Hoi!
Mijn dochter van 22 maanden is steeds vaker op boevenpad. Ze weet heel goed dat ze dingen niet mag, maar toch doet ze het. Ik zeg streng "nee" maar dan gaat ze heel hard lachen en gaat ze ermee door.
Ook probeer ik haar even bij me te pakken, aan te laten kijken en uit te leggen dat het niet mag, waarom niet en wat voor een gevolgen het kan hebben (bijvoorbeeld dat het pijn kan doen). Ook dit vind ze hilarisch en het weinig invloed.
We hebben in ons huis niet echt een gang waar ik haar apart zou kunnen zetten. Hoe pakken jullie het aan? Iemand nog tips?
Voorbeelden van stoute dingen die ze doet zijn: aan de staart van onze kat trekken, slaan, knijpen, op de koffietafel klimmen, glazen pakken en hard wegrennen en ga zo maar door..
Sinds 8 weken heeft ze er ook een klein broertje bij. Die heeft het soms ook zwaar te voortduren, ze wil in zijn ogen, neus en mond prikken. Daarnaast als hij in de wipstoel zit, heel hard wippen. Allemaal lief bedoeld maar soms iets te hard (ik benoem wel dat het heel lief is, en wat ze wel mag doen, bijv aaien of kusje geven, dit doet ze dan ook). Ze snapt nu ook heel goed dat ik soms niet kan ingrijpen omdat ik het broertje en flesje aan het geven ben of hem vast heb. Ik word er een klein beetje wanhopig door....
Tips zijn van harte welkom😇