5 Reacties

20 dagen geleden

Je kan de poli even bellen om te vragen wat de afspraak inhoudt dan weet je het zeker. Maak jij je zorgen over je zoontje? En hoe zit dat met jullie als ouders, zijn jullie ook klein/licht? Het cb gebruikt een westerlijke richtlijn, mocht je bijvoorbeeld een aziatische afkomst hebben dan sluit dat niet helemaal aan. Ik zou zelf eerst een open gesprek willen met een arts en evt dan samen beslissen wat je aan vervolg acties gaat doen. Ik ben zelf van zo min mogelijk medische interventies.

19 dagen geleden

Wij zijn beide gewoon nederlands en ook beide 1.70. Mijn man is ook altijd heel licht geweest, nog steeds rond de 60kg ongeveer🙈 denk gewoon dat onze zoon de bouw heeft van mijn man. Maken ons ook absoluut geen zorgen, is nooit ziek en is een echt stuiterbal. Alleen dadelijk de medische molen in terwijl we bijna zeker weten dat er niks aan de hand is

19 dagen geleden

Reactie op Mamavan2jongensx

Wij zijn beide gewoon nederlands en ook beide 1.70. Mijn man is ook altijd ...
Ohh nou fijn dat jullie je geen zorgen maken. Past gewoon bij m zo te horen. Het cb brengt een advies, je hoeft dat niet te volgen. Je kan je eigen bevindingen ook bij de kinderarts aangeven. Een medische molen zou ik weigeren, lijkt mij ver overbodig.

VRIEND

16 dagen geleden

Ja, ervaring. Die van ons zat al met 1 jaar onder de groeicurve. Inmiddels wordt dit nu erkent als zijn eigen lijntje, maar in de tussentijd hebben wij ook een half jaar bij zh en diëtiste gelopen. Bij het zh werd eerst gesproken over eventuele eetproblemen, verteringsproblemen, allergieën en intoleranties. Vervolgens kregen we een verwijsbrief voor bloedonderzoek om dit soort dingen uit te sluiten (met name gluten allergie) en om te checken of zijn bloedwaardes goed op pijl zijn. Bij de diëtiste kregen we tips om zijn voeding wel zo gezond mogelijk te houden, maar wel met gezonde volvette en calorierijke toevoegingen. Later werd de uitkomst van het bloedonderzoek (weinig ijzer) hier ook in meegenomen. Doordat er bepaalde waardes laag waren, kon een gluten allergie niet uitgesloten en moest er een tweede keer bloed afgenomen worden. Zelfde uitslag, maar een derde onderzoek hebben we geweigerd. Het was best naar voor zo'n jong kind, ondanks dat het met 2 zusters in een aparte ruimte op schoot gebeurde. Meerdere buisjes uit de arm en een bloedafname uit een vinger de eerste keer! Maar op een gegeven moment gaat het zh aan dat ze geen gevaar zagen in zijn groei en gewicht. We zijn toen ook direct gestopt bij de diëtist. Het cb heeft dit ook geaccepteerd. Dit is het huidige lijntje tot nu toe van ons 3 jarige jochie. 11,7 kilo en 93,5 cm lang

VRIEND

16 dagen geleden

Reactie op Mamavan2jongensx

Wij zijn beide gewoon nederlands en ook beide 1.70. Mijn man is ook altijd ...
Die van ons is één achtste Chinees en zijn vaders lijn is ook vrij tenger als kind. Maar daar houdt het cb idd ook geen rekening mee. Waar ze dan wel op letten is of het kind gezond is, energiek, vrolijk en dat is bij ons ook zeker het geval. Als zijn lengte groei ook gaat afwijken van de lijn of als hij echt afvalt, dan moeten we weer terug de molen in, maar voor nu kijken ze gewoon naar zijn eigen lijntje inmiddels.