450 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook een haakfanaat! Vooral voor andere baby’s (collega’s, kennissen etc.), maar dit keer ben ik op zoek naar een eigen projectje!

3 jaar geleden

Superleuk! Nog meer mama's (to be) die ook van DIY'en houden 🌺 Ik naai en haak graag, ga zelf babymutsjes en truitjes haken, en verder ga ik denk ik veel voor het babykamertje zelf naaien (wiegdekentjes, mandjes) maar ook wat babykleertjes. En mischien probeer ik ook het boxkleed zelf te maken. 🤗

3 jaar geleden

Ik brei zelf met breiramen (met name sjaals mutsen wanten en nu ook bezig met een Nijntje knuffel). Maar ik vroeg me af wat voor een babyhoofdje de fijnste breigaren zijn. Ik gebruik zelf meestal de goedkopere garen van zeeman/action

3 jaar geleden

Leuk om jullie verhalen te lezen over het maken. Zie vooral dat er veel met textiel aan de slag gaan. Ik ben meer van het hout. Zo wil ik zelf het bedje, box, commode etc maken. Maar ook een mobiel en natuurlijk heel veel houten speelgoed voor later. Ik zit er ook aan te denken om de geboorte kaartjes te gaan frezen uit hout met de CNC machine. Mijn man is vooral bezig met hoe we een aanhanger voor de racefietsen kunnen bouwen van carbon en glasvezel (met schuim er tussen). Dus hier wordt lekker geknutseld. Ik kan ook een beetje breien, haken en naaien, maar dat gaat niet zo snel. Heb laatst voor mezelf de platonische lichamen gehaakt. Denk dat dit ook leuk is voor als speelgoed (als pluche bal zegmaar)

3 jaar geleden

Yes hier ook lekker bezig! Maak van alles kleding, dekentjes, hoeslakens, speenkoorden ☺️

3 jaar geleden

Wat een leuk idee, en thans voor de link. Ik ga hier denk ik heel veel aan hebben qua inspiratie. Weten jullie waar leuke stoffen te koop zijn?

3 jaar geleden

Leuk onderwerp ik wil leren haken. En dan een mutsje en sokjes maken.

3 jaar geleden

Reactie op jannie86

Je kan het hier downloaden: https://www.etsy.com/nl/listing/264080550/baby ...
Denk je dat ik dit als beginner zou kunnen maken?

3 jaar geleden

Reactie op April-Rose

Denk je dat ik dit als beginner zou kunnen maken?
Ja hoor! Ben ik zelf ook ;)

VRIEND

3 jaar geleden

Ik zat even in die uitzet lijsten te kijken en er is best veel gemaakt van hydrofiele luier en flanellen luier, wat alles behalve de functie luier heeft. Gelukkig zag ik ook dat je hydrofiel katoen (mouseline /double guaze), evenals katoen flanel aan de meter kan kopen. Handig! 😁 Iemand nog tips voor waar je op moet letten bij het kopen van deze stoffen aan de meter, of voor de afwerking van doekjes ed? (Locken, rolzoompje, biesje voeren en doorstikken)

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik zat even in die uitzet lijsten te kijken en er is best veel gemaakt van ...
Je moet even op YouTube zoeken naar sewing with double gauze fabric. Dan vind je allerlei tips and tricks.

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik zat even in die uitzet lijsten te kijken en er is best veel gemaakt van ...
Wat betreft hydrofiel heb ik gemerkt dat er veel kwaliteit verschil is. Zelf heb ik gekozen voor de wat dikkere en zwaardere kwaliteit. Voelen is de beste tip die ik heb 🙂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lapjesendraadjes

Je moet even op YouTube zoeken naar sewing with double gauze fabric. Dan vi ...
Ik bedoelde eerder rond wat is veilig of prettig voor de baby in gebruik? Dit wordt mijn eerste en ben van plan het meeste zelf te gaan maken, maar weet niet hoe de meeste winkel gekochte doekjes zijn afgewerkt. Voor vorige week wist ik totaal niet wat al die luiers waren en hoe ze gebruikt worden...

3 jaar geleden

Wat een leuke ideeën allemaal. Ik ben graag bezig met de naaimachine, haken en macramé. Ik ga straks helemaal los om babyspulletjes te maken 😁

3 jaar geleden

Let vooral op de stoffen die je gebruikt en als je kleding maakt op de eventuele knoopjes, touwtjes etc (ritsen zijn belachelijk handig!😂) Hydrofiele doeken heb je nooit genoeg! En als je bezig bent met maken dan raad ik aan om van zo'n xxl doek een bad cape te maken (badstofje aan de buitenkant en een capuchon gedeelte) ik had bij de eerste het probleem dat je met de gewone badcape amper je hele baby kon bedekken/afdrogen 😂 (lange dochter) Ik begin deze keer met een positiebroek maken van een gewone werkbroek 😂 er zijn echt nergens positie broeken te vinden met een fatsoenlijk aantal zakken waar ook echt dingen in kunnen 😂🤭

3 jaar geleden

Super leuk allemaal! Ik ga zelf alles voor het ledikant/wieg maken, een badcape en een een babynestje. Ik kan niet wachten!

3 jaar geleden

Reactie op JannD

Met weinig ervaring toch een babynestje gemaakt voor een vriendin. Zo leuk ...
Wat leuk deze wil ik ook gaan maken. Maar wacht nog even mijn echo af.

3 jaar geleden

Ik heb van de week mn eerste 'les' gehad en vond het fantastisch! Binnenkort weer met m'n moeder zitten om te beginnen met de hydrofiele doeken

3 jaar geleden

Vorige week maakte ik een eerste broekje in maat 56. De kleur is meer toestbruin, komt niet helemaal over op de foto. Wat bijzonder om zoiets te doen zeg, ik kan er echt van genieten. Het kostte me overigens maar 1,5 uur. Soms droom ik er wel eens van om een webshop ofzo te beginnen 😊.

3 jaar geleden

Ik heb zelf leren haken vorig jaar en deze gemaakt vandaag, vind ze zo schattig en klein! Ik heb al een dekentje gemaakt die heel bijzonder is voor ons, en ik ben bezig met een 2e dekentje met regenboog katoen (omdat dit ons regenboog kindje wordt). Elke dag één rij haken totdat ik ongeveer 36 weken ben, dan heb ik (als het goed is) tijd om het af te maken 😊