3 Reacties
3 jaar geleden
Onze dochter kan niet tegen koemelk. Zeer heftig spugen van de gewone nutrilon. Ze heeft geen huiduitslag. Ze denken dat ze FPIES heeft. Ze heeft nu nutrilon pepti. Dit gaat wel goed. Uit de huidpriktest kwam niks. Maar dat zou knoppen met FPIES. Dit is geen klassieke koemelkallergie. Het kan niet gevonden worden in dna. FPIES is een nieuwe soort allergie. Er moet nog veel worden onderzocht. Gelukkig heb ik geluisterd naar mijn gevoel en niet naar het consultatiebureau. Ook heb ik moeten aandringen bij de huisarts voor een verwijzing. Gelukkig was mijn kinderarts wel op de hoogte van het bestaan van FPIES. Anders had ik door moeten gaan met nutrilon of moeten mengen met borstvoeding. Zogezegd moest ze eraan wennen.
3 jaar geleden
Reactie op Nath1987
FPIES heeft trouwens een trage werking. Het spugen begint pas +/-2 uur na h ...
Wat vervelend dat jullie kindje dit heeft!
Inderdaad nooit luisteren naar het CB! Die zeiden tegen ons dat wij gewoon door moesten gaan met gewone voeding, achteraf hebben ze zich verontschuldigd en volgde ze een protocol die bij elk kind hetzelfde is. Heb ze maar even duidelijk gemaakt dat niet elk kind hetzelfde is..
Ik heb het even opgezocht (FPIES) maar bij ons is het gelukkig niet zo erg. Het is echt ontzettend buikkrampen en scheten laten.
Hopelijk groeit jullie meisje er snel overheen!