20 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben de baby kamer nog in gebruik voor de nu nog jongste. Maar we hangen alle shirts,truien vesten enz op. Kan ik gelijk zien wat groot of klein is. Bij ons meisje ook alle jurkjes. Broeken leg ik de grotere onderop en kleine bovenop. Maar dan kijk ik niet naar de maat maar hoe het valt. Echt te grote dingen hou ik uit de kast in een bak of onderin de kast. Rompers heb ik in een mandje onder het hang gedeelte staan. En een mandje met sokken/ maillots (ja ook voor jongens want sokken gaan altijd uit. Dus die van mij krijgt een maillot aan onder z'n broek) Ik heb aan de kast een mandje hangen met luiers. Op de commode (hoog) een mandje met spullen die je onverwachts nodig kun hebben of standaard bij het verschonen . Thermometer,watten, alcohol, zetpillen (nu nog voor m'n meisje. Mogen de eerste 3 maanden niet dus hoef je nog niet in huis te hebben), billen zalf enz. doekjes laag op de commode. Verder niets in de commode want we hebben geen lades. In de kledingkast de kleding die je regelmatig nodig hebt op pak hoogte. Beddengoed enz kan best laag liggen. Mijn ervaring leert dat je nu een leuke indeling kunt maken en tegen de tijd dat je kindje er is kom je dingen tegen van huh dit is niet handig. Dus dan kun je het veranderen

VRIEND

4 jaar geleden

Ik ga lades of kast vakjes gebruiken om alle kleding gewoon op te vouwen. Grotere maten gaan in de onderste lades / vakken.

4 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik ga lades of kast vakjes gebruiken om alle kleding gewoon op te vouwen. G ...
Dit doe ik ook, malm ladekast 4 lades als commode en kledingkast in een, bovenste la luiers, doekjes, wat hydrofiel doeken etc en rompertjes, lade daaronder alle kleertjes in huidige maat, gesorteerd in bakjes. Onderste 2 lades voor grotere maten en extra luiers/doekjes

4 jaar geleden

Vooralsnog op deze manier. Maatverdelers bij hanggedeeltje. En afgescheurde stukjes papier met maat er op geschreven bij de broekjes en rompertjes in het bakje.

4 jaar geleden

Ingezoomd😇

4 jaar geleden

Ik heb het nu inderdaad ook zo hedaan met maatverdelers en bakjes maar weet nog niet of ik het heel handig vind ofzo haha

4 jaar geleden

En hier nog de maatverdelers in het hanggedeelte

4 jaar geleden

Reactie op 92RJ

Ingezoomd😇
Wat zijn die blauwe labels in je bakjes?

4 jaar geleden

Ik heb het nu inderdaad ook zo hedaan met maatverdelers en bakjes maar weet ...
De hangers vind ik in ieder geval knetterhandig haha. Voor de rest heb ik ze dus per bakje. 1 bakje rompertjes. 1 bakjes broekjes. 1 bakje sokjes. Lijkt me handiger dan bakjes met per maat 😏

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op 92RJ

Vooralsnog op deze manier. Maatverdelers bij hanggedeeltje. En afgescheurd ...
Staat hier
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Staat hier
Oh haha beetje scheel😅😂 thanks!

4 jaar geleden

Reactie op 92RJ

De hangers vind ik in ieder geval knetterhandig haha. Voor de rest heb ik z ...
Ja true! Misschien ga ik dat ook wel doen! Toch handig zo even sparren soms!

4 jaar geleden

Ja true! Misschien ga ik dat ook wel doen! Toch handig zo even sparren soms ...
Ja inderdaad, alleen ben ik ook nog steeds op zoek naar een 'nettere' manier om de maten te scheiden, zoals bijvoorbeeld de maathangers. Zie overal alleen maar die hangers😕

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op 92RJ

Ja inderdaad, alleen ben ik ook nog steeds op zoek naar een 'nettere' manie ...
Tabbladen?

4 jaar geleden

Ik heb in de kast een stang waar hangkleding soort bij soort hangt. Dus truitjes bij elkaar, jurkjes, vestjes enz. Daarnaast heb ik op de legplanken alles in bakken, ook soort bij soort. Dus een bak voor sokjes, eentje voor broekjes, lange mouwen rompers enz. Ik had eerst keurig alles op maat gescheiden, maar kwam er al snel achter dat er een enorm verschil is in de grootte tussen verschillende merken. Dus nu stop ik dat in de kast waarvan ik denk dat dochterlief er de komende drie maanden in gaat passen en zodra iets te klein is, haal ik het weg. Oh en nog een tip: hang complete outfits op een haakje klaar om aan te trekken. Handig voor als je ook een partner hebt die rustig je kind laat rondlopen als circusfiguur ;).

4 jaar geleden

Reactie op 92RJ

Ja inderdaad, alleen ben ik ook nog steeds op zoek naar een 'nettere' manie ...
Een Dymo kopen en dan lekker alles labelen :)

4 jaar geleden

Ik heb het nu inderdaad ook zo hedaan met maatverdelers en bakjes maar weet ...
Waar heb je die leuke bakjes en die kaarten die erop zitten gekocht?

4 jaar geleden

Reactie op Kimberley92

Waar heb je die leuke bakjes en die kaarten die erop zitten gekocht?
De kratjes zijn van de hema, en die kaartjes zelf gemaakt😌

4 jaar geleden

Hier gewoon op maat liggen. Klein vooraan en bovenop en het wat grotere spul achterin en ook dat op maat.

4 jaar geleden

Ik zag net dat IKEA tegenwoordig etikethouders heeft (Hängig heten ze). Voor wie er belang bij heeft.