360 Reacties

één jaar geleden

Normaal mag ik echt niet klagen… maar weet niet wat m’n vriend heeft… Hij is op donderdag altijd vrij, en kleine is zelfs naar de opvang dan dus echt vrij vrij… hij heeft letterlijk niets gedaan!!! Keuken is ontploft, ontbijt van onze zoon ligt nog half op de grond.. was niet opgehangen.. wc ranzig.. Ik heb net zelf na een werkdag van 10u maar de was opgehangen en een nieuwe aangezet met ZIJN werkkleding 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ huis hoeft niet spik en span te zijn, maar morgen ochtend een schone koffiebeker hebben zou wel fijn zijn… 😓😓😓😓

één jaar geleden

Pff.. zoonlief is altijd een moeilijke slaper geweest. Maar is nu ziek, krijgt waarschijnlijk ook zijn eerste kies (of twee?) en voelt zich lamlendig. Slapen is nu echt, echt erg (kan altijd erger, blijkbaar..). Slaapt zowel overdag als 's nachts niet zonder lichamelijk contact met alleen moi. Gisteren 1,5u bij 'm geweest, man was sporten. At pas om 21.15u. Heb me nu onder hem uit gewurmd: binnen 5min wakker. Man godzijdank thuis. Maar dat is nu dus weer gehaast eten, omkleden en naar bed. Na al een 'hang-en-snot-dag' met hem #waarismijnleven?

één jaar geleden

Vandaag m’n gedeeltelijk gebit gekregen, en daarvoor moest er ook nog een voortand getrokken worden.. maar man wat voel ik mij beroerd!! Al dagen spanning (enorme angst voor de tandarts) en dan ook nog zo’n heerlijk druk en ondernemend mannetje bezig moeten houden 😞😞 voel me zo schuldig dat ik niet alle aandacht voor hem kan hebben door de pijn 😓😓😫 en dan zal je zien dat net vandaag m’n vriend ook laat thuis is…

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Vandaag m’n gedeeltelijk gebit gekregen, en daarvoor moest er ook nog een v ...
Oef, sterkte!

één jaar geleden

Ik heb een aantal drukke weken achter de rug (veel vaccinaties rond 1 jaar hier in Korea en ook een algemene controle die nodig is als je je kindje voor een KDV wilt aanmelden). Mijn schoonmoeder schuift ook steeds allemaal dingen op mij af, of doet opeens de was op een dag dat ik expres de was niet ingepland had door een drukke planning. Maar dan heeft zij geen tijd meer om het op te hangen want ze moet weg dus schuift ze dat weer op mij af. Waarom doe je de was dan?! Vandaag ook weer zoiets. Mijn schoonmoeder was gisteren vrij dus ze zou helpen boodschappen doen. Maar ze kreeg een telefoontje van haar werk. Haar baas doet alsof ze een persoonlijke secretaresse is ofzo en mijn schoonmoeder kan geen nee zeggen dus zij is gewoon gaan werken op haar vrije dag. Vervolgens vraagt ze mij of ik haar medicijnen van de apotheek kan ophalen en weet ik wat nog meer omdat ze dat gisteren niet kon doen, terwijl ik vandaag dus die algemene controle had voor mijn zoontje en die had ik precies buiten zijn middagslaap om weten in te plannen. De apotheek is ook niet in de buurt van onze kinderarts ofzo dus kon ik niet op tijd terug zijn zodat mijn zoontje in bed zijn middagslaap kon doen. Nu heeft hij maar 1 uurtje in de wagen geslapen. Ik kon vannacht ook al niet slapen dus ik ben echt helemaal kapot. En guess what, de was moet ook nog opgehangen worden (met dank aan mijn schoonmoeder) en het huis is een rommel 😒 En mijn zoontje is aan het zeiken want hij heeft niet genoeg geslapen, maar hij is ook niet moe genoeg om nog wat meer in zijn bed te slapen. 😪

één jaar geleden

Pffff ik moet echt eens leren luisteren naar m’n moedergevoel. Zoontje twee weken geleden dubbele oorontsteking waarvoor antibiotica en gisterenavond werd hij opeens heel benauwd en haalde piepend adem. Was hysterisch en ontroostbaar, heb de hele nacht met hem opgelopen. Ik dacht om 1.00 al dit is niet goed, maar durfde toch niet goed de huisartsenpost te bellen omdat hij nog maar kort zo was. Vanmorgen om 6.00 toch opgegeven en gebeld, zijn net thuis. Heeft hij een longontsteking en dus nu pufjes en weer antibiotica. Neem het mezelf dan zo kwalijk dat ik niet eerder heb gebeld 😓

één jaar geleden

Reactie op WO

Pffff ik moet echt eens leren luisteren naar m’n moedergevoel. Zoontje twee ...
Agh wat rot 🙁 beterschap! Je hoeft het jezelf niet kwalijk te nemen, jij bent geen arts en uiteindelijk héb je gebeld! En je weet nu: voortaan altijd gewoon bellen. ❤️

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik heb een aantal drukke weken achter de rug (veel vaccinaties rond 1 jaar ...
Pfff, gedoe... Wanneer gaan jullie op jezelf?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op WO

Pffff ik moet echt eens leren luisteren naar m’n moedergevoel. Zoontje twee ...
Op een gegeven moment kun je ook niet helder meer denken na 2 weken ondersteunen bij oorontsteking... Onthoud wel; je belt er echt niemand mee wakker: de nachtpost is specifiek voor nacht gevallen, en dit soort nare dingen gebeuren altijd in de nacht... Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor de kleine man!

één jaar geleden

Zo fijn, een lekker actieve vrolijke ondernemende dreumes…. Behalve wanneer hij jou aangestoken heeft (en zelf al beter is) en je dus doodziek bent 😫

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Pfff, gedoe... Wanneer gaan jullie op jezelf?
Als ons appartement af is haha Ze zijn sinds kort klaar met graven (ondergrondse parkeergarage) en begonnen met bouwen. Het is een heel appartementencomplex met speeltuinen en parken ertussen (typisch Koreaanse stijl) dus niet alleen 1 huis wat even gebouwd wordt (zie foto). Dus als alles goed gaat waarschijnlijk eind 2024 🥲

één jaar geleden

Zoontje vanaf zondag al hoge koorts, verkouden en aan het piepen. Elke avond al koorts van 39.8. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed en was vandaag overdag al beter te pas als gisteren. Hoop toch dat de koorts morgen een beetje zakt, zeker met de kerstdagen die er aankomen, wil niet dan bij de HAP zitten 😬

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Als ons appartement af is haha Ze zijn sinds kort klaar met graven (ondergr ...
Wauw, dat stampen ze snel uit de grond als dat lukt! 🤞 Tot die tijd, kiezen op elkaar, oost Indisch doof worden en heeeeeel veel sterkte!

VRIEND

één jaar geleden

Al bijna een week plat door de griep. Ik hoest en nies nu zoveel dat ik gisteren en de dag ervoor 2x van broek heb moeten wisselen, en één nacht ook 3x van onderbroek. Ik wordt er helemaal gestoord van! Maar ik wil pas naar de bekkenbodem fysio zodra ik beter ben... En dan hebben we natuurlijk nu ook de enorme stapel wasgoed die gedaan moet worden... Ik heb helemaal de puf nog niet daarvoor!

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Al bijna een week plat door de griep. Ik hoest en nies nu zoveel dat ik gi ...
Shit wat klote zeg dat je zo veel last van die incontinentie hebt. Ik zou zeker gewoon incontinentie materiaal gaan dragen je hebt tegenwoordig vrij dunne incontinentie verbanden ik heb deze ook een tijd gedragen toen ik ze nodig had. Scheelt je echt veel was. En een maandverband neemt urine niet goed op dus zou echt voor incontinentie verband gaan. En dan inderdaad naar een bekkenfysio zodra je beter bent. Op youtube staan ook een aantal video's met fijne oeffeningen die je zou kunnen volgen

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Al bijna een week plat door de griep. Ik hoest en nies nu zoveel dat ik gi ...
Wat vervelend 😣 Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en terecht kan bij de bekkenbodem fysio 🙏🏼

één jaar geleden

Zo een maagpijn al een paar dagen 😣 Top zo voor de feestdagen vol leuke etentjes 🫠

VRIEND

één jaar geleden

Shit wat klote zeg dat je zo veel last van die incontinentie hebt. Ik zou z ...
Bedankt voor de tips! Welk dun incontinentie materiaal raad jij aan? Hiervoor werkte een dik inlegkruisje nog gewoon, maar mijn man maakte gisteren ook al een Tena grapje... 😑

één jaar geleden

Pff ik weet het ff niet meer.. Mijn schoonouders drijven me echt tot waanzin.. Ik heb eigenlijk vanaf het begin al wat moeite met ze gehad maar ook mijn vriend heeft geen goede band met zijn moeder en al helemaal niet met haar man. Ze manipuleren continu. Toen ik zwanger was besloten we al vrij snel dat we voor een kdv gingen en dus niet voor oppas opa's en oma's. 2 weken nadat we dat vertelde kreeg mijn schoonmoeder een tia wat volgens hun onze schuld was omdat ze niet wekelijks op mochten passen. We gaan er 1x in de 2 weken naartoe en dat vinden hun veel te weinig wat we ook x op x krijgen te horen. Mijn schoonmoeder zit dan te huilen en haar man zegt regelmatig willen jullie soms dat ze weer een tia krijgt. Ons zoontje huilt iedere x als ie ze ziet en dus word er dan ook tegen hem gezegd dat komt omdat je ons van je ouders zo weinig mag zien en ook oma is zo verdrietig dat ze je nooit ziet.. ze vallen mijn ouders aan op fb omdat ze jaloers zijn dat ons zoontje erg gek is met mijn ouders. We hebben hier al regelmatig wat van gezegd en 2 weken geleden klapte het ook echt zo erg dat we ook echt gezegd hebben dat als het niet veranderd we geen contact meer willen. En vd week werd ik geblokkeerd op fb en gister appte ze me dat ze me geblokkeerd had omdat de foto's die ik plaats te confronterend voor der zijn maar dat dat niet betekend dat ze geen contact wil. ( ik plaats zelden wat op fb een enkele x een foto van ons zoontje in mijn verhaal) Wij werken allebei in een branche waar de kerstweek echt de drukste week is en de kleine is dinsdag ook ziek geworden dus het is ook echt een hele heftige week waar we dit gezeik nu zeker niet kunnen gebruiken. Maar vooral ben ik het echt gewoon helemaal beu. Die mensen veranderen niet en ik trek ze echt niet meer.. Ik vind alles op dit moment al heel pittig mijn vriend die heel veel werkt een dreumes die ons echt uit probeert mijn eigen werk en het huishouden draaiende houden, en dan dit gezeur erbij.. Ik kan er gewoon echt even niet meer mee omgaan 😔

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Zoontje vanaf zondag al hoge koorts, verkouden en aan het piepen. Elke avon ...
Helaas toch een keelontsteking te pakken. Amandelen flink rood en opgezwollen. Vandaag al begonnen met antibioticakuur. Hopelijk slaapt hij vannacht wel wat beter en gaan wij niet elk uur zien🙈 Drinken naast zn melk doet hij super slecht. Hooguit 50cc op een dag. Dus geef maar extra fruit, in stukjes of knijpfruit of een bakje appelmoes. Moet toch zorgen dat hij een beetje vocht binnenkrijgt.