8 Reacties

één jaar geleden

Waarom denk je dat? Ik denk dat je alleen maar kan aanbieden, proberen, je kindje volgen in wat aanslaat bij hem/haar en samen genieten 😊... Ons dochtertje had er in het begin nul interesse voor. Ondertussen wil ze niet meer gaan slapen zonder boekje 😅 dit is ons dagelijkse moment. Duurt meestal rond de 10 minuten (1 tot 2 boekjes), inclusief dat ze zelf nog mag bladeren na het lezen en aanwijzen wat ze opnieuw benoemd wil horen. Soms is ze heel moe, dan duurt het misschien maar 2 minuten, soms duurt het wat langer. Daarnaast heeft ze in haar speelgoedkast een schap met boekjes en die pakt ze ook dagelijks vast. Meestal komt ze tot bij ons en wil ze samen kijken en lezen. Ik gok dat dat in tijd wat langer is dan 's avonds, want geregeld neemt ze echt elk boekje om beurt 😄.

één jaar geleden

Ons dochtertje heeft niet altijd zoveel geduld. Ze zit nooit rustig stil. Ik denk dat het ons maximaal een kwartier per dag lukt. Maar misschien is dat ook wel genoeg.

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ons dochtertje heeft niet altijd zoveel geduld. Ze zit nooit rustig stil. I ...
Dat is meer dan genoeg (spreekt een peuterjuf hier) zo lang hoeft het niet. Liedjes zingen werkt ook heel goed voor de taalontwikkeling:)

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ons dochtertje heeft niet altijd zoveel geduld. Ze zit nooit rustig stil. I ...
Ohja, dat is meer dan genoeg stilzitten denk ik ook 😄! Die van ons doet ondertussen mee (in bed), en als het bij het spelen is loopt ze al eens rond om iets te nemen om dan weer terug te komen... Op hun tempo en interesse, anders heeft het toch geen zin ;-)

één jaar geleden

Hoe lang weet ik niet. Maar voor het slapen gaan sowieso 1 verhaaltje van Jip en Janneke of 1 klein boekje van bijvoorbeeld de Tijger slaapt. Overdag pakt meneer er geregeld boekjes bij en lezen we eigenlijk er altijd wel 2 (en elk boekje dan 3x 🤪). Dan zit hij zelf ook nog te bladeren en zelf voor te lezen. De opvang geeft ook aan dat hij echt dol is op boekjes!

één jaar geleden

Mijn zoontje is nog steeds geen fan van voorlezen helaas. Hij vindt door boekjes bladeren wel leuk en wijst hier en daar wat plaatjes aan. Ik benoem wel alles wat hij doet en wat we zien. Ik denk dat hij hooguit een minuut per boekje besteedt maar het is iets 😅

één jaar geleden

Als ik dit lees moet ik me heel schuldig voelen ik lees zowat 1 boekje per week voor😝maar ik heb dan ook een kleine baby en me dochter heeft er niet altijd interesse in

één jaar geleden

Ik lees voor het slapen gaan voor. Hoort bij ons avond ritueel. Mijn dochter ligt of zit lekker in haar bedje. Ik ernaast en dan kijkt ze naar de plaatjes en lees ik voor.