360 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Zou morgen even de huisarts bellen aangezien de koorts wel weer weg was. St ...
Ik had gisteren nog de ha gebeld, maar ze hoefde hem niet te zien omdat het wel eens kan zijn dat kinderen lange tijd koorts hebben, vooral nu met al die virussen. We hebben wel een ander neusspray gekregen omdat hij ook maar snotterig bleef. Dus ben benieuwd of dat gaat helpen. Hebben hem uiteindelijk ook gewoon thuis nu. Vooral omdat hij gisteren tegen de 40 graden koorts had, en ik in de nacht toch wel paar keer kijk hoe het gaat.

één jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Ik had gisteren nog de ha gebeld, maar ze hoefde hem niet te zien omdat het ...
Hopelijk zakt de koorts snel. Jammer genoeg gaan er nu erg veel virussen rond. Hopelijk kun je vandaag nog een beetje bijtanken. en is hij snel weer de oude

één jaar geleden

Zoontje, 14 maanden: - 2 vaccinaties gehad - krijgt kiezen - leert lopen - is voor de ontelbaarste keer wéér strontverkouden - hoest zo constant dat ie niet in slaap valt - kind is hangerig - is oververmoeid - dagen zijn kut - nachten zijn kut - mama oververmoeid - mama overprikkelt Waarom de f*ck voeden wij in het Westen alleen op ipv met een hele gemeenschap zoals vroeger of bij inheemse stammen? Dat zou zoveel stressende moeders (en vaders) schelen. 😭😵‍💫

één jaar geleden

Waarom kan mijn zoontje een paar weken even niks hebben. Voor kerst een keelontsteking en nu weer een oorontsteking, ontstoken ogen en hoge koorts.. vindt het zo sneu voor hem.

één jaar geleden

Ben echt even zwaar geïrriteerd richting vriend. Pff. Meneer heeft vandaag papadag, laat dan altijd zijn moeder komen. Prima, gezellig. Maar nu is het half 2 en heeft 'ie gewoon al alcohol lopen zuipen als een malle. Vind dat echt niet kunnen.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buurmeisje

Ben echt even zwaar geïrriteerd richting vriend. Pff. Meneer heeft vandaag ...
Wauw... Daar mag je inderdaad stevig over klagen! Gelukkig heeft hij in ieder geval een back-up oppas geregeld voor nu hij niet meer toerekeningsvatbaar is...

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Wauw... Daar mag je inderdaad stevig over klagen! Gelukkig heeft hij in ie ...
Hebben er wel even een flinke discussie over gehad via de app (leek me het beste zodat zijn moeder en onze dochter het niet mee zouden krijgen, ik zat boven te werken). Nu negeert hij me. Prima. Maar mijn punt is wel duidelijk. Als het goed is gebeurt het niet weer.

één jaar geleden

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het eerste wat iemand zegt is “wat goed dat ze het zonder ruggenprik heeft gedaan”… hoezo.. is de prestatie ineens minder als je met ruggenprik ben bevallen? Ik ben overigens zelf met een ruggenprik bevallen maar snap echt niet waarom er zo’n taboe op rust 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het e ...
Hier zonder want thuisbevalling MAAR in mijn ogen ben jij met ruggenprik niet zwakker dan ik, en heb je ook niet minder goed gepresteerd! Ik vind dat wel of geen ruggenprik het is hoe dan ook een topprestatie die we mooi wel hebben geflikt!

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het e ...
Pff ben het helemaal met je eens. Hier ook met ruggenprik bevallen, maar vond het alsnog zwaar. Merk dan ook aan mezelf als ik vertel dat ik destijds een ruggenprik heb genomen ik dan meteen ‘in verdediging’ ga zodat mensen niet gaan denken dat ik zwak ben ofzo 🙄. Met of zonder ruggenprik; we hebben gewoon een topprestatie geleverd. Niet alleen de bevalling, maar al vanaf dag 1 strijden wij voor onze baby’s. En herken die taboe helaas heel goed.

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het e ...
Ik ben zonder ruggenprik bevallen, maar ik vind ook niet dat je het met ruggenprik minder goed gedaan hebt. Wat is dat nou voor onzin. Iedereen heeft een andere pijngrens en het is niet alleen fysiek, maar mentaal ook zwaar. Mijn enige reden om er niet een te nemen was omdat ik een naaldenfobie heb, en alle intentingen en bloedprikken heb ik wel doorstaan, maar een ruggenprik.. brrrr moet er niet aan denken. Alleen dat al vind ik een hele prestatie 😱

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het e ...
Jeetje wat een gekke opmerking zeg. Ik vind dat ook zo'n belachelijke trend van tegenwoordig dat mensen gelijk gaan vragen of je pijnstilling gehad hebt. Hoezo maakt dat uit?! Je hebt een kind gebaard met of zonder pijnstilling t is gewoon super zwaar en bij de een gaat het sneller dan bij de ander de een heeft andere pijn en meer pijn dan de ander. De een heeft een hogere of lagere pijn grens van de ander. Het gaat niet om of je pijnstilling heb t gehad ja of nee. Bullshit.. het gaat er om wat voor moois je op de wereld hebt gezet. Zelf trouwens remifentaniel gehad. Geen ruggeprik maar ook daar komen opmerkingen op

één jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Pff ben het helemaal met je eens. Hier ook met ruggenprik bevallen, maar vo ...
Herkenbaar. Ik schiet ook direct in de verdediging als ik zeg dat ik wel met ruggenprik bevallen ben. Belachelijk eigenlijk inderdaad. Er wordt zo gedacht dat wij vrouwen maar alles moeten kunnen en moeten doorstaan

één jaar geleden

Na 60 uur weeën een ruggenprik gehad, wat een verademing was dat! Ik weet niet zo goed hoe ik zou reageren als iemand zoiets zou zeggen..

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik ben zonder ruggenprik bevallen, maar ik vind ook niet dat je het met rug ...
Ja hè? Hier precies hetzelfde! Ook zonder ruggenprik omdat ik bang ben voor de naald, maar ook omdat ik binnen 10 uur klaar was zonder complicaties. Gewoon geluk ook. De ene bevalling is de andere niet, de ene persoon de andere niet. We zijn wel allemaal super! 😁

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het e ...
Oh maar echt. Ik heb gesmeekt om een ruggenprik maar niet gekregen want daar was geen tijd voor😩 Ik voel het verdedigingsgevoel op een andere manier, ik heb een stortbevalling gehad en mensen zeggen dan ‘zo dat is lekker, ben je lekker snel klaar’, daar zou ik voor kiezen! Ehh allereerst heb je precies dezelfde pijn en ga je van 0 naar 10000 in mijn geval in 1,5u. Ik weet mijn hemel niet wat er gebeurd is, smeekte om een ruggenprik, werd niet serieus genomen want ja, wie heeft er nou na 45min na de eerste wee al persweeën? Compleet in paniek en ‘ineens’ bevallen zonder ‘aankondiging’. Ik vind het totaal niet ‘lekker makkelijk’ een ruggenprik, maar denk dat als de bevalling langer had geduurd ik er waarschijnlijk ook wel om gevraagd had (omdat ik denk dat het misschien de scherpe randjes eraf kan halen).

één jaar geleden

Vandaag is niet mijn dag. Werd wakker, keek in de spiegel, shit, had toch mijn haar moeten wassen gisteren, het is nu echt te vet, maar geen tijd dus dan maar met vies haar op pad, elke keer als ik dan mijn weetspiegeling zie baal ik van mezelf. Klaar om naar de 8wk echo te gaan, rits knapt kapot van mijn enige winterjas, dus kouwkleumen. Bij de echo blijkt de 👽 niet 8 maar 6wk te zijn? Raar. Kan door mijn algehele chaggerijnigheid ook moeilijk negatieve gedachten hierover relatieveren terwijl de vk geen zorgen heeft geuit, en zegt dat het hartje goed klopt. Ik haat dit soort dagen. Dus: net lekker uitgebreid gedouched en zo vroeg op bed. Morgen wordt sowieso beter 👍🏻

één jaar geleden

Egoïstische schoonmoeder die altijd voor eigen belang gaat en zich opstelt als slachtoffer als ze iets niet voor elkaar krijgt of al enigszins wordt aangesproken op haar gedrag. Ik kan best veel hebben maar heb nu mijn kookpunt voor t eerst bereikt. Nu wij een zoontje hebben merk ik dat ik er niet meer zo goed tegen kan. Mijn zoontje reageert ook erg heftig als zij in de buurt is omdat zij net zo hysterisch omheen draait als ons zoontje nee te horen krijgt en dan begint te zeuren of te huilen. Hij reageert op haar gedrag en blijft dan op een negatieve manier aandacht zoeken. Eenmaal weer thuis is hij gezellig en gaat hij goed op regels en duidelijkheid. Zij ondermijnt ons in onze opvoeding en keuzes, lokt negatief gedrag uit door haar eigen houding & ze is niet aan te spreken. Daarnaast pakt ze hem uit je armen en ontneemt zij ons om het contact na “ nee / teleurstelling” weer te herstellen. Het eeuwige slachtoffer, ik vind t om te kotsen. Ik kan zoals omschreven niks zeggen en wil de verhouding tussen mijn man en zijn familie niet verpesten dus blijf maar verdragen zover als t kan…( er is veel voor gevallen in t verleden waardoor dit gevoel niet alleen hierop gebaseerd is)

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Vandaag is niet mijn dag. Werd wakker, keek in de spiegel, shit, had toch m ...
Fijn, nu toch weer lekker in je vel (met z'n twee) en genieten van dat bijzondere en sterke hartslagje! Dat is het belangrijkste.

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Taboe op het nemen van een ruggenprik.. Beste vriendin is bevallen en het e ...
Bizar eigenlijk dat je je moet verdedigen met wel of geen ruggenprik. Iedere bevalling en iedere persoon is anders. Ik vind dat je zonder uitleg moet kunnen doen wat goed bij je past en waar je je fijn bij voelt. Ik heb zelf keizersnede gehad ivm stuitligging. Ik kreeg van iemand te horen toen het over bevallen ging dat ik er niet over mee kon praten want ik was niet op de 'echte' manier bevallen.. nou die keizersnede was ook niet top en vooral het herstel daarna niet.