11 Reacties

één jaar geleden

Hier geen driftkikker, ik noem het eerder een dramaqueen. Hij doet het hier niet als hij staat. Maar alle andere momenten wel. Soms gaat hij ook languit op de grond als ik hem volgens hem niet snel genoeg oppak. Bijna altijd komt er ook een heel overdreven zielig pruillipje aan vooraf en een boze blik. Laatst omdat hij het kuipje kruidenboter niet mocht vasthouden. Ik vind het dus echt heel erg grappig en moet dan altijd best wel hard lachen. Of ik (en soms mijn vriend ook) ga heel dramatisch mee doen. Meestal stopt hij dan en kijkt hij mij raar aan 🤣. Gebeurt hier niet supervaak trouwens.

één jaar geleden

Herkenbaar! Elke dag wel een paar keer als hij iets niet mag. Geen tips helaas.

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Hier geen driftkikker, ik noem het eerder een dramaqueen. Hij doet het hie ...
Haha dramaqueen, zo noem ik hem ook weleens ja 😂 Ja die hele ‘show’ die erbij komt kijken, hilarisch. Ik vind het ook wel heel grappig vaak, tenzij hij dus staat en het gewoon gevaarlijk is 😅 Eens kijken als er gaat gebeuren als we hier ook met hem mee gaan doen 😜

één jaar geleden

Hier ook sinds twee dagen. Gelukkig tot nu toe enkel als ze ligt of wanneer ik haar vast heb. Ik hoop dat de fase snel weer over gaat 🙈

één jaar geleden

Hier is het precies zo. Zeker als ik nog maar probeer om zijn handje vast te houden als we buiten lopen, dan laat hij zich meteen achterover vallen (gelukkig heb ik dan wel altijd zijn hand vast zodat ik hem nog kan tegenhouden) ook bij gewone driftbuien als hij iets niet mag laat hij zich ook gewoon vallen

één jaar geleden

Hier ook al een hele tijd aan de gang. Probeer hem te negeren als hij zo driftig doet maar wel in de gaten houden dat ie zich niet bezeerd. Soms ben ik er niet snel genoeg bij maar hoop dat het een fase is die snel overgaat

één jaar geleden

Hier bonkt ze haar voorhoofd tegen de grond als ze iets niet mag, en dan gaat ze nog harder huilen omdat het pijn doet. 😣

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Hier bonkt ze haar voorhoofd tegen de grond als ze iets niet mag, en dan ga ...
Jaaa de grond, de deur, of de hoek van het keukenblok voor wat extra pijn 🥲

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Hier bonkt ze haar voorhoofd tegen de grond als ze iets niet mag, en dan ga ...
Ohhh ja hier ook! Zelfs tot blauwe plekken toe. Ben vaak te laat om haar hoofd te beschermen. 😢

één jaar geleden

Hier ook sinds een week. Kan echt boos worden als hij bijv ander eten dan boterhammen krijgt. Als ik dan probeer hem toch die banaan te voeren dan weigert hij. raakt dan helemaal van slag door boosheid en uiteindelijk ook door honger. Ik vraag me af of ik wel consequent moet blijven op deze leeftijd. Overal staat vanaf 1.5jaar kan je met grenzen beginnen. Het wordt er niet gezelliger op met al dat huilen. Als ik de boterham geef dan is hij daarna weer voldaan. Hoe doen jullie dit? Op het kinderdagverblijf weigert hij ook ineens de warme maaltijd en is daarna de hele dag aan het huilen en wil hij alleen maar bij de leidster zitten. ( hij is ook beetje overprikkeld daar). Hij kan dan echt heel hongerig zijn en raakt oververmoeid en slaapt door de spanning dan ook niet meer. Iemand tips? Ik wil de leidsters advies geven want die zeggen dat hij nu sinds een paar weken dus heel veel tijd vraagt. En thuis als ik consequent ben dan is het ook niet gezellig. Hebben mensen ervaring met een foodcoach?

één jaar geleden

Reactie op babyboyben

Hier ook sinds een week. Kan echt boos worden als hij bijv ander eten dan b ...
Bij ons kan het met eten helpen hem eerst op gang te brengen met eten wat hij zeker weten wil. In dit geval maisvingers. Dus wanneer hij niet wil eten, maar we zekerweten dat hij honger heeft, geven we hem eerst wat maisvingers bij zijn avondeten. Gaat hij 8 van de 10 keer zo over op zijn avond eten en eet hij daar ineens ook veel van. Hij moet dan eerst soort van uit zijn “hallo ik ben Job en ik bepaal zelf wel wat ik eet-modus” naar “eten in mijn mond prop-modus”. Wie weet kan je dat uitproberen?