8 Reacties

4 jaar geleden

Ik probeer t wel tegen te houden maar als t gebeurd denk ik altijd maar daar krijgt ie weerstand van. Nooit gehoord dat het gevaarlijk zou zijn.

4 jaar geleden

Mij is ooit door een opticien gezegd dat je als je geen lenzen vloeistof hebt je nog beter de lenzen kan laten likken door een hond dan in je eigen mond steken. Nu lijkt mij beide niet heel verstandig, maar geeft wel aan dat het geen ramp is denk ik 馃槄

4 jaar geleden

Hier krijgt hij bij mijn ouders ook likjes van de hond. Goed voor de weerstand 馃槈 Vossen mag je idd nooit aanraken (zelfs een dode niet) zonder handschoenen want die krioelen van de beestjes. Een gewone hond als huisdier heeft normaal ontworming en vaccinaties gekregen.

4 jaar geleden

Het klinkt heel vies. M鈥檔 dochtertje heeft constant haar handjes in haar mond. Ik laat een volwassene amper haar handjes aanraken, laat staan een hond die toch overal en nergens zit met z鈥檔 tong.

4 jaar geleden

Mijn ouders hebben ook een hond. Het likken in het gezicht hou ik wel tegen, maar aan de handjes of voetjes laat ik maar gebeuren. Doet de hond ook bij ons allemaal dus dat zal er toch niet uit gaan. Ze is er nog nooit ziek van geweest. En wat Ireenk zegt heb ik ook wel eens te horen gekregen, een hondentong schijnt eigenlijk heel schoon te zijn ondanks ze overal aan likken etc.

4 jaar geleden

Reactie op MamaInSp茅

Mijn ouders hebben ook een hond. Het likken in het gezicht hou ik wel tegen ...
Ik maak vaak wel haar handjes schoon, voordat ze in haar mond belanden, zodra de hond klaar is met groeten.

4 jaar geleden

Likjes in het gezicht zijn inderdaad beter van niet, maar de kans dat het kwaad kan is niet heel groot. De kraamverzorgster van ons was eerst honden trainer en die zei dat als honden de oren likken, het een teken van vriendschap is en kan geen kwaad. Sterker nog, als je ze weg probeert te houden kan de hond de baby als bedreiging gaan zien. De vossenlintworm komt voor in Limburg en Groningen en met name bij vossen. In echt enkele gevallen bij katten en honden die in die gebieden zijn geweest maar een goede baas ontwormt zijn dieren op tijd dus die kans is wel echt h猫猫l erg klein.

4 jaar geleden

Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die opgroeien met honden juist een betere weerstand krijgen en de kans op astma is nihil. Dus best mooi mee genomen toch?馃槈