27 Reacties

één jaar geleden

Hier wordt tot 1 jaar een schrift bij gehouden over slapen, eten enzovoort. Vanaf 1 jaar niet meer, dus wij krijgen alleen foto's en aan het eind van de dag een korte overdracht. Ik vind het wel prima eigenlijk, ze heeft het leuk & als er echt bijzonderheden zijn horen we het wel. Ik weet ook dat zij het enorm druk hebben dus kan me voorstellen dat dat heel veel tijd kost

één jaar geleden

Reactie op KellySchakel

Hier wordt tot 1 jaar een schrift bij gehouden over slapen, eten enzovoort. ...
Wat staat er dan in de overdracht bijv? Eten & slapen?

één jaar geleden

Hier ook tot 1 jaar een uitgebreid verslag via de app. Nu niet meer, soms een foto en een korte overdracht. Maar vaak inderdaad " geen bijzonderheden, alles ging goed" en als ik iets bijzonders wil weten vraag ik er zelf even na. Wel 1x in het jaar krijgen we van beide jongens een gesprekje. Dan hebben ze een observatie gedaan en die willen ze dan met ons doornemen.

één jaar geleden

Hoi! Omdat ze er nog maar een paar maanden zit zijn die rapporten er nog niet die worden 1 in de zo veel tijd gedaan. Ik snap je gevoel jammer dat ze niet echt iets terug kunnen geven. Maar dit is waarschijnlijk omdat het echt heel erg goed gaat! Maar ik zou zeker in gesprek gaan het is jou kindje en geef goed aan waar jij als ouder behoefte aan hebt! Volg je gevoel en maak een lijsje die je mee neemt dat is echt helemaal niet gek! Die aps is ook echt wel een heel ding om in te voeren. En van elk kindje een foto te maken. Er is ook vaak niet altijd tijd voor. Dan liever de aandacht naar de kinderen dan naar de tablet. Maar ik begrijp je helemaal! Ik hoop dat je wat met het gesprek kan en dat jullie er nog blijer van worden! Veel geluk 🍀

één jaar geleden

Reactie op milk

Wat staat er dan in de overdracht bijv? Eten & slapen?
De overdracht vindt gewoon fysiek plaats bij het ophalen. Hier wordt helemaal niks meer genoteerd in een schrift of digitaal.

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat 4 dagen. Ik krijg via de app door hoe laat hij heeft gegeten en geslapen, en als er bijzonderheden zijn vertellen ze dat bij het ophalen (maar dat is eigenlijk nooit). 10 minutengesprek is 1 keer per jaar, dat vond ik persoonlijk weinig toevoegen. Een foto krijg ik eens per 2/3 weken gemiddeld denk ik? En ook ongeveer zo vaak een ‘verhaaltje’ in de app. Ik heb zelf liever dat ze lekker met de kinderen bezig zijn dan alle ouders moeten voorzien van uitgebreide verslagen/terugkoppelingen 🙈…

één jaar geleden

Wij hebben ook maar 1 keer een gesprek gehad toen hij 1 werd. Verder altijd goeie berichten dus dat is toch fijn. Af en toe een fotootje. En ook alleen maar zijn slaapjes worden genoteerd. Als er iets niet goed zou gaan zal je het wel horen. Denk dat ze gewoon tevreden is. Als ze elke cracker op komkommer moeten melden dan is gaat dat ook weg van de tijd en aandacht voor je kindje. Bij ons doen ze dat alleen het eerste jaar maar daarna alleen de slaapjes. Zou me er niet te druk om maken. En juist een goed gevoel hebben. Een gesprek zou ik niet aangaan in jouw situatie

één jaar geleden

Via mail krijg ik de basis: eten, slapen, luiers en verzorging. Als ik haar ga ophalen, krijg ik wel wat andere dingen te horen. Dat hoeft geen heel gesprek te zijn, soms wat eenvoudige zinnetjes (ze stond bovenop het huisje enthousiast te zwaaien), soms wat langer. Er is geen specifiek gesprek om de zoveel tijd ofzo en het hangt er ook wat van af hoe druk het op dat moment is, maar tussendoor krijg ik dus wel mee waar ze mee bezig is 😊

één jaar geleden

Volgens mij wordt ik een beetje verkeerd begrepen hier haha. Ik snap dat ze niet de hele dag met de app bezig zijn, dat hoeft wat mij betreft ook niet maar ik lees dat de meeste aangeven dat er aan de einde van de dag een overdracht is en 1x in t jaar een gesprek. Het is natuurlijk super goed dat alles goed gaat wat hun betreft, maar het lijkt mij vrij logisch als je ook een klein beetje een idee wilt hebben wat er dan goed gaat, hoe ze het doet etc. Zoals idd een korte overdracht of 1x in de zoveel tijd een gesprek. Dat hebben wij dus allemaal ook niet, geen overdracht of geen gesprek. Met een paar maanden bedoel ik nu in totaal 9 maanden waarvan ze gaat.

één jaar geleden

Reactie op milk

Volgens mij wordt ik een beetje verkeerd begrepen hier haha. Ik snap dat ze ...
Ik noem het een overdracht, maar wij krijgen bij het ophalen ook alleen; het is goed gegaan, heeft goed geslapen en gegeten en klaar. Meer niet. Ik vind dat prima, ze zijn al zo druk. Als er niks te melden is in bijvoorbeeld de ontwikkeling, wat moeten ze dan zeggen? Ontwikkeling gaat goed? Dat zie je thuis ook wel denk ik dan

één jaar geleden

Reactie op KellySchakel

Ik noem het een overdracht, maar wij krijgen bij het ophalen ook alleen; he ...
Prima dat jij daar tevreden mee bent verder, ik zou het iig fijner vinden om meer betrokken te zijn.

één jaar geleden

Reactie op milk

Volgens mij wordt ik een beetje verkeerd begrepen hier haha. Ik snap dat ze ...
Met ‘overdracht’ bedoel ik ook het ophalen en daar krijg ik ook echt alleen maar te horen ‘het is goed gegaan’ of een heel enkele keer ‘hij was niet helemaal in zijn hum’ oid, that’s it!

één jaar geleden

Wij kregen inderdaad een keer in de 3-4 maanden een 10 minuten gesprekje waarbij er een ontwikkeling per 3 maanden wordt besproken. Dan hebben ze een lijstje met ‘pedagogische ontwikkelpunen’ die dan wel of niet zijn afgestreept (zoals ‘kan 2 blokjes op elkaar zetten). Maar daarnaast, veel belangrijker (vind de PM ook) is dat we bespreken hoe hij het op de groep doet en of onze wensen of behoeftes nog veranderd zijn. Ik vind het erg fijn dat we dat een keer in de zoveel tijd kunnen doen omdat er nog wel eens het een en ander veranderd. Zo ging het laatst over zijn slaap schema daar en dat wij daar eigenlijk niet (meer) aan doen, dus hebben ze besloten om het daar nu ook los te laten. Als je het fijn vindt om zoiets ook te doen, zou ik het gewoon voorleggen bij de PM of locatie/clustermanager. Die staan eigenlijk altijd wel open voor feedback en suggesties, en zo niet dan hoor je dat ook (en waarom dat dan bijvoorbeeld niet wordt gedaan).

één jaar geleden

Ik werk zelf op een Kdv en het is super veel werk is om van soms 13 of 14 kinderen een verhaaltje te schrijven. Dan ben ik met 45 minuten of soms een uur nog niet klaar. Ik denk dat als het niet goed gaat of als ze aan iets twijfelen dat je het wel hoort. En mocht je graag een 10 minuten gesprek willen zou ik dat aanvragen of vragen hoe dit bij hun in z'n werk gaat en wanneer zoiets plaats vindt. Bij mijn zoontje kreeg ik tot een jaar een paar zinnetjes als overdracht (wel uitgebreider als ik ophaalde), denk aan wat hij had gegeten en gedronken en hoe hij geslapen heeft. Ik denk zolang ik niks aparts hoor dan zal het wel goed gaan.

één jaar geleden

We krijgen dagelijks wat foto's op de app, en een paar zinnetjes. Bijvoorbeeld over een activiteit die ze deden. Verder alleen tijden van dutjes. Eten, drinken en luiers houden ze alleen bij tot 1 jaar. Maar dat geloof ik allemaal ook wel. Als ik ergens iets over wil weten, vraag ik dat bij de overdracht. Bijvoorbeeld hoeveel ze at, of ze daar misschien ook toe is aan 1 dutje ipv 2, of ze op de kdv ook al los staat, of ze al woorden zegt, hoe ze met andere kindjes is, dat soort dingen. We kletsen altijd wel even. Van mijn oudste kan ik me herinneren dat er jaarlijks 10 min gesprekken zijn, maar die heb ik nu nog niet gehad. Vind het zelf helemaal prima zo. Ik zie zelf thuis ook hoe het gaat.

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Ik werk zelf op een Kdv en het is super veel werk is om van soms 13 of 14 k ...
Dat snap ik inderdaad dat dat veel te veel tijd in beslag neemt maar ik verwacht ook niks dagelijks, maar 1x om de zoveel tijd, zou daar wel tijd voor moeten zijn neem ik aan,ook hadden wij juist om die reden specifiek voor een kinderopvang gekozen waarbij er een max aantal kinderen per groep zit (max 5) zodat er daar ruimte voor over is. Dus we hadden daar bewust voor gekozen, maar goed, merk dat het overal verschillend is. Ik ga toch ff lekker een gesprek aan, en dan kijk ik even hoe de kdv hier tegen aan kijkt! 🤪

één jaar geleden

Wij hadden ook tot 1 jaar een dagverslag, nu paar foto's in de paar weken. Als wij onze zoon ophalen vraag ik hoe het is gegaan. Meestal kort antwoord dat het goed was en dat is dan ook prima. Wil ik meer weten (zoals nu slecht eten door tandjes), vraag ik dat gewoon en krijg ik een uitgebreider antwoord. Misschien met je man bespreken, gezien hij jullie kindje meestal ophaalt, wat jullie willen weten en dat ook direct vragen bij ophalen. Verder lijkt mij dat de leidsters jullie wel attenderen als er iets bijzonders is en dat als je niks hoort en dus gelukkig heel goed gaat :)

één jaar geleden

Hier gaat het kind sinds maart naar de opvang. Geen 10m gesprek gehad tot nu toe en zit ik om eerlijk te zijn ook niet op te wachten 😅. De opvangjuffen en ik hebben allemaal wel wat beters te doen dan te praten over iets wat ik thuis kan zien aan mijn kind. Hij is gelukkig daar, leert daar superveel, kan vaak ineens meer of beter na 3dagen opvang. De ontwikkeling volg ik zelf wel, geen gesprek voor nodig. Als er wat is of ik vragen heb, stel ik die gewoon. Bij mijn zoontje vinden ze het wel gezellig als je nog even blijft plakken bij het wegbrengen of ophalen om te kletsen.

één jaar geleden

Wij krijgen een e-mail over zijn dag van onze zoontje en als we vragen hebben of iets mogen we het altijd en aan de begeleiding. Dit is een boorbeeld van vandaag en dit krijgen we elke dag

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Hier gaat het kind sinds maart naar de opvang. Geen 10m gesprek gehad tot n ...
Ik vind dit beetje een vreemde reactie, hoezo “wel wat beters te doen”? Ik neem aan dat je ook wel dagelijks interesse toont in de dag van je partner bijv, of wil je alleen weten of hij goed geplast gegeten en dronken heeft? Daarnaast is er op de opvang een compleet andere omgeving dan thuis waarbij ze bijvoorbeeld veel contact hebben met hun leeftijdgenootjes, de sociale ontwikkeling qua delen en leren.