn daar kant en klare sets voor te koop?

3 jaar geleden

Ik heb dit knuffeldoekje gehaakt

3 jaar geleden

Ik wil zeker een eigen knuffie maken. Foto is van internet. Maar het is precies zoals ik hem wil maken! En als je dan een knuffie maakt, dan moeten het er wel twee zijn. Elke week wisselen dan slijten ze even snel en kan je ze gewoon wassen. En als er ooit één kwijt raakt, heb je er altijd nog een 😉

3 jaar geleden

Deze bad cape heb ik nu afgerond. Super leuk om te doen. Nu maar eens bedenken wat ik hierna ga maken. Het ging best wel vlot en smaakt naar meer!

3 jaar geleden

Reactie op Val1981

Ik heb vaak als kraamcadeau een trappelzak en/of vlaggenlijntjes met naam g ...
Oh super leuk! Ben wel benieuwd hoe je een boxkleed maakt. Vind ze in de winkel mega duur maar ook niet perse mijn smaak 😂 dus ik dacht, dan moet ik ze misschien zelf maar maken.