12 Reacties

3 jaar geleden

Ze is trouwens een maand oud momenteel.

3 jaar geleden

Misschien als ze wakker word zou je haar kunnen temperaturen? Als ze dan kouder is dan normaal misschien heeft ze het dan inderdaad te koud.. en anders kan je kijken waar het dan aan zou moeten liggen… succes🤞🏼
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

14 graden is echt heel koud. Het is hier 21 graden bij ons.

3 jaar geleden

Bij ons is het rond de 16 graden op de slaapkamer. Wij bakeren nu in want onze zoon kwam steeds ver boven de dekens uit en inderdaad ook koude handjes. Bij twijfel temperaturen we hem maar dat is steeds goed. Hij is nu 5 weken en slaapt soms 5 uur lang. En soms slaapt hij ook niet 🙈, maar heb niet het idee dat het dan de kou ligt. Denk ook net wat ze gewend zijn voor temperatuur. Wij krijgen de slaapkamer niet goed warm, hebben daarom een elektrisch kacheltje om de kamer wat voor de verwarmen.

3 jaar geleden

Bij ons is het ook rond de 14-15 graden, geen verwarming boven ook;) Die van ons is drie weken en slaapt van 22:30 tot 6:00. Heeft een wintertrappelzak aan met mouwen en slaapt daaronder in haar eigen kledij nog. Heeft dan nog een laken en dekentje om. Verwarm het bedje altijd nog voor met één kruik en die blijft gedurende nacht ook bij haar. De mouwen van de trappelzak zijn nog wat te lang voor haar, dus die vallen ook over haar handjes heen. Handen zijn hier ook koud, je zou handschoenen of sokken erover heen kunnen trekken ? Dat ze tenminste niet wakker wordt van de koude handen in het gezicht.

3 jaar geleden

14° is wel heel koud. Dat is bij ons zonder verwarming aan, en daarnaast ook nog eens enkel glas. Vroeger sliep ik zo lekker warm ingepakt met capuchon op. Nu de kleine er is kan ik dat niet aan doen en blijft de verwarming aan staan, nu houden we 20° op de kamer aan.

3 jaar geleden

Ik heb geleerd dat je bij baby’s nooit moet kijken hoe de handjes/voetjes voelen. Bij twijfel altijd temperaturen. Die van ons heeft ook iedere nacht koude handen, maar ze legt ze ook standaard boven de dekens! Wij doen altijd een kruik in bed om haar bed warm te houden en 2 dekentjes. Ze slaapt van 22:30 tot 04:30/05:00 en na de voeding slaapt ze weer verder tot 09:00. Denk dus dat ze er tevreden mee is!😂

3 jaar geleden

Koude handjes geeft niets, als het nekje warm voelt is er niets aan de hand Wij hebben ook een koude kamer en laten haar slapen met mutsje op

3 jaar geleden

Reactie op DeniesD

Ik heb geleerd dat je bij baby’s nooit moet kijken hoe de handjes/voetjes v ...
Bij ons is de kruik of warmtepack na 30min afgekoelt omdat het zo koud is op de kamer 😩 eerste 3 weken ben ik elke 2u opgestaan om te voeden en haar bed te verwarmen maar ik kan dat onmogelijk blijve doen elke dag. Ben al aant denke geweest om een warmte deken te kopen om in haar bedje te leggen. Maar ik twijfel owv de veiligheid. Haar lichaamstemperatuur is wel niet te laag deze heb ik de eerste 2 weken goed gemeten aangezien ze in het ziekenhuis ook extra ingestopt moest worden omdat ze volgens de verpleegsters wat kouwelijker was als de meeste babietjes. Het kan natuurlijk ook altijd ligge aan het feit dat ze liever bij ons ligt dat ze dan wel doorslaapt maar mijn gevoel zegt dat ze het te koud vind in de cosleeper. Het is zo moeilijk in te schatten he.

3 jaar geleden

Onze vroedvrouw raadt kamertermp tussen de 16 en 20°aan. Om te weten of je kindje het warm genoeg heeft kan je in het nekje voelen. Als dat aangenaam warm aanvoelt is het ok. Handen kunnen altijd kouder zijn. Kan geen kwaad. Je kan idd ook met muts laten slapen. Ook kan je warm water kruik leggen een tijdje voor je u kindje in bed legt zodat het bedje al is opgewarmd.. zo is het verschil tussen temperatuur van de living naar de slaapkamer minder fel voor het kindje. Succes ermee!

3 jaar geleden

Bij ons op de kamer (baby ook in co sleeper bij ons op de kamer) is het ook koud. We hebben wollen deken en extra deken. En een niet te dik slaapzakje. Daarbij nog 2 kruiken. Die we zo nodig halverwege de nacht weer opnieuw warm maken. Ook heeft hij nog een mutsje op die we tijdens voeden en voordat hij in bed gaat, even verwarmen door het mutsje bij de kruik te leggen. Was tip van verloskundige. Als we denken dat hij het warm genoeg heeft, doen we het mutsje niet. Hij moet zijn warmte ook kwijt kunnen. Zijn handjes zijn soms ook koud. Maar dat is geen goede indicator. Als je twijfelt aan de temperatuur, dan is het beste om te temperaturen. Ik denk eerder dat je kindje wakker wordt doordat het jou mist. Zo na 9 maanden bij mama en dan zo "plotseling" alleen in een bedje zonder het horen van je hartslag en het ruiken van de moeder. Veel baby's slapen bij papa of mama veel lekkerder dan alleen in een bedje.

3 jaar geleden

Bij ons is het ook heel koud boven . Wij doen de kleine in een fleece dekentje (dit stofje houd de warmte bij zich zei de kraamhulp) kruikje bij hem in bed en nog weer een dekentje er over heen . En dan slaapt die van 23.00-6.00 .