4 Reacties
3 weken geleden
Ik denk dat er over dit soort dingen best veel te vinden is, en ook te testen is. Tegenwoordig is er best veel aandacht voor kinderen die anders zijn. Als jouw kind in zijn ontwikkeling voorloopt dan zou ik dit stimuleren, want dan vind hij gewoon andere dingen leuker dan kinderen van zijn leeftijd. Als hij dan dingen moet doen wat hij al kan of in herhaling valt dan gaat hij zich gewoon vervelen en heeft hij het gevoel dat hij niet begrepen wordt. Ik zou gewoon in gesprek gaan met school. Wat voor dingen loop je tegen aan wat betreft gedrag? Is dit ook te zien op school en op de opvang?
3 weken geleden
Vrijwel elk soort gedrag kan passen bij hoogbegaafdheid, daar is niet 1 ‘handleiding’ voor. Net als die er niet is voor andere kinderen ;). Dus er algemeen antwoord valt niet te geven.
Ik zou met school bespreken wat jullie zien (en/of waar jullie tegenaan lopen), of zij dat herkennen en wat zij adviseren. En dan kun je vanuit daar verder gaan kijken (danwel aan de slag met advies van school, danwel verder kijken als het advies echt niet aansluit bij jullie beeld).