11 Reacties

4 jaar geleden

6 voedingen is wel veel. 4 maanden ga je meestal van 5 voedingen naar 4! Dus zeker kun je stoppen met 2200.

4 jaar geleden

Ik zou ophogen en gewoon blijven aanbieden. Hier is dat ook een goeie week gebeurd dat steeds een beetje bleef staan maar nu drinkt baby van 16 weken vlot 5x180 ml (soms zelfs 210 ml)…

4 jaar geleden

Maar wel een fles minder geven dus die om 22u kan wel weg dan

4 jaar geleden

Ik geef om 7.00, 11.00, half 3, half 7 fles 180 cc! Fles half 7 met 1 schepje rijstebloem!!

4 jaar geleden

Reactie op Lisateek

6 voedingen is wel veel. 4 maanden ga je meestal van 5 voedingen naar 4! Du ...
Wij hebben nog steeds 6 voedingen hoor.. We voeden op verzoek en komen van borstvoeding (nu alleen nog savonds/snachts/sochtends voor zolang het lukt) Volgens mij ligt het aantal voedingen aan hoe veel je kindje per keer drinkt.. Een vriendin van me zat bij haar kindje toen hij 9 maanden nog op (meer dan) 8 voedingen per dag (borstvoeding)

4 jaar geleden

Mijn moppie van 19 weken krijgt 5 flesvoedingen van 180ml x6, waarvan de eerste & laatste fles pap..(2 eetlepels ovarit rijstebloem toevoegen aan flesvoeding). Ik ga volgende week 4 flessen van 210ml x7 aanbieden kijken of dat ook werkt ☺

4 jaar geleden

Onze meid is trouwens denk ik ongeveer even zwaar als jouw zoontje, xdebby We zijn sinds vorige week voor het grootste gedeelte over naar kunstvoeding en hebben ook nog 6 voedingen per dag We voeden op verzoek, dus de tijden wisselen wat per dag, maar ongeveer komt het op dit neer: 4.00 10 minuutjes aan de borst, 7.00 5 minuutjes borst + 60 ml kv (m’n borsten zijn dan te leeg nu ik heb afgebouwd met bv) 11.00 150 ml kv 15.00 150 ml kv 18.30 150 ml kv 22.30 8-10 minuten aan de borst Ik weet niet hoeveel ze echt uit m’n borsten drinkt natuurlijk, maar als dat tussen de 100-150 per 10 minuten is, dan zitten wij op ongeveer 750 per dag :)

4 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Onze meid is trouwens denk ik ongeveer even zwaar als jouw zoontje, xdebby ...
Nu helemaal afgebouwd met borstvoeding en onze meid drinkt idd ongeveer 750 ml per dag Gisteren was het 820, vandaag denk ik dat we precies op 150 uitkomen :) Volgens mij is dat gewoon goed hoor :) We zitten nu ook meestal op 5 voedingen per dag (+/- 7.00, 11.00, 15.00, 18.00 en 23.00 de laatste is een droomvoeding.. en de tijden zijn niet superstrak, want we voeden nog steeds aardig op verzoek :))

4 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Nu helemaal afgebouwd met borstvoeding en onze meid drinkt idd ongeveer 750 ...
Fijn om te lezen dat onze baby’s ongeveer even veel drinken. Je leest zoveel topics van kindjes die 5x 180 of zelfs 210 drinken. Ik ben blij als hij van zijn flesje 150+5 130ml drinkt 😅. Ik moet maar accepteren dat het niet zo’n hongerige baby is en nooit een spekkie zal worden. Hij is ontzettend vrolijk altijd en plast goed, dus dat zal dan wel prima zijn. Nu moet ik het ook nog voelen en accepteren, want kan er nog steeds dagen over piekeren/mee bezig zijn 😅.

4 jaar geleden

Reactie op xDebby

Fijn om te lezen dat onze baby’s ongeveer even veel drinken. Je leest zove ...
Herken dit helemaal! Hier ook een kindje dat niet zo dorstig is en wat bescheidenere flesjes drinkt. Hij is ook geen spekkie, maar is vrolijk, ontwikkelt goed en plast voldoende. Het probleem ligt dus eerder bij mij dat ik het niet kan lossen, dan bij hem denk ik. 😅

4 jaar geleden

Het schema dat je noemt waarin de ml per kg lichaamsgewicht minder worden, is een schema voor borstvoeding. (Moedermelk met de fles). De 150ml per kg lichaamsgewicht is een richtlijn voor kunst voeding. Geef je voornamelijk kunst voeding, dan zou ik de onderste berekening aanhouden (150ml/kg lichaamsgewicht). Maar dit kun je altijd even checken bij het cb 😉