Hii
Ik was gister op bezoek en diegene heeft een kat.
Eenmaal toen ik daar was en thuis kwam was ik kortademig piepende ademhaling en een benauwd gevoel en hoesten.
Ik lees overal duidelijk dat dat symptonen zijn voor kattenallergie en het kan niet anders want daarvoor voelde ik me goed.
Wie heeft hier ervaring mee? De dokter zegt maar dat ik allergiepillen moet nemen maar in de bijsluiter staat dat het niet toegestaan is voor zwangere vrouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat je kan doen tegen zo n benauwd en kortademig gevoel?
Ik heb ook een kattenallergie en heb zelf ook een kat, ik heb ook die pillen maar zelf gebruik ik ze niet. Ik heb wel een puffer tegen benauwdheid en die werkt perfect! Misschien kun je die bij de huisarts vragen? Ik heb de ventolin de groen/blauwe.
Ik gebruik ook allergiepillen kan wel gewoon heb ze voor huistofmijt allergie. Maar als je niet in de buurt van katten komt heb je ze niet nodig denk ik... cetrizine is bijvoorbeeld wel geschikt tijdens de zwangerschap zou het dan ig via de huisarts doen. Zelf gebruik ik ebastine. Nu wel minder dan voor de zwangerschap.
Ik heb ook al jaren een kattenallergie+astma, het duurt 1 a 2 dagen tot ik mij weer beter voel als ik bij iemand ben geweest met katten. Ik slik geen pillen ervoor. Heb wel een puffertje die ik dan gebruik. Verder probeer ik bezoek bij mensen met katten te vermijden.
Ik gebruik cetrizine voor 1001 allergieën (o.a. kattenallergie). Wel in overleg met de huisarts besloten deze gedurende de zwangerschap te blijven gebruiken.
Ik ben ook extreem allergisch voor katten. Pillen zijn inderdaad niet geschikt voor zwangeren, dus ik vraag vrienden met katten gewoon bij mij op bezoek te komen of ga bij ze langs als het lekker weer is en we buiten kunnen zitten.