11 Reacties

één jaar geleden

Hi, wij hadden dit vermoeden ook heel erg bij onze zoon. Sinds wij speltbrood geven ipv gewoon brood is de ontlasting al veel beter! Ook lust hij geen melk dus krijgt hij gewoon water te drinken. Als hij yoghurt heeft gegeten merken we ook weer meer winderigheid en buikkrampen. Kinderarts heeft tegen ons gezegd dat je op deze leeftijd dat nog niet kan testen. Huisarts heeft ons geadresseerd om het niet meer te geven een tijdje om het uit te kunnen sluiten. De osteopaat leek dit ookal te voelen toen hij nog baby was maar volgens de kinderarts kon dit niet..

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Hi, wij hadden dit vermoeden ook heel erg bij onze zoon. Sinds wij speltbro ...
Geadviseerd bedoel ik natuurlijk 🤭

één jaar geleden

Denk dat we het ook op die manier zullen moeten toen. Speltbrood is een goede tip. Als baby ook al enorm veel last van krampen, opgezette buik, ... maar nooit antwoord of diagnose gehad.

één jaar geleden

Voor mijn duidelijkheid, wat bedoel je met slappe stoelgang? Als in weinig/niet vaak of als de ontlasting zelf is slap?

één jaar geleden

Reactie op SdG

Voor mijn duidelijkheid, wat bedoel je met slappe stoelgang? Als in weinig/ ...
De ontlasting zelf is slap (diarree). Eigenlijk altijd, meestal 1x per dag.

één jaar geleden

Reactie op SdG

Voor mijn duidelijkheid, wat bedoel je met slappe stoelgang? Als in weinig/ ...
Hier namelijk ook nog steeds brijachtige ontlasting. Het is nog nooit consistent geweest (tot ca. 1 jaar forlax gebruikt ivm obstipatie), nu kan hij ‘zelf’ alleen het blijft een brij, flink gepers, maar geen echte diarree. Het stinkt wel heftig. Vandaar dat ik benieuwd er naar was. Mijn zoontje heeft/had trouwens wel koemelkallergie. We hebben het niet meer geprobeerd op te bouwen en geven nog steeds amandel/sojamelk. Ik denk bij ons dus niet aan lactose intolerantie , maar ben wel benieuwd of het bij andere kindjes inmiddels consistente ontlasting is. Vwb lactose, er zijn tegenwoordig heel veel lactosevrije producten te koop! Misschien een tijdje lactose vrij melk geven? Brood wat ik koop zit geen melk in, maar als tarwe de boosdoener is zou dat weer een ander onderzoek zijn. En anders toch benoemen bij het cb/huisarts of er eens naar gekeken kan worden

één jaar geleden

Zijn ondertussen al aan het onderzoeken met de kinderarts, maar 'intoleranties' zijn niet zo makkelijk te testen helaas.

één jaar geleden

Onze dochter heeft de combi kma en lactoseintolerantie. Zodra we haar geen zuivel geven wordt haar ontlasting steviger, heeft ze geen uitslag meer etc. Zodra ze melkproducten krijgt heeft ze meteen diarree en spuitluiers. Ze is nu 1,5 en verdraagt nog steeds geen melkproducten. De kma is door een provocatie test eruit gekomen, maar ik begreep dat ze lactoseintolerantie uit bloed kunnen zien? Maar pin me er niet op vast

één jaar geleden

Reactie op Tems87

Onze dochter heeft de combi kma en lactoseintolerantie. Zodra we haar geen ...
Bij ons ziekenhuis zeide ze het onderstaande daarom dat het pas kon vanaf een jaar of 7..

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Bij ons ziekenhuis zeide ze het onderstaande daarom dat het pas kon vanaf e ...
Er zijn verschillende testen dacht ik

één jaar geleden

Wij zitten met exact hetzelfde verhaal en geven nu beetje bij beetje terug lactose omdat ze het beter deed zonder. Maar ik ga nu wel ook eens bellen voor onderzoek, want ik ben dat zelf uitproberen en er niet aan uit kunnen een beetje beu 🙈