5 Reacties

6 maanden geleden

Wat hier heel goed werkte is 2opties geven en zelf laten kiezen en meebewegen. Ik moet zeggen dat wij 1,5week een strijd hebben gehad met alles. Nadien ging ik mee in haar gekkigheid ;). Jas niet aan willen en wegrennen? ok snel 2 rondjes om de tafel rennen en dan de jas aan (dit werkte bijvoorbeeld al). Nu lijkt het voorbij (of het was een voorproefje).

6 maanden geleden

Wat Grace ook zegt, wat hier goed werkt is een heeeeel klein beetje mee bewegen en dan de grens daarna strak houden. Bijvoorbeeld: nog 2 keer gek springen en dan slaapzak aan! Of, nog 1 rozijn eten en dan schoenen aandoen. Nog 1 rondje om de tafel en dan gaan we eten. En dan is dat het ook echt. Dus de verwachtingen duidelijk maken, maar zonder het alleen maar 'op te leggen'. Want dat leidt inderdaad alleen maar tot hakken in het zand 🥲 Voor het alleen maar papa of alleen maar mama deel hebben wij de fix ook nog niet gevonden, dus daarin lees ik graag mee.

6 maanden geleden

Reactie op MABW

Wat Grace ook zegt, wat hier goed werkt is een heeeeel klein beetje mee bew ...
Wat doe je dan als ze dan alsnog niet wil? Daar heb ik wel moeite mee. Heb al geprobeerd om dan gewoon verplicht aan te kleden maar dan krijgt ze dus een verschrikkelijke tantrum en is de hele situatie alleen maar erger.

6 maanden geleden

Reactie op Grace93

Wat hier heel goed werkte is 2opties geven en zelf laten kiezen en meebeweg ...
Ik vind de 2 opties ook heel goed werken hier. Wanneer ik bijv wil dat die fruit gaat eten vraag ik: wil je een appel of mandarijn? Dan heeft hij het gevoel dat die een keuze heeft en eigen regie. Of wanneer die niet mee naar boven wil lopen: moet mama je optillen of ga je zelf lopen? Dan is zijn keuze snel gemaakt, zelf lopen. Het gaat de ene dag beter dan de andere hoor ook hoe ik zelf reageer. Heb zelf soms ook een kort lontje en moet dan echt bij mezelf denken is dit een ruzie/driftbui waard of laat ik hem even zn gang gaan.

6 maanden geleden

Eens met wat de andere dingen. Wat nog kan helpen is voorbereiden op bijvoorbeeld het jas aantrekken. Nog 5 min spelen en dan gaan we de jas aandoen. Je mag het zelf aan doen of ik doe de jas. Ik zeg ook wel eens volgens mij kan jij nog niet je jas zelf aan doen, dan wil ze juist bewijzen dat ze het wel kan. Of ik zeg juist he (naam knuffel) kijk eens hoe goed ze zelf haar jas aan kan doen. Of er een spelletje van maken, wie als eerste de jas aan heeft. Maar hoe dan ook, het voelt als de hele dag een strijd, politieagente spelen, de hele dag uitleggen en leren. Naast dat het allemaal geweldig en super gezellig is, is het ook pittig. Is geen 1 oplossing voor, maar elke dag opnieuw creatief zijn haha.