18 Reacties
5 jaar geleden
Het zou ook kunnen zijn dat dit een beetje opgedroogd melk is wat lijkt op vervellen en dus ook de jeuk kan veroorzaken. Ik heb geen idee wat er aan te doen helaas misschien een vettige crème of tepelcreme wat normaal voor bv gebruikt word?
5 jaar geleden
Door de groei van de borsten krijg je dat, heb er ook last van. Idd goed vet houden:)
5 jaar geleden
Bepanten, vaseline of medela helpt heel goed. Eventueel om vlekken te voorkomen borscompressen gebruiken.
5 jaar geleden
Verder is het heel normaal dat het vanaf maand 4 begint te jeuken, rood en schilferig is. Dit door de aanmaak van melk wat nu al kan gaan beginnen.
5 jaar geleden
Ik ben bijna 21 wk en heb hier helemaal geen last van.. af en toe jeuken en dat is het
4 jaar geleden
Hier ook! Zoogcompressen helpen wel wat tegen de jeuk en de vlekken.. ik smeer wel tepelcreme van weleda of vaseline, maar ook weer niet teveel anders blijft het zo nat. Ook colostrum uit mn tepel gehad (ik dacht echt: wtf..) maar volgens mij ook allemaal een teken dat je lijf zich voorbereidt 🤗
VRIEND
4 jaar geleden
Ik mag me nu ook aansluiten bij deze groep, sinds vannacht.
Mijn man merkte korstjes op, op mijn tepels en toen ik mijn bh van gisteren checkte, zag ik daar ook gele korreltjes in zitten.
Gelukkig verlies ik nog niet echt vocht, maar dit was wel een teken dat ik maar even naar de winkel moet voor zoogkompressen, toch?