10 Reacties
één jaar geleden
Ik zit nu precies in het zelfde…. Wou er ook al een bericht over open maar je was me voor!
Ik heb geen tips maar komen er toevallig tanden of kiezen door? Ik laat morgen de oren even na kijken en de plas omdat ze aangeeft dat ze daar pijn heeft.
één jaar geleden
Hallo,
Hier ook veel krijsen en niet alleen willen zijn s nachts.
Kindje van bijna 21 maanden. We moeten 's nachts naast zijn bedje liggen, enkel zo wordt hij terug rustig. Hij maakt wel 3 tanden momenteel en moet terug wennen aan de kinderopvang na de zomervakantie. Wij leggen hem om 19 uur in zijn bed, maar valt soms pas twee uur later in slaap. In de ochtend is hij altijd wakker om 6.30 uur. Best pittig dus.
één jaar geleden
Wij hebben dit probleem 5 maanden lang gehad. En het ging van kwaad naar erger. Ik kon z'n kamer niet af na het op bed leggen, dus ik zat iedere avond 2 uur naast z'n bed tot ie sliep. Door bij hem te blijven was er juist een slaapassociatie ontstaan en kon hij met geen mogelijkheid meer zelf in slaap komen. Alles was krijsen en blèren als je wegliep. Op een gegeven moment werd het ook nachtwerk en moesten we iedere nacht 3 tot 4 uur lang naast z'n bed gaan zitten omdat ie toen óók niet meer in slaap kon komen en toen hebben we een slaapcoach ingeschakeld. Ik was inmiddels een zombie.
Dmv slaaptraining zijn we hier vanaf gekomen, hij valt nu weer zelfstandig in slaap en ik hoef niet meer 's nachts urenlang naast z'n bed te zitten. De nachten zijn langer, rustiger en iedereen is véél minder gestrest. Ik wou maar dat we hier eerder mee gestart waren en dat ik niet geluisterd had naar iedereen die alsmaar lukraak riep "oh dat is de slaapregressie" of "oh dat is vast een sprongetje" 😅
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Hij slaapt altijd goed alleen de laatste dagen is het bij het slapen dat zodra ik hem in bed wil leggen huilen en schreeuwen. Het gekke is dat hij afgelopen nacht bij m n ouders heeft geslapen maar toen was er niks aan de hand. We hebben niks veranderd in zijn slaaproutine of op z.n kamertje. Zal wel weer een 'fase' zijn ofzo. Of hij probeert ons uit denk ik. Ik neem afscheid zoals gewoonlijk en laat hem eerst ff huilen. Hij valt dan wel redelijk snel in slaap. Als het niet zo is dan ga ik na 10 lange minuten kijken en geef hem een aai over z n bol. En vaak valt hij alsnog in slaap. Succes met jou kleintje
één jaar geleden
Die van mij kan ook hysterisch schreeuwen/huilen. Wij laten hem dan 5 a 10 minuten dan even gaan. Ik zie het dan ook wel als ontprikkelen van de dag. Na de 5 a 10 minuten gaat 1 van ons er heen om hem even een knuffel te geven en een kus. Daarna leggen wij hem weer weg en als wij weglopen zeggen wij altijd, "je mag lekker gaan slapen jongen. Slaap lekker!"
En dit blijven wij herhalen totdat hij lekker slaapt.
één jaar geleden
Hier is het ook bleeeehren op het moment! En hij zegt vaak: “zitten” en wijst naar de stoel.
Ik ga alleen akkoord als hij ook echt gaat liggen en proberen in slaap te vallen. Dan aai ik hem over zijn ruggetje. Maar zodra hij gaat trappelen, wild gaat doen of aanstalten maakt om te gaan zitten/staan zeg ik: nee, dan gaat mama weg en loop ik ook echt weg uit de kamer. Laat hem dan ook even huilen, ga ik op de gang een paar blz van mijn boekje lezen 😅. Wanneer ik weer binnen kom zeg ik: nu moet je liggen en slapen. Dat probeert hij dan ook wel weer. Uiteindelijk duurt het riedeltje nooit langer dan een uur. Vaak maar 30m gelukkig.
We hebben niets veranderd dat hij ineens zo doet. En soms doet hij het helemaal niet. Zal wel een fase zijn denk ik dan 🤷🏼♀️.
één jaar geleden
Hier was het precies hetzelfde. Ik ben toen op advies van het cb met slaaptraining begonnen. Na het in bed stoppen ging ik in de hal zitten en iedere keer als ze ging zitten of liggen of even stil was zei ik ‘goedzo’ en zo nu en dan ‘mama is er’. Het was even een paar dagen wennen/doorzetten. Nu slaapt ze weer zonder drama
één jaar geleden
Reactie op Sja1989
En welke slaaptraining was dit bij jullie?
We hebben een slaapconsult bij slaaptips voor baby's geboekt en samen met de coach kwamen we uit op wat zij de "waiting approach" noemen. Je houdt een soort van intervaltraining aan waarbij je telkens na een aantal minuten je kindje troost als hij huilt (zonder hem uit z'n bed te halen). En dan verlaat je de kamer weer. Het aantal minuten wachten bouw je per dag op. Ik zag er erg tegenop maar na 3 dagen trainen was het al een wereld van verschil.