5 Reacties

8 maanden geleden

Hier geen herkenning maar ik wil graag met je meedenken. Heb de hele dag dit in mijn achterhoofd gehad. Echter is mijn oplossing misschien niet het antwoord wat je wil horen. Het enige wat ik kan bedenken is om toch een andere plek voor de kerstboom te vinden. Zo krijgt je zoontje zijn eigen speelhoek weer terug. Hier heeft hij kennelijk echt behoefte aan, ik vind het vrij heftig om te lezen dat je zoontje zegt naar huis te willen. Ik zou het ook heel naar vinden als mijn eigen plekje zonder pardon ineens plaats moet maken voor iets waar ik niet om gevraagd heb en ook niet begrijp. Je zoontje’s “thuisgevoel” is belangrijker dan het kerstgevoel. Als er echt geen andere plek is voor de kerstboom en je merkt dat het echt een negatief effect heeft op je zoontjes welzijn, zou ik de kerstboom voor dit jaar alvast weg doen en volgend jaar een andere vorm kerstboom nemen.

8 maanden geleden

Ik zou hetzelfde doen als Amooma denk ik. Als het zo'n groot effect heeft op je zoontje, zou ik zeker de speelhoek weer in z'n glorie herstellen. Wij hebben helemaal geen boom omdat we twee hooligans in huis hebben, een 4-potige en een tweebenige 😂 Misschien is het een leuk idee om in z'n speelhoek een eigen mini kerstboompje voor hem te maken met kunststof balletjes zodat het ook zijn ding wordt 😊 Dan krijgt hij er wat meer feeling mee.

8 maanden geleden

Reactie op Amooma

Hier geen herkenning maar ik wil graag met je meedenken. Heb de hele dag di ...
Mijn zoontje is juist helemaal idolaat van ‘kessebomen’, hij zou er het liefst 3 in huis hebben denk ik, en ook tot en met juni. Dus geen herkenning… maar ik sluit me hier bij aan! Die boom zou bij mij na zo’n uitspraak denk ik dezelfde dag nog in de tuin staan ☺️.

8 maanden geleden

Oehhh... zou idd ook heel snel de boom weghalen en alles weer op de juiste plek zetten. Klein boompje neerzetten ipv een grote een idee?

VRIEND

8 maanden geleden

Mijn man heeft op rigoureuze manier om echt de hele kastenwand achter de boom geplaatst naar de huiskamer, waardoor echt alles flink verschoven is, wat daar stond. Ik had sowieso die speelgoedkasten willen laten staan en alleen zijn knutseltafeltje verplaatst... Maar het was al gedaan, toen ik thuis kwam. Ik had eigenlijk een kleinere boom gewild, zodat deze op een andere plek zou passen in huis. Maar mijn man ziet dat niet zo zitten. Gelukkig lijkt de kleine snel gewend te zijn aan de nieuwe plek van zijn tafeltje, maar hij kan nu niet goed bij de helft van zijn spullen in de kast... Bedankt voor de tips, allemaal! Voor nu denk ik dat we het even zo laten, maar voor volgend jaar moet het echt anders kunnen.