14 Reacties
4 jaar geleden
Opgewarmde melk mag inderdaad niet opnieuw opgewarmd worden vanwege bacteri毛n die kunnen ontstaan. Je zal het dan weg moeten gooien
4 jaar geleden
Op de opvang doen ze dit inderdaad ook.. melk geven, rest in koelkast en daarna weer aanbieden.. ik dacht dat dit nooit mocht,maar ze zeggen dat het mag omdat het met gekookt water is gemaakt (??)
4 jaar geleden
Ik geloof idd dat uit nieuw onderzoek gebleken was dat moedermelk langer houdbaar is dan men eerst dacht. Je moet in dit geval de melk binnen 24u gebruiken.
Voor kunstvoeding gelden natuurlijk andere regels, die moet je binnen een uur gebruiken. Maar dat is bij jou volgens mij niet van toepassing 馃槉
4 jaar geleden
Op de opvang doen ze dit inderdaad ook.. melk geven, rest in koelkast en da ...
Dit ging trouwens over kunstvoeding
4 jaar geleden
Ik had ook ergens gelezen dat je melk op kon warmen, daarna terug in de koelkast en vervolgens nog 1x opwarmen. Maar mijn lactatiekundige zei weer dat het niet mocht en dat je het na 1x opwarmen weg moet doen.
Dus wij warmen nu op en de restjes laten we nog max 4 uur buiten de koelkast staan. Daarna gaat het weg.
4 jaar geleden
Wij bewaren verse melk dan weleens in de koelkast tot de volgende voeding, dus zo'n drie uur. Dit mag ook volgens la leche league: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk
VRIEND
4 jaar geleden
Wauw! Dit is zo anders dan alle andere info online! Wel heel cool! Bedankt voor de link! Ik zal nog steeds wel voorzichtig zijn 馃榿
4 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Wauw! Dit is zo anders dan alle andere info online! Wel heel cool! Bedankt ...
Ja ik ben zelf ook wel wat voorzichtiger dan wat daar staat, maar ik vind het wel een fijn idee dat het dus heus geen kwaad kan om een keer wat oudere of twee keer opgewarmde melk te geven:)