10 Reacties

3 jaar geleden
Reactie op RenateEe
Mijn dochter krijgt nu lactulose. Wij hebben het van de apotheek gehaald, j ...
Is er bij jullie dochter wel ontlasting maar dat het harde ontlasting is? Kwam het bij jullie ook pas met vaste voeding? Bij onze boy werkte verse Jus wel.. maar wil dat eigenlijk niet elke dag geven 😮💨

3 jaar geleden
Hier niet begonnen aan lactulose daar kinderen hier vaak krampen van krijgen.. mijn zoontje (7mnd) krijgt al maanden 1 zakje forlax/macrogol (4g) en dit werkt heel goed! Werk als kinderverpleegkundige en in ziekenhuis geven wij de baby's ook gelijk forlax ipv lactulose!

3 jaar geleden
Hier ook forlax door de kinderarts voorgeschreven gekregen wij gebruiken het nu niet meer maar was een tijdje terug na randje van uitdroging wel nodig.

3 jaar geleden
Hier een poos geleden gebruikt. Kleine had best wel een periode geen ontlasting gehad en dus toen contact gehad met de huisartsenpost. Zij adviseerden om lactulose te kopen bij de Kruidvat en te gebruiken, en dit werkte ook ontzettend goed. Op internet staat dat het ook gewoon bij zuigelingen gebruikt worden worden. Kleine kan soms nog steeds moeite hebben bij ontlasting en als hij zit soms ook wat huilerig zijn, vaak als ik hem dan oppak dan lukt het hem beter om te poepen.
Afgelopen tijd heeft de kleine veel water gehad ivm de hitte en het afbouwen van de 4e fles (wij geven nu 3 flessen van 180) en krijgt daarnaast ook zeker 150cc water (soms gewoon uit de fles omdat hij soms erg dorst heeft) en ik heb het idee dat het de laatste dagen ook makkelijker gaat, en vaker.

3 jaar geleden
Reactie op Tutje
Is er bij jullie dochter wel ontlasting maar dat het harde ontlasting is? K ...
Niet elke dag ontlasting, maar wel hele harde keuteltjes. Ze moet er erg veel moeite voor doen. Soms perst ze heel hard, maar niks in de luier. Zo zielig. Vanmorgen ineens wel iets dunnere ontlasting. Kan daar zo blij van worden, kom maar op met die 💩 💥😝😂
Hopelijk gaat het nu de goede kant op.

3 jaar geleden
Reactie op RenateEe
Niet elke dag ontlasting, maar wel hele harde keuteltjes. Ze moet er erg ve ...
Precies hetzelfde hier betreft ontlasting, dat persen en niks in de luier. Vanmorgen hier idd ook al wat betere ontlasting. Dan kan je bijna een dansje doen hahahahaha 🤣🤣 wist niet dat we zo blij konden worden van een poepluier.... 😂

3 jaar geleden
Wij gebruiken al maanden lang lactulose. Het leek niet altijd wat te doen waardoor we een paar keer hebben afgebouwd en toen merkten we dat het toch zeker wel wat deed. Wij hebben het op recept vanuit de huisarts en inmiddels 6 maanden dus nu wordt het ook vergoed. Binnenkort hebben we wel weer een afspraak bij de kinderarts omdat hij toch soms nog echt harde keutels heeft ondanks dat het soms ook wel goed gaat.