Lieve lezers,
Ik weet het even niet meer.. ik heb ook geen idee hoe lang ik dit ga volhouden. Mijn zoontje is echt heel erg druk en snel verveeld. Hij is de hele dag alleen maar aan het gillen en het voelt alsof ik continue op alle vlakken tekort schiet. Hij kan ook niet alleen slapen in zijn eigen bed en slaapt dus bij ons in bed. Dit houdt in dat we gemiddeld 2 uur in de avond bezig zijn om hem te laten slapen.
De hele dag hangt hij aan mij en ik speel ook heel veel samen met hem. Hij vraagt echt super veel aandacht. Ik kan echt niks doen alleen als hij slaapt maar ik heb nog een kleintje rondlopen die ook niet zelfstandig in slaap kan vallen omdat ik nooit de kans krijg om hem dat te leren door de oudste die dan aan het gillen is omdat ik weg ben. Hem meenemen naar boven is ook geen optie omdat hij dan erg druk is en de hele boel ondersteboven haalt.
Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat ik zo aan het falen ben en ik heb geen idee hoe ik deze cirkel moet doorbreken. Ik ben gewoon moe en merk dat ik heel erg overgeprikkeld raak als ik hem naar bed breng. Ik voel me ook een slechte moeder dat ik deze gevoelens heb.
Dat hij de hele dag gilt kost mij het meeste energie. Ik probeer hem te negeren, kalmeren af te leiden, op een plekje apart te zetten, streng toe te spreken maar hij blijft maar doorgaan. Hij gilt ook echt heel erg hard en je oren doen er gewoon pijn van. Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan. En merk dat ik het gewoon echt niet meer leuk vind hoe het er aan toe gaat. Door deze gedachtes heb ik het gevoel dat ik een overspannen ga raken.
Af en toe laten we hem logeren en mijn man brengt hem regelmatig naar bed toe. Maar ik merk dat als ik het dan een keer moet doen dat het er zo bij mij inhakt. En daar kan ik dan ook heel erg verdrietig om worden. Want hij is ook wel heel lief en ik ben echt gek op hem maar ik vind het echt heel erg zwaar op dit moment.
Ik zie het eerlijk gezegd even niet meer zitten en hoop dat jullie wat tips voor me hebben dan wel herkenning.
Bedankt voor het lezen van mijn super lange bericht en de moeite om te reageren hierop.
Liefs.