11 Reacties

3 jaar geleden

Mijn vriend heeft dit ook wel eens. Dan pikt hij wat op van mijn zoontje (waarschijnlijk) op het kdv heeft opgelopen. Mijn vriend was afgelopen week ook ziek en mijn zoontje en ik niet. Ik verwacht dat ik tegen veel virussen bestand ben🙈 (werk op een KDV) Wanneer de weerstand komt, ligt een beetje aan het kind. Soms al redelijk snel en soms wat langer.

3 jaar geleden

Jep, zo ben ik ook. Mijn man heeft nooit ergens last van maar als de kleine ziek is ben ik gegarandeerd een van de volgende dagen ook ziek

3 jaar geleden

Pfff ik zie hier zó tegenop. Onze baby gaat binnenkort ook beginnen op het kinderdagverblijf. Ik hoor niks anders om me heen dan dat mensen constant ziek zijn. Dat lijkt me echt geen doen...

3 jaar geleden

Hier is ons zoontje wel vaak verkouden heeft buikgriep gehad en de waterpokken. Hij heeft er zelf allemaal weinig last van. Zelf hebben wij op buikgriep na nog niks gehad. Misschien een idee voor jullie om wat meer te doen voor n goede weerstand ? Wie weet scheelt dat.

3 jaar geleden

Reactie op Pien1987

Pfff ik zie hier zó tegenop. Onze baby gaat binnenkort ook beginnen op het ...
Ligt ook aan het kind. Het is niet zo dat als je kind maar het kdv gaat het het gegarandeerd ziek gaat worden. Mijn zoontje gaat nu sinds februari naar het kdv en is denk ik 2x thuis gebleven. 1x door corona en 1x omdat hij benauwd was. Het is niet dat hij vaak echt ziek is, soms wel verkouden maar niet ziek ziek.

3 jaar geleden

Oooow shit wat rot zeg, vooral als je met z'n alle ziek bent is het echt verschrikkelijk. Hebben wij een aantal maanen terug ook gehad, zo rot! 😔 Onze dochter gaat vanaf maart naar de opvang en pikt vooral verkoudheidsvirusjes op. Ze is echt iedere maand wel eens verkouden en dat pikken wij allebei vaak ook mee. Wij waren beiden niet snel ziek maar zelfs mijn partner die nooit wat heeft voelt zich nu vaker niet lekker. Echt heel rot! Ik neem zelf, als ik merk me minder goed te voelen, van A Vogel een weerstand kauwtablet. Geen idee of dat wat doet haha maar voor mijn gevoel. En verder zorg ik dat we genoeg groenten en fruit eten maar ik heb wel eens gelezen dat het de eerste 6 jaar even bikkelen is.. 🙄. Hopelijk voelen jullie je heel snel beter!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ons zoontje zit sinds maart op het kinderdagverblijf en heeft al 2x corona, 1x rs virus met ziekenhuisopname, 1x buikvirus, 1x adenovirus en oorontsteking gehad en is ook continu verkouden.. wij pakken sommige virussen wel mee en andere niet.. maar echt leuk is het niet

3 jaar geleden

Ik zie nu inderdaad jou topic wou zelf al eentje starten.. maar ons zoontje is ook constant ziek sinds hij op de opvang zit en dat is al vanaf begin dit jaar! En nu hebben we net 3 weken vakantie gehad helemaal niks aan de hand en hij is weer een weekje daar en nu heeft hij weer flinke koorts! Ik word er echt moe van.. maar mijn vraag is hoe doen jullie dat doordeweeks? Wij werken allebei fulltime (omdat dit financieel gewoon moet)dus de opvang is onze redding en 1 dag onze schoonouders, maar als die ziek is mag die niet naar de opvang maar hoe doen jullie dat? Pakken jullie elke keer vrij.. Want ik heb nog niet zo lang een nieuwe baan en dus ook bijna geen verlof meer en allebei de opa’s en oma’s werken ook nog gewoon fulltime dus ik vind het zo lastig om dan altijd last minute iets te moeten regelen en ook gewoon super zielig voor mijn zoontje hij voelt zich soms echt heel slecht:(

3 jaar geleden

Reactie op zvb93

Ik zie nu inderdaad jou topic wou zelf al eentje starten.. maar ons zoontje ...
Ik zit met hetzelfde probleem als jou. Als mijn zoontje ziek is zit er gewoon niks anders op dan dat ik (of mijn man) thuisblijf voor hem.. ook echt pas net (2weken) een nieuwe baan dus durf me ook niet meteen afmelden van werk heb elke dag stress dat mn zoontje weer ziek word..

3 jaar geleden

Reactie op zeratje

Ik zit met hetzelfde probleem als jou. Als mijn zoontje ziek is zit er gewo ...
Ja hier inderdaad precies hetzelfde! Hier is het ook altijd stressen en als die ziek is in het weekend zijn we meestal al blij want dan zijn we zelf thuis..

VRIEND

3 jaar geleden

Wat super naar dat jullie zo extreem vaak ziek zijn, pfff mega frustrerend! Ik herken dit wel enigszins. Dat ons oudste zoontje bij 1 jaar naar de opvang ging (hij wordt in januari 3 jaar) was hij iedere 2 weken verkouden. Meestal 1 week even niks (herstellen van de verkoudheid) en de week erop begon het weer van vooraf aan. Dit is na anderhalf jaar veel beter geworden. Wel vaak nog een snotneus (merk nu dat het weer begint na de zomer), maar niet echt ziek ziek. Wij hebben ook al 4-5x extreme buikgriep gehad sinds we kids hebben, wat een ellende is dat. Zoals jij het ziek zijn omschrijft; misselijk, buikpijn, vind ik niet helemaal passen bij de standaard verkoudheidjes en toch wel extreem als dit zo mega vaak is… Wellicht toch eens een bezoekje aan de huisarts brengen en bespreken? Heel veel beterschap en sterkte! Hopelijk bouwen de kleintjes gauw een goede weerstand op 🙏