450 Reacties

één jaar geleden

Vandaag heb ik voor het eerst een trui gemaakt (ook nooit voor mezelf gedaan), wel wat schoonheidsfoutjes en het ging niet helemaal lekker met de drukknoopjes (staan niet op de foto) maar niet verkeerd denk ik.

één jaar geleden

Reactie op WeStok

Vandaag heb ik voor het eerst een trui gemaakt (ook nooit voor mezelf gedaa ...
Superknap zeg!

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Even dit topic weer op moeten zoeken! Hier de nieuwste zelfgemaakte trui v ...
Zo jaloers dat je dit kan. Lijkt mij ook zo leuk om dit te kunnen 😅😊

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Zo jaloers dat je dit kan. Lijkt mij ook zo leuk om dit te kunnen 😅😊
Kinderkleren zijn echt leuk en veeeel makkelijker om te maken dan volwassen kleding. Zolang je een redelijke naaimachine hebt is het echt geen hogere wetenschap. Patronen van brindle and twigg zijn superduidelijk stapje voor stapje en zelfs met foto’s uitgelegd. Kvind het vooral een fijne hobby omdat ik rustig 15m kan naaien en dan stoppen als het nodig is. Al kan ik ook rustig 5u achter elkaar er mee bezig zijn 🙆🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Kinderkleren zijn echt leuk en veeeel makkelijker om te maken dan volwassen ...
Ik ga me er toch is in verdiepen. 😇 naaicursus is maar 150 tot 200 euro. 🤔

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Ik ga me er toch is in verdiepen. 😇 naaicursus is maar 150 tot 200 euro. � ...
Met Youtube kom je ook heel ver!

één jaar geleden

Net wasbare billendoekjes gemaakt van bamboe badstof en wafelkatoen. Eerder had ik al badcapes gemaakt van deze combinatie en grotere doekjes (ongeveer 15x25 cm).

één jaar geleden

Reactie op WeStok

Net wasbare billendoekjes gemaakt van bamboe badstof en wafelkatoen. Eerder ...
Die bamboe doekjes had ik ook alleen dan als spuugdoekjes. Ongeveer zelfde formaat. Ideaal!

één jaar geleden

Ik ben nu bezig met het maken van een busybook/quiet book. Ik heb geen goede naaimachine (alleen een kleintje en dat is zo'n rot ding die ik maar niet aan de praat krijg haha) dus ik gebruik een combinatie van hot glue en handwerk 🫣 Ik wil het zo maken dat ik bladzijdes kan toevoegen of eruit kan halen. En ik begin klein met 2 bladzijdes (voor en achterkant). De eerste bladzijde is bijna af: een wasmachine met gekleurde sokken! Ik moet nog mini knijpertjes kopen voor de waslijn. De bedoeling is dat de sokken gematcht worden en verder kunnen ze in en uit de wasmachine/wasmand. Het wasmiddel zit vast dmv klittenband en is dus ook goed voor rollenspel!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik ben nu bezig met het maken van een busybook/quiet book. Ik heb geen goed ...
Oh leuk! Ik Heb ook een opzet voor een Harry Potter quiet book gekocht, maar moet er nog aan beginnen. Ik zou ook gewoon merendeels handwerk doen. Alles is zo klein priegelig.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik ben nu bezig met het maken van een busybook/quiet book. Ik heb geen goed ...
Hoe ga jij de paginas bundelen?

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hoe ga jij de paginas bundelen?
Ik ga oogjes/vetergaatjes in de paginas zetten en dan maak ik een kaft met ringen erin waar ze aan bevestigd kunnen worden

één jaar geleden

Volgende een projectje: vestje van joggingstof, mijn partner heeft een broek van dezelfde stof. Lekker matchen. Ik heb het sweaterpatroon van de dromenfabriek aangepast om er een vestje van te maken (sweateropening en verlengd aan de mouwen en onderaan zodat er geen boord aanhoeft). Nu nog bedenken hoe ik de hals afwerk en welke kleur knoopjes erop komen.

één jaar geleden

Waar halen jullie stofjes? De grote winkels die wij in de buurt hadden zijn allemaal dicht en online vind ik veel lastiger voelen/bekijken..

één jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Waar halen jullie stofjes? De grote winkels die wij in de buurt hadden zijn ...
Voorheen bij Sikkes (😢), tegenwoordig bij Stoffenspektakel. Op de website/socials staat wanneer ze waar komen. Online kun je vaak ook voor heel goedkoop stalen bestellen.

VRIEND

één jaar geleden

Inderdaad Stoffenspektakel of de wekelijkse Lapjesmarkt in Utrecht.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Waar halen jullie stofjes? De grote winkels die wij in de buurt hadden zijn ...
Online bestel ik graag bij Eco Fashion Fabrics en Babystofjes.nl. je kunt bijna altijd stofstaaltjes bestellen of terugsturen als het niet bevalt.

één jaar geleden

Reactie op bbgvjfvnb

Waar halen jullie stofjes? De grote winkels die wij in de buurt hadden zijn ...
Goedkopestofjes.com, ansje.eu, stoffenspektakel ennnn afgelopen weekend 1,5u gereden naar Javro stoffenwinkel vlakbij deventer. Dat is echt een leuke winkel! Ik vind bepaalde merkjes erg leuk zoals: elvelyn kcan, eva mouton en See you at six! Maar die zijn wel aan de prijs (ook zeeer goede kwaliteit) dus ik wacht vaak op een (online) sale of zoek coupons.

één jaar geleden

De rits van de luiertas was na bijna 2 jaar intensief gebruik toch kapot. Tijd voor een nieuwe! Erg blij mee ❤️

één jaar geleden

Ennnn bij het inpakken van de koffer voor de vakantie naar Spanje kwam ik erachter dat het kind amper hempjes heeft. Hij loopt vaak ook in romper+korte broek daar, maar een wat wijder hempje+broekje is ook fijn! Dus hoppaaa mams aan de maak 🧵🪡🥰