360 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Er valt helaas niet te praten met mijn schoonvader. 😅 Al vaker geprobeerd, ...
Oke , dan inderdaad lekker laten gaan. Maar gelukkig dat jullie wel 1 front zijn. 🥰 hou dat zo en focus je daar op. Want je eigen gezins geluk is het belangrijkste.

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Er valt helaas niet te praten met mijn schoonvader. 😅 Al vaker geprobeerd, ...
Dan denk ik dat je voor je eigen gemoedsrust het beste afstand kan nemen, niet om hem dat plezier te gunnen of de winst te geven zeker niet! Maar wel om aan te tonen tot hier en niet verder, je hoeft je niet zo te laten behandelen😘😘 en fantastisch dat je partner wel achter je staat dat is al dikke winst he, en ook zo nodig in een relatie! Je kan dit kies voor je eigen gezinsgeluk!

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Ik heb het gevoel dat mijn schoonvader sowieso al vanaf begin bepaalde nega ...
Jammer dat je schoonvader je zo’n gevoel geeft! Tweetalig opvoeden lijkt mij juist heel fijn voor je kindje en top dat jij en je man het daar over eens zijn. Ik weet niet hoe je schoonvader je benaderd natuurlijk en ik ken de situatie niet. Maar persoonlijk zou ik het ook lastig kunnen vinden als er een heel gesprek met je dochter in je moedertaal is en ik er niks van begrijp en er bij zit. Zou zoiets ook aan de orde kunnen zijn?

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Voor nu neem ik even wat afstand om even mezelf wat rust te gunnen. Ik kijk over een paar weken weer of ik weer eraan toe ben om op bezoek te gaan.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Ik heb het gevoel dat mijn schoonvader sowieso al vanaf begin bepaalde nega ...
Nou ja zeg, wie is die schoonvader dat hij je dat kwalijk kan nemen??? Gewoon tweetalig blijven opvoeden, hoor! En dat werkt oa het best als één ouder één taal blijft spreken en de andere de andere taal. Gewoon je poot stijf houden. Jullie doen dit hartstikke goed. Ze leert vanzelf wisselen tussen de talen zodat ze gewoon de juiste taal tegen de juiste personen spreekt, op den duur (mijn nichtje en neefje zijn half Braziliaans en dat gaat hartstikke goed). Ze moet toch ook goed kunnen communiceren met de andere kant van haar familie??? Hij is echt niet beter of belangrijker ofzo. Als je kiest om niet te gaan, zou ik je dochter ook lekker thuis houden. One package deal, zeker met de feestdagen. Je bent gewoon onderdeel van het gezin en de familie, zeker met de feestdagen!

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Ik heb het gevoel dat mijn schoonvader sowieso al vanaf begin bepaalde nega ...
Je schoonvader heeft gewoon te accepteren hoe jullie je dochter opvoeden doet hij dat niet is hij ff degene die uit de buurt moet blijven.. ik ben het met hepziba eens jullie zijn een one package deal. Ik heb zelf ook heel veel problemen met mijn schoonmoeder en haar man en mijn vriend staat volledig achter mij en wij hebben dan ook voorlopig afstand genomen. Het is of wij alle3 of geen van 3en. Sterkte

één jaar geleden

Mijn man en ik zijn trouwens geblokkeerd op whatsapp door mijn schoonvader. Zo kinderachtig.

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Mijn man en ik zijn trouwens geblokkeerd op whatsapp door mijn schoonvader. ...
Nou dan is het dus wel duidelijk😉 hoe hard het ook is, laat hem maar los

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Mijn man en ik zijn trouwens geblokkeerd op whatsapp door mijn schoonvader. ...
Idd loslaten.. wij hebben tegen mijn schoonmoeder en man zondag gezegd dat wij even rust willen en geen contact (het is de laatste maand erg hoog opgelopen en er is heel veel gezegd) toen stuurde haar man zondag eerst een bericht dat ze bijna dood lag te gaan omdat ze even afstand moeten houden (we hebben al verschillende keren gehoord dat ze een tia heb gehad door ons en er waarschijnlijk door ons nog wel 1 krijgt of erger) maar als iemand bijna doodgaat bel je ook geen 112 ofzo maar ga je dus emotionele chantage proberen 🤔 Nu heeft mijn vriend net een brief gekregen dat ze hem uit hun testament halen ze willen wel onze zoon erin zetten mits ze opa en oma mogen zijn en hem 3 x in de week mogen zien.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Mijn man en ik zijn trouwens geblokkeerd op whatsapp door mijn schoonvader. ...
Nou, keuze gemaakt. Lekker allemaal wegblijven daar.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Sol en Co

Idd loslaten.. wij hebben tegen mijn schoonmoeder en man zondag gezegd dat ...
Wtf?!? Van je familie moet je het hebben, hè... Laat ze maar lekker even weer een leven krijgen voordat je weer in die slangenput stapt... Ik ben ook eens tijdelijk uit het testament geweest. Manipulatie poging. Lekker je afstand houden. Heel veel sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Wtf?!? Van je familie moet je het hebben, hè... Laat ze maar lekker even we ...
Ze bereiken hier zo het tegendeel mee.. eerst wilden we gewoon wat rust nu niet eens meer praten. Ik vind het vooral erg voor mijn man dat die zo behandeld word.. onze zoon is nog jong en merkt er nog niks van dat is een fijn idee.

één jaar geleden

Reactie op Sol en Co

Idd loslaten.. wij hebben tegen mijn schoonmoeder en man zondag gezegd dat ...
Is best duur, een officieel testament laten opstellen en daarna laten wijzigen. Ik vraag mij af of mensen dat wel weten wanneer ze daar mee gaan dreigen 🤣🤣

één jaar geleden

Maak mezelf helemaal gek en voel van alles. Afgelopen vrijdag overdag (30 december) een smiley op de clearblue ovulatietest en 2x "gezellig" gehad (vrijdag en zondagochtend) en merk dat ik nu een soort druk tussen mijn bekken heb... maar als ik op internet zoek zou het nog niet kunnen want het zou nog niet ingenesteld zijn. Het is niet dat we nu al bezig zijn voor een 2e, al zou het wel gewenst zijn.

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Is best duur, een officieel testament laten opstellen en daarna laten wijzi ...
Ja en het mooiste is is dat ze dus een hoop betalen er niks mee bereiken (het eigenlijk alleen maar erger maken) en je je kind in Nederland nooit helemaal kan onterven.. maar dat geld mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt dat doet ons niks maar de hele manier dat een moeder der zoon zo behandeld omdat ze zo lijkt het iig jaloers is op mij, dat vind ik echt ziek. Het doet mijn man zo'n pijn en dat doet mij ook pijn. Hij hoopt ook dat het van haar man alleen af komt en niet van haar en ik hoop het echt voor hem maar weet eigenlijk wel beter😔

één jaar geleden

Reactie op Sol en Co

Ja en het mooiste is is dat ze dus een hoop betalen er niks mee bereiken (h ...
Verschrikkelijk! Klinkt zelfs een beetje narcistisch.. het slachtofferrol totaal ongepast aannemen. Als moeder zijnde kun je je dat bijna niet voorstellen dat je zoiets zegt/doet bij je eigen kind😪 Wat je zegt het geld kan je gestolen worden maar het feit dat ze hier mee chanteert en eisen gaat stellen 3x per week doe normaal😵 je ziet je kleinkind uit liefde die koop je niet die krijg je...

één jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Verschrikkelijk! Klinkt zelfs een beetje narcistisch.. het slachtofferrol t ...
Bizar gewoon he.. hoe kan je als moeder dit je kind aan doen he. We hebben ook gereageerd dat ze hem niet in hun testament moeten zetten dat we hem nooit zullen aanleren dat liefde te koop is.. Het voelt ook alsof ze ons kind willen kopen. Maar dat zal nooit gebeuren.

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Ik heb het gevoel dat mijn schoonvader sowieso al vanaf begin bepaalde nega ...
Jeetje, wat een nare schoonvader 🙁🙁. Het is jullie dochter en jullje beslissen wat je wilt doen, daar heeft hij niks over te zeggen. Het is inderdaad voor jou en je gezins eigen bestwil toch beter om dan niet te gaan. En wat ze hiervoor al zeiden, gelukkig heb je steun van je man! En lekker laten blokkeren dan maar, wat een kinderachtig actie. Heb je er nog in de tussentijd wat over gehoord?

één jaar geleden

Vorige week een ziek kind gehad. Hij had paar dagen lang koorts, huilerig, niks was goed. Sinds het weekend ging het weer wat beter en nu weer koorts en huilerig, helemaal niet lekker. We moesten hem ook eerder ophalen van de opvang. Wanneer worden ze weer beter, het is zo sneu voor hem. En voel me gewoon schuldig naar hem toe dat ik ervan baal dat hij dus dit weekend niet naar oma kan zodat ik even een dagje kon bijtanken 😞😞

één jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Vorige week een ziek kind gehad. Hij had paar dagen lang koorts, huilerig, ...
Zou morgen even de huisarts bellen aangezien de koorts wel weer weg was. Staat ook op thuisarts.nl. Voor kerst was mijn zoontje ook ziek en ik heb hem toen wel naar mijn moeder gebracht. Hij deed het daar net zo als thuis. Misschien een idee om hem toch te brengen, zodat je misschien zelf nog even kan bijtanken.