360 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Dankjewel voor je tip. Wij proberen ook altijd duidelijk te zijn inderdaad. ...
Die van mij kan dan als het hem niet zint gaan huilen of schreeuwen. Bijvoorbeeld als hij zelf hagelslag op z'n brood wil doen. Dan zeg ik ook erg duidelijk: *naam* luister eens even. *Even wachten totdat ik zn aandacht heb* en dan begin ik met het verhaal: Je mag hagelslag, maar mama doet het op je brood.

9 maanden geleden

Dank jullie wel dames voor de tips!! Het is inderdaad ook een fase, alleen totaal niet wat ik me had voorgesteld en ook niet bepaald handig met een depressie en nog eens een baby erbij. Zo had ik het me helaas nier voorgesteld toen we voor een tweede gingen. Maar goed, we moeten door. Nu zijn ook de hoestbuien begonnen bij de oudste en is hij al zo’n 1,5 uur alleen maar aan het hoesten🥲. Ik ga maar eens slapen met mn oordoppen in.

9 maanden geleden

Och heerlijke goeie morgen 😓 ik werd op de overloop al begroet door een heerlijk zure lucht, en toen ik de kamer van m’n zoontje op ging was duidelijk waar het vandaan kwam.. meneer heeft vannacht lekker z’n hele maaginhoud eruit gegooid, en heeft er vervolgens lekker in liggen marineren 😖😖 Dus ja, goeie morgen 🥴 gelukkig lijkt meneer zelf nergens last van te hebben, en is vooral blij dat hij nu al lekker in bad mag 👍🏼

8 maanden geleden

Na een miskraam in september nu opnieuw zwanger. Gisteren eerste echo en was ik 6+3. Verwachting was dat ik al wat verder zou zijn. Wel een kloppend hartje. Verloskundige gaf aan dat de kans 50-50 is op miskraam of goede zwangerschap. Volgende week vrijdag weer een echo. Ik zit echt even in de put nu.

8 maanden geleden

Reactie op WO

Na een miskraam in september nu opnieuw zwanger. Gisteren eerste echo en wa ...
Oh dit lijkt mij zo zwaar! Probeer jezelf een beetje te verwennen in deze tijd ❤️ ik hoop dat alles goed komt.

VRIEND

8 maanden geleden

Reactie op WO

Na een miskraam in september nu opnieuw zwanger. Gisteren eerste echo en wa ...
Wat een zwarte rand in dat roze wolkje... Wat komt, dat komt, maar niemand zal met zekerheid kunnen zeggen wat dat is, dus probeer vrede te vinden in het moment. Heel veel sterkte/succes en geniet!

VRIEND

8 maanden geleden

Nachtvoedingen afgebouwd tot in ieder geval 5 uur 's ochtends, meneer wordt de laatste tijd om 3 uur wakker en blijft dan zeuren, huilen en gillen om melk... Zodra hij dan vanaf 5 uur mag, is het hek van de dam en blijft hij wisselen van borst tot ik sterk en wakker genoeg ben om op te staan en mijn dag te beginnen. Zoooo vermoeiend!

VRIEND

8 maanden geleden

Allemaal verkouden en in hetzelfde bed... Ben vannacht getracteerd op een heel hoest concert van mijn beide arme mannetjes... Daarnaast ook nog ieder uur gewekt door de kleine die melk wil (nachtvoedingen zijn al een maand afgebouwd, maar oké...), water in eerste instantie weigert en uiteindelijk klaar als een klontje dan maar filmpjes wil kijken op de tablet, midden in de nacht. Na alles geweigerd te hebben tot half 5 (vanaf 5 uur mag hij aan de borst, met een marge van een half uur), uiteindelijk het startschot gegeven en daar ging hij! Links, rechts, weer links, rechts vanaf de andere zijde, weer over naar links... Geen oog meer dichtgedaan, allebei niet... Dus uiteindelijk migraine, nekpijn en duizelingen door slaaptekort. Vervolgens aan de koffie omdat daar meestal wel werkt (ergste pijn is eraf, evenals duizelingen, maar nek staat nog steeds strak gespannen), waardoor ik nu tijdens het middagdutje (waarin ook papa meedoet) niet meer in slaap kan komen... Lekkere start van het weekend... Voel me echt een zombie.

VRIEND

8 maanden geleden

Reactie op WO

Na een miskraam in september nu opnieuw zwanger. Gisteren eerste echo en wa ...
Hoe gaat het nu?

8 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Allemaal verkouden en in hetzelfde bed... Ben vannacht getracteerd op een h ...
Hoop dat het snel beter gaat bij jullie!

8 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Hoe gaat het nu?
Wat lief dat je eraan denkt! Afgelopen vrijdag de echo gehad en bleek ik toch opeens al 8 weken te zijn! Vitale zwangerschap met mooi kloppend hartje, erg gelukkig 🥰

VRIEND

7 maanden geleden

Reactie op WO

Wat lief dat je eraan denkt! Afgelopen vrijdag de echo gehad en bleek ik to ...
Oh, prachtig! Wat fijn! Kun je toch weer terug op dat roze wolkje klimmen. Heel veel succes!

7 maanden geleden

Mijn zoontje moest huilen en ging opeens zitten, wees naar zijn enkel, en gaf aan dat hij pijn had. Hij was hiervoor bij mijn schoonmoeder op haar kamer en was volgens haar van haar bed afgegaan (een dikke matras op de grond dus niet hoog). Ik vroeg of hij eraf gestapt was of dat hij eerst was gaan zitten zoals hij altijd doet maar dat wist ze niet. Ik was dus naar zijn enkel aan het kijken en of hij goed kon bewegen en erop kon staan. Komt mijn schoonmoeder uit haar kamer “Waar heb je pijn? Kom maar naar oma! Waar heb je pijn? Laat eens kijken!” Dus ik zeg tegen haar dat ik al aan het kijken ben en er lijkt niets mis te zijn. Zegt ze precies hetzelfde tegen mijn zoontje. Dus ik zeg weer dat ik het onder controle heb en dat hij ok is. En WEER zegt ze tegen mijn zoontje precies hetzelfde. Ik word er zo schijtziek van wanneer ze mij zo ondermijnt. En vooral wanneer ze dan alleen tegen mijn zoontje praat en niet tegen mij! En ik snap het best als ze zich schuldig voelt, maar misschien is dat een teken dat je verdomme OP MOET LETTEN of gewoon haar kamerdeur dicht en op slot moet doen. En dat doet ze dus ook niet. Dagen wanneer ze niet werkt en de hele dag thuis is zijn zo vermoeiend. Mensen zeggen altijd tegen me “oh dat zal wel fijn zijn, dan heb je een beetje hulp!” Nou niet dus. Mijn zoontje vindt het geweldig dat oma dan thuis is en speelt het liefst de hele dag in haar kamer. Daar kan hij alles pakken en openmaken (lotions, make-up, parfum, kleine sieraden, nagelschaar en pincetten, wattenstaafjes enz) en de grappenmaker die hij is pakt hij snel iets en rent ermee weg. Hij doet ook alles na, iets waar ik mijn schoonmoeder zo vaak aan moet herinneren. Die klote wattenstaafjes… leg ze verdomme buiten bereik en stop ze niet in je oren waar hij bij is 😩 Ik ben dan dus de hele dag in de weer met corrigeren en scherpe dingen uit zijn bereik te leggen. Het was al een strijd om ervoor te zorgen dat ze haar medicijnen op een hogere plek moest zetten, maar gelukkig is dat me uiteindelijk wel gelukt. De meeste dagen is ze niet thuis als mijn zoontje thuis is, of andersom dus gelukkig is het meestal alleen een uurtje in de ochtend en 1 of 2 volle dagen in de week. Maar het zit me echt zo hoog. En die actie van haar vanochtend met de enkel van mijn zoontje.. moest het even van me afschrijven. Moet binnenkort maar weer even met mijn man aan tafel gaan zitten voordat ik ontplof 💥

7 maanden geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje moest huilen en ging opeens zitten, wees naar zijn enkel, en g ...
Oh dit lijkt mij zoooo vreselijk, dat je dat mens nog niet afgemaakt hebt joh 😅. Hoe lang nog voor jullie eigen appartement klaar is?

7 maanden geleden

Reactie op Amooma

Oh dit lijkt mij zoooo vreselijk, dat je dat mens nog niet afgemaakt hebt j ...
Ze zit gewoon zo vast in haar gewoontes en zelfs de kleinste veranderingen (zoals haar medicijnen op een hogere plank zetten) zijn al moeilijk te accepteren voor haar. Ze is geen slecht mens, maar we passen gewoon totaal niet bij elkaar. En dat ligt niet alleen aan de cultuurverschillen. Gelukkig ben ik niet met haar getrouwd haha! Ik ben bang dat we voorlopig nog in hetzelfde huis blijven wonen, of dat nu hier is of in het nieuwe appartement.. Ze is van de winter uitgegleden en heeft hierdoor last van haar rug. Alsnog kijk ik uit om te verhuizen zodat we met een lege bladzijde kunnen beginnen. Alle rotzooi die niet gebruikt wordt kan dan allemaal weg want dat komt er in een nieuw appartement niet in. Ik zou het ook zo fijn vinden als het kamertje van mijn zoontje echt van hém was zonder dat klote kledingrek van haar. Dat is namelijk ook zo’n verandering die ze nooit heeft kunnen accepteren (die kamer was eerst voor al onze kleding e.d.) Gelukkig is mijn man het daar ook allemaal mee eens. Als mijn zoontje naar een peuterbed overgaat moet dat rek sowieso weg trouwens, ook als dat is voordat we verhuizen. Zal wel weer drama worden maar ik hou me erbuiten 🥳

VRIEND

7 maanden geleden

OMFG Ik ben zooooo blij dat mijn schoonmoeder niet bij ons in woont! mijn man suggereert wel eens, als ik een dag met de kleine heb maar me niet optimaal voel, om zijn moeder te vragen in te springen. om de dooie dood niet! ik krijg al ruzie met haar over de WhatsApp voordat ze goed en wel hier is! laat staan zodra ze werkelijk in mijn huis rondwaart... diep respect dat je niet ontplofte toen ze je echt strak negeerde! zou mij niet gelukt zijn, denk ik. hopelijk kan je man ook een beetje helpen. heel veel sterkte!

7 maanden geleden

Reactie op Hepziba

OMFG Ik ben zooooo blij dat mijn schoonmoeder niet bij ons in woont! mijn m ...
Het lukt me niet altijd om me in te houden hoor 😅 Maar wanneer ik ergens iets van zeg begint ze opeens heel afstandelijk te doen zowel naar mij als mijn zoontje. Dat vind ik zielig voor hem, want hij is gek op zijn oma. Voor mezelf boeit het me niet zoveel 🤣 In de ochtend rijdt ze met mijn man mee die haar afzet op weg naar zijn werk en dan begint ze erover. Over dat ze zo voorzichtig moet zijn en alles fout doet dus dan maar afstand houdt. De eerste keer dat dit gebeurde stond ik er zo versteld van toen mijn man dit vertelde (hij vindt het ook aanstellerij trouwens). Dit is nu een aantal keer gebeurd (ook echt om de stomste dingen) dus wanneer me nu iets dwars zit probeer ik me heel erg in te houden en heb het er later over met mijn man. Als hij erbij is wanneer ze het weer doet/zegt kan hij er dan wat van zeggen. Dan komt het namelijk “niet van mij” 😂 Ik heb een Amerikaanse vriendin hier die ook een Koreaanse schoonmoeder heeft met wie ik erover kan praten (ofwel 🤬) 😌😇

7 maanden geleden

Hoe gaat het ondertussen bij jullie 2 jarige? Yusuf kan soms zo heftig zijn. Hij heeft dagen dat hij totaal niet wil luisteren, alles is nee, niks is goed. Hij wil alles zelf doen, maar dat lukt niet altijd. Constant uittesten hoever hij kan gaan. Vooral de dagen dat ik alleen ben met hem en met de baby, kosten me zoveel energie. Ik ben de avonden dan ook echt op. Hij kan ook echt heel lief zijn. Vooral ook naar zijn broertje toe. Maar hij kan ook zo heftig zijn. Hij praat ook nog niet echt waardoor hij zichzelf niet goed duidelijk kan maken wat hem ook heel erg frustreert, maar mij ook omdat ik hem niet begrijp. Hopelijk is dit niet voor altijd zo🤞🏽

6 maanden geleden

Hier beginnen en eindigen we de dag al een paar dagen met euro-pa-pa 😓🤣 nog meer peuters die hier helemaal los op gaan?