24 Reacties
één jaar geleden
Wij wisselen het af, of met zitje in bad, of los in bad of mee op de arm douche. En ons heeft de kraamhulp eigenlijk meteen geleerd om z’n gezicht gewoon mee te wassen onder de douche of in bad zo creëer je inderdaad geen watervrees of latere leeftijd, hier heeft hij er geen problemen mee. Ik zit wel altijd naast hem in bad.
één jaar geleden
Wij hebben geen bad, wel inloopdouche. Daar zit ons zoontje, bijna 14mnd, gewoon los. Maar(!) mijn man zit er altijd bij (douchen is een vader-zoon ding gewitden hier). Gezicht wordt spelenderwijs altijd nat gemaakt bij het douchen of badderen. Hij vindt het ook leuk om de douche straal kort in zijn snoet te krijgen (bij het zwemmen gaan we ook altijd onder water).
Bij mijn ouders gaat hij wel in bad. Er ligt daar een lange antislipmat in nadat hij een keer weggleed en achterover viel en onder water verdween (hij schrok erg. Ik reageerde gelukkig rustig, haalde hem omhoog en troostte hem). Het water komt zittend tot aan zijn heupen zodat hij ook op zijn buik lekker door het bad kan banjeren.
één jaar geleden
Hier een laagje water in t bad net tot zn navel als hij zit. Hij vliegt zelf van links naar rechts in bad. Verder geem antislipmatje of iets. Ik blijf er altijd bij