Hallo allemaal,
Vandaag begonnen met een papfles. Voor het eerst een klein schepje rijstebloem toegevoegd aan haar flesje en de 1 2 3 difrax speen op de fles gezet, maar ze krijgt er amper iets uit! Doen we iets verkeerd? Ik heb echt geen idee hoe we dat gaatje groter moeten krijgen. Uiteindelijk hebben we de gewone m-speen er weer opgezet en dit lijkt zelfs ietsje sneller te gaan (alsnog moet ze er veel te hard voor werken).
Wie heeft de gouden tip?? Bedankt alvast!! 🍀
Hier ook nog nooit gelukt om er een druppel uit te krijgen. Ook niet met de gewone fles. Sommigen zijn super enthousiast over deze speen, maar ik heb er zo een gruwelijke hekel aan 😂
Wij gebruiken ook de 1 2 3 speen, ivm ingedikt voeding (reflux) bij deze voeding is stand 1 voldoende, als we een pap fles gaan geven dan gebruiken we stand 2.
Je moet zeg maar de speen zo draaien dat je het juiste cijfer onder zn neusje hebt.
Ik ben bang dat het een miskoop is 🙈 ik hoop nog een ultieme tip te krijge ...
Ja dit dus, 2 stuks hier liggen maar vraag me af of t aan mij ligt dat onze meid er niet goed uit kan drinken 🤷🏼♀️ Terug naar de M speen gegaan, zonde...
Precies dat dus. Wij gebruiken de M, daar drinkt ze met 10 min haar fles le ...
Ja hebben wij precies hetzelfde, wij gebruiken ook al vanaf week 3 de M. We hebben echt heel lang moeten zoeken naar de beste speen, maar de M gaat hier ook het beste.
Zit het ventiel onderaan goed? En is de fles daar niet te vast gedraaid? Anders kan de fles vacuúm trekken en is het idd heel erg moeilijk om er een druppel uit te krijgen.
Zelf hebben we ook enkele dagen moeten zoeken naar hoe het optimaal werkt. Wat voor ons de oplossing was:
- ventiel langs de randen goed aandrukken,
- vierkantje in ventiel even open drukken,
- fles er op schroeven, weer even iets losser draaien en vervolgens opnieuw dicht draaien.
- speen met juiste nummertje aan de neus.
Sinds we die stappen steeds consequent zetten gaat het vlot en krijgt ons zoontje soms binnen de 5min zelfs zijn fles van 165ml op met speen 1 en moeten we zelfs pauzes inlassen. 🙈😅
Zit het ventiel onderaan goed? En is de fles daar niet te vast gedraaid? An ...
Maaaar als ik terug kon switchen naar Avent: DIRECT! Veel gebruiksvriendelijker en minder onderdelen. 😅
Maar deze fles heeft zijn krampen écht opmerkelijk verbeterd, dus helaas hangen we eraan. 🙈
Zit het ventiel onderaan goed? En is de fles daar niet te vast gedraaid? An ...
Oké dank je! We gaan dit stappenplan nog wel proberen morgen, hopelijk werkt het voor ons ook! En anders wordt het inderdaad toch een ander merk ben ik bang….
Nou ik ben er inmiddels achter dat er niet 2 gaatjes zitten in de speen, maar echt een spleetje tussen die gaatjes. En die zat bij ons nog aan elkaar geplakt. Dat zou wel eens een verklaring voor het probleem kunnen zijn….
Nu drinkt m’n meisje nog steeds haar papfles niet goed, maar ik heb een nieuwe theorie: ze vindt het gewoon niet lekker of ze moet nog wennen aan de structuur.
We blijven proberen 😅
Nou ik ben er inmiddels achter dat er niet 2 gaatjes zitten in de speen, ma ...
Succes! Herken de strijd zeer goed. 😅 Inmiddels een maand verder na het switchen en eindelijk een kereltje dat grotere flessen drinkt en niet meer onrustig is tijdens zijn flesjes. 🙏🏼