7 Reacties

4 maanden geleden

In een hoek zetten voor 2 minuten? Als mijn dochter erg misdraagt en een paar keer al gewaarschuwd is gaat ze in de hoek.

4 maanden geleden

Reactie op SH1986

In een hoek zetten voor 2 minuten? Als mijn dochter erg misdraagt en een p ...
Ook geprobeerd zelf dat helpt niet hij blijft niet staan hij loopt weg lacht er mee of gaat schreeuwen en op de grond rollen of naar mij slaan en aan men haren trekken

4 maanden geleden

Reactie op fleur04

Ook geprobeerd zelf dat helpt niet hij blijft niet staan hij loopt weg lach ...
Ja, dit heb ik ook in het begin gehad. Gewoon, de hele tijd terug zetten. Dat is zwaar en vraagt veel geduld, maar op een gegeven moment geeft hij het op en blijft ie zitten. Mijn dochter blijft nu zitten en wacht totdat ik kom halen. Soms ook niet, maar na drie keer wel.

4 maanden geleden

Oh lijkt mij heel naar! Goed dat je hier mee aan de slag wil. Mijn zoontje doet het niet zo vaak, maar als het gebeurd dan moet hij sorry zeggen. Zowel bij andere kindjes als bij ons. Tot die tijd mag hij echt niks anders doen. Ik leg dan op rustige toon uit dat dat niet mag omdat het pijn doet en hij sorry moet zeggen. Bij ons als ouders mag dat ook met een kus of een knuffel. Dat moet vaak eventjes landen. Als hij op boevenpad is probeert hij eerst weer gewoon te gaan spelen maar dat mag echt niet. We zetten hem op een plek zonder speelgoed en uit de situatie en blijven bij hem zitten. Leggen met tussenposes steeds uit wat er gebeurd is en dat hij sorry moet zeggen. Vaak is het binnen 3m klaar, langste heeft 10m geduurt. Zo doen ze het op de opvang ook.

4 maanden geleden

Reactie op Amooma

Oh lijkt mij heel naar! Goed dat je hier mee aan de slag wil. Mijn zoontje ...
Ja bij onze crèche doen ze dat ook maar oweee als we dat thuis proberen dan begind hij in over drive te gaan en krijg ik hem niet rustig

4 maanden geleden

Denk dat het vooral belangrijk is om consequent te blijven. En elke keer herhalen dat hij niet mag slaan/duwen/knijpen/ krabben. Want dat doet zeer. Ik ben ook wel eens flink boos op mijn zoontje geweest. Heb hem toen op de gang gezet en hem maar even laten uitrazen. Na een paar minuten naar toe gegaan en gevraagd of hij klaar was en of wij dan konden praten. Hij was toen nog niet voor rede vatbaar. Dan nog maar even gelaten. En daarna kon ik hem uitleggen waarom hij dat niet mocht doen.

4 maanden geleden

Reactie op fleur04

Ja bij onze crèche doen ze dat ook maar oweee als we dat thuis proberen dan ...
Gebeurd hier soms ook. Gewoon uit laten razen EN erbij blijven. Benoemen dat je begrijpt dat hij boos is maar dat het de situatie niet gaat veranderen. Echt volhouden! Consequent zijn is belangrijk en… moeilijk ❤️